پارس ناز پورتال

ایده های ساده و خلاقانه برای تزیین اتاق خواب دخترانه

ایده های ساده و خلاقانه برای تزیین اتاق خواب دخترانه

هشت ایده ساده و خلاقانه برای تزیین اتاق خواب دخترانه

 

دنیای دختر بچه‌ها پر از شادی و رنگ اسـت؛ پر از انتظار اتفاق‌هاي خوب و رویاپردازی‌هاي شیرین؛ برای همین خوب اسـت برایشان کارهایی انجام دهید کـه دنیایشان را زیباتر و جذاب تر کند. یکی از این کارها تزیین اتاق خوابشان با ایده‌هاي ساده اما خلاقانه اسـت. دراین مقاله هشت نمونه از این ایده‌ها را معرفی می کنیم تا بتوانید آرزوهای دخترتان را بیشتر در دسترسش قرار دهید و اتاق زیباتری برایش درست کنید.

 

ورود بـه دنیای بالش‌ها

استفاده از کوسن و بالش‌هاي فانتزی و نرم یکی از ایده‌هاي خوب امروزی برای دکور کردن اتاق خواب دختر بچه‌هاست. انواع مدل های جدید روبالشی فانتزی، سه بعدی و مخمل وجوددارد کـه حتی ساده ترین اتاق خواب را هم بـه یک اتاق زیبا و رویایی تبدیل می کند.

 

کافی اسـت بـه تم اتاق دخترتان توجه کنید یا کارتون و شخصیت مورد علاقه‌اش را بشناسید. تهیه چند کوسن بزرگ گرم و نرم و چیدن آن‌ها روی تخت او یا حتی گذاشتنشان دریک گوشه اتاق، هم اتاق را زیباتر میکند و هم دل دخترتان رابه دست می‌آورد.

 

بخاطر داشته باشید اگر امکانش را دارید کوسن‌هاي تابستانه و زمستانه متفاوتی انتخاب کنید. بهتر اسـت از کوسن یا بالش مخملی در فصل‌هاي سرد سال کمک بگیرید؛ چون احساس گرمای بیشتری منتقل میکند. میتوانید در فصل‌هاي گرم سال سراغ جنس نخ پنبه بروید کـه خنکتر اسـت و احساس خنکی را بهتر منتقل می کند.

 

چادر و خانه عروسکی‌هاي کوچک

یکی از مهم ترین کارهایی کـه با انجام دادن آن می توانید دنیایی از شور و هیجان رابه دخترتان منتقل کنید، نصب یک چادر امن در گوشه‌اي از اتاقش اسـت. بچه‌ها عاشق این هستند کـه گوشه دنجی برای خودشان داشته باشند، در آن بازی کنند یا حتی پنهان شوند و رویا ببافند. نصب یک چادر بازی این امکان رابه آن‌ها میدهد ودر عین حال دکور اتاقشان را خاص و زیبا میکند.

 

دراین میان بسیار مهم اسـت کـه از امنیت چادر مطمئن شوید و بـه گروه سنی درج شده روی آن دقت کنید. هم چنین بخاطر داشته باشید سراغ رنگ‌هاي شاد و روشن بروید تا اتاق بزرگ‌تر بنظر برسد. در نهایت اگر امکان خرید چادر ندارید، میتوانید با استفاده از پارچه، خودتان دست بکار تهیه چادر شوید. چادر بازی می تواند جای مناسبی برای چیدن عروسک‌هاي فرزندتان هم باشد.

 

خوابیدن در تخت رویاها

ایده های ساده و خلاقانه برای تزیین اتاق خواب دخترانه

انواع تخت خواب یک نفره و دو نفره تاشو در بازار وجوددارد کـه دنیایی از تنوع رابه پدر و مادر ها و فرزندانشان پیشنهاد میدهد. مسئله مهم این اسـت کـه قرار نیست تخت اتاق فرزندتان با ست سایر اتاق‌ها یا وسایل خانه هماهنگ باشد؛ بلکه قرار اسـت هویت اتاق دخترتان هم مثل هویت خودش مستقل باشد.

 

بهمین دلیل اگر دوست دارد تختش عکس شخصیت مورد علاقه‌اش را داشته باشد، بگذارید این اتفاق بیفتد. تنها کاری کـه می توانید برای زیبایی بیشتر دکور اتاقش انجام دهید، مشاوره در مورد رنگ‌هاست. خوب اسـت بدانید استفاده از سرویس خواب سفید حتی اگر عکس کارتونی داشته باشد، شیک بودن فضا و فانتزی بودن آنرا بیشتر می کند ودر عین حال بشما اجازه می دهد با خیال آسان از سایر رنگ‌ها مثل بنفش و صورتی کـه طبق معمول بعنوان رنگ‌هاي دخترانه شناخته میشوند، استفاده کنید و اتاق ساده اما زیباتری بسازید.

