پارس ناز پورتال

ایجاد تفاهم با همسر در رفع نیازهای شخصی

ایجاد تفاهم با همسر در رفع نیازهای شخصی

ایجاد تفاهم با همسر در رفع نیازهای شخصی 

همسران نسبت به یکدیگر وظایفی دارند که باید فراهم سازی گردد، درضمن آنها باید بدانند که میان نیازهای فردی و اجتماعی خود تعادل برقرار کنند.هر دوی شما یک فرد هستید و عضوی از یک گروه. همانگونه که بالغ میشوید یافتن تعادل میان فردیت و نیازتان برای تعلق به یک آلبوم ي اجتماعی می‌تواند دشوار باشد.

 

متعادل کردن نیازهای شخصی و اجتماعی با شریک زندگی
شما می‌توانید به راحتی جذب عاداتی شوید که متناسب شخصیت شما نیست بلکه متناسب با شخصیت دوستان یا همسرتان می باشد. دفاع و توضیح نیازتان برای مثال تنهایی اکثر یا تعداد بیشتری از فعالیت هاي اجتماعی نیازمند شجاعت شماست.

 

مقابله با درخواست هاي شغلی میتواند مشکل باشد. ممکن هست امتناع از رئیسی که آخر وقت کاری را به شما محول میکند و انتظار دارد صبح نتیجه اش را دریافت کند مشکل باشد. حتی پیش از آنکه نیازی باشد آن چه را برایتان قابل پذیرش هست شناسایی کنید: برای مثال کار کردن تا دیر وقت برای یک پروژه ي خاص- و انچه پذیرفتنی نیست-

 

انتظار از شما برای کار کردن تا دیر وقت هر شب حتی زمانی که نیازی اضطراری به آن نیست. از روشی نمونه برای بنا نهادن آن چه در مورد کمک به دوستی نیازمند یا پاسخ به تقاضای والدین قابل پذیرش هست بهره گیری کنید.

 

یافتن زمانی تنها
امروزه افراد با وجود فرصت هاي فراوان برای تفریحات و سرگرمی ها میتوانند به آسانی عادت به تنها بودن، مطالعه یا استراحت کردن را فراموش کنند. اخیرا یکی از بیماران اظهار می‌کرد که فراموش کرده هست چگونه باید استراحت کند. این برایتان آشنا نیست؟

 

افراد غرق فعالیت هایي نظیر ماموریت یا کارهای منزل و گرفتار چیزهایی می‌شوند که هدفشان سرگرم کردن هست نظیر تلویزیون، نامه هاي الکترونیکی و بازیهای دیجیتالی. شما می‌توانید به آسانی خود را در بین فریب ها و هیجانات دائمی گم کنید.

 

توانایی شما در تنها بودن فوایدی برای سلامتی احساسی و جسمانی شما دارد. زمانی را بیابید که با خود تنها باشید و به نیازهایتان رسیدگی کنید و در اختیار انچه دیگران ا ز شما انتظار دارند نباشید. دریابید چگونه زمانی که به وقت نیاز دارید آن را به دست آورید.

 

زیستن زندگی
خلق و خوی هیچ فردی اثبات نیست بعضی افراد بر این باورند که خوش بین یا بدبین، زودرنج یا سهل انگار به جهان آمده اند. در واقع تحقیقات علمی نشان می‌دهد که مغز مدارهای خود را بر حسب چگونگی بهره گیری ي شما از آن تغییر میدهد و این بدان معناست که می‌توانید با گزینه و تمرین رفتارهای دیگر خلق و خویتان را شکل میدهند.

 

در نتیجه تغییر طرز فکرتان میتواند احوالتان را تغییر دهد. گرچه بایستی رفتارهای اخیر را جهت گنجاندن حالات احساسی مثبت در زندگی هرروز تان تقویت کنید. با جوانب هرروز شروع کنید:

 

زبان: کلمات مهم می باشند. زیرا دارای طنین احساسات میباشند. کسی که در جریان بمب گذاری تونل متروی لندن گرفتار شده بود توضیح داد چگونه از فکر کردن به خود بعنوان یک قربانی دست کشید و تصمیم گرفت تا خودش را بعنوان یک بازمانده توصیف کند: این تغییر در زبان او را در مسیر خود شناسی کاملا متفاوت و با قدرت بهبود قرار داد.

 

کدام لغات یا عبارات متداول لغت نامه ي خود را می‌خواهید تغییر دهید؟ چه لغات یا عباراتی میخواهید اضافه کنید؟ در مورد چه موضوع هایي می‌خواهید گفتگو کنید یا از شرکت کردن در آن گفتگوها اجتناب کنید؟

 

زبان بدن: نحوه ي نگه داشتن سر، شانه ها، سینه و دست ها حرف هاي بسیاری درمورد چگونگی دیدتان نسبت خود و چگونگی رفتار دیگران با شما می‌گوید.

 

 به گزارش پارس ناز یکی از بیماران ما پس از تصادفی شدید متوجه شد بدنش را به شکلی مضطرب و تدافعی نگه می داردگویی منتظر تصادفی دیگر هست وی توانست هوشیارانه بدنش را تنظیم کند و در آغاز روز آرام تر و گشاده تر باشد. این حرکت ساده او را قادر تولید احساسی قوی تر و قدرتمندتر داشته باشد.

 

زمانی که احساس می‌کنید بهبود یافته اید قدرتمندید و نسبت به توانایی خود در مدیریت مشکلات آینده مطمئن تر هستید چگونه راه میروید؟