پارس ناز پورتال

راه درمانی جدید ایدز طول عمر بیمار را زیاد می کند

راه درمانی جدید ایدز طول عمر بیمار را زیاد می کند

راه درمانی جدید ایدز طول عمر بیمار را زیاد می کند 

برای بیماری ایدز هنوز راه درمانی پیدا نشده هست اما راهکارهایی وجود دارد که میتوان با بهره گیری از انها طول عمر بیمار را تا 10 سال چندان کرد. درمان اخیر ایدز ۱۰ سال به طول عمر مبتلایان می‌افزاید. بنا به پژوهش هاي اخیر، جدید ترین درمان ها برای «اچ آی وی»، میتواند به عمر جوانانی که به این ویروس مبتلا میباشند، ۱۰ سال اضافه کند.

 

نتایج این مطالعات که روز چهارشنبه منتشر شد، پیش بینی می‌کند که بیماران ۲۰ ساله اي که در سال ۲۰۱۰ تحت درمان داروهای ضد ویروس قرار گرفته اند، ۱۰ سال اکثر از بیمارانی که در سال ۱۹۹۶ تحت درمان نمونه قرار گرفته اند، عمر میکنند.سال ۱۹۹۶، سالی بود که این نوع معالجه بطور گسترده اي در دسترس همه ي قرار گرفت.

 

پژوهشگران در دانشگاه بریستول بریتانیا میگویند که این پیشرفت به دلیل مصرف از داروهایی هست که کمتر سمی میباشند و عوارض جانبی کمتری دارند. همینطور در دسترس بودن گزینش هاي اکثر برای بیمارانی که به گونه ویروس هاي مقاوم به دارو مبتلا میباشند، به طول عمر آنها کمک میکند.

 

ادم تریکی، آمارگر پزشکی در دانشگاه بریستول در بیانیه اي میگوید: «پژوهش هاي ما بیانگر داستان موفقیت آمیز در بهبود در درمان اچ آی وی هست، که همراه با آزمایش، جلوگیری، و درمان بیماری‌هایي که به عفونت ایدز مربوط می‌شوند، میتواند طول عمر افرادی راکه به ویروس اچ آی وی مبتلا میباشند را طولانی تر کند.»

 

 به گزارش پارس ناز هرچند تریکی می‌گوید گرچه برای رساندن طول عمر این بیماران به طول عمر متوسط مردم، تلاش هایي بیشتری لازم هست.کارشناسان دیگر در این اساس نیز معتقدند که باید امکانات درمانی بیشتری را برای مبتلایان به این ویروس در نواحی در حال توسعه مهیا تولید.

 

گروه پژوهشی دانشگاه بریستول امیدوارند که این یافته ها خفت و ترسی راکه ابتلا به ویروس اچ آی وی و مریضی ایدز با خود به دنبال می آورد را کم کند و کمک کند تا بیماران بتوانند به کار کردن ادامه دهند و به بیمه درمانی بهتری دسترسی داشته باشند.