 

استفاده از استیکر و کاغذ دیواری

انواع کاغذ دیواری‌هاي جذاب کودکانه در بازار پیدا می شوند کـه هر کدامشان قابلیت تزریق دنیایی از انرژی مثبت رابه اتاق دارند. کافی اسـت اطلاعات ضروری درباره کاغذ دیواری رابه دست آورید و از امن بودن و ضد اشتعال بودن آن بـه خصوص برای اتاق کودک مطمئن شوید. اگر مستاجر هستید و امکان استفاده از کاغذ دیواری را ندارید، انتخاب استیکرهای بامزه دیواری برای شـما مناسب خواهد بود. این استیکرها دیوار را از سادگی درمی‌آورند و فضای اتاق را شیک و زیباتر خواهند کرد.

 

نقاشی روی تن دیوارها

هیچوقت نقاشی‌هاي فرزندتان، بـه خصوص آن‌هایي کـه زیباتر و رنگی‌تر از بقیه کشیده را دور نیندازید. این نقاشی‌هاي بـه ظاهر ساده و سایر کاردستی‌ها و کلاژهایی کـه فرزندتان درست کرده، میتواند با یک فریم زیبا قاب شود و بخشی از دیوار اتاق وی را بـه نمایشگاه آثار زیبای هنری‌اش اختصاص دهد.

 

حتی می توانید یک ریسمان رنگی روی دیوار نصب کنید و با استفاده از گیره‌هاي چوبی بامزه نقاشی‌ها را روی آن آویزان کنید. راه سومی هم وجوددارد؛ این کـه با استفاده از رنگ‌هاي امن و استاندارد کـه قابل شستشو  هستند، دیوارها را برای دخترتان نقاشی کنید یا از خودش بخواهید اینکار را انجام دهد.  

 

نور و رنگ را جدی بگیرید

ایده های ساده و خلاقانه برای تزیین اتاق خواب دخترانه

یکی از نکات مهمی کـه باید در مورد دکور اتاق دخترتان بدانید، تاثیر نور و رنگ روی روحیه و احساسات کودک است. برای مثال آبی رنگ سردی اسـت کـه احساس خواب و آرامش را بیشتر می کند؛ در حالی‌کـه قرمز رنگ هیجان اسـت و ماندن دریک اتاق قرمز برای مدت طولانی می تواند باعث بی‌قراری و اضطراب شود.

 

بهمین دلیل بسیار مهم اسـت کـه رنگ یا ترکیب رنگی را برای اتاق دخترتان انتخاب کنید کـه نه خیلی تند و گرم باشد و نه خیلی ملایم و سرد. در عین حال نباید اتاق وی را خیلی تاریک کنید. اینکار نه بـه نفع دکور اتاق اسـت و نه بـه نفع سلامت او. سعی کنید الگوی نور اتاق از الگوی شبانه روز پیروی کند. یعنی روزها نورگیر باشد و شب‌ها بتوان تاریکش کرد.

 

هماهنگی روتختی و پرده

برای یک دکور خیلی زیبا لازم اسـت بین سه مورد هماهنگی دیده شود؛ دو مورد اول شامل هماهنگی بین لایه داخلی لحاف روتختی و ملحفه میشود؛ یعنی وقتی لحاف را کنار می زنید، بهتر اسـت طرح پارچه‌اي کـه دیده میشود با طرح پارچه ملحفه روی تشک هماهنگی داشته باشد.

 

نکته بعدی هماهنگی بین روتختی و پرده اسـت؛ ممکن اسـت خیلی از مادرهای با سلیقه خودشان پارچه‌اي را انتخاب کنند و سفارش دوخت روتختی و پرده را از همین پارچه دهند تا اتاق دخترشان جذابیت بیشتری پیدا کند.

 

نکته مهم این اسـت کـه این پارچه باید ضد حساسیت باشد و از الیاف طبیعی تهیه شده باشد تا مبادا بچه‌ها آلرژی پیدا کنند. در فصل‌هاي سرد سال می‎‌توانید یک پشت پرده‌اي نصب کنید تا اتاق احساس گرمای بیشتری را منتقل کند.

 

استفاده از قفسه یا شلف

قفسه‌هاي دیواری کوچک از دیگر ایده‌هاي خوب برای دکور کردن اتاق دختربچه‌ها هستند؛ این قفسه‌ها میتوانند جایی برای قرار دادن کتاب‌هاي داستان باشند یا فضایی برای گذاشتن عروسک‌ها. نکته مهم این اسـت کـه نباید این قفسه‌ها را بالای تخت یا میز تحریر بچه‌ها نصب کرد یا خیلی سنگینشان کرد. این موارد امنیت قفسه‌ها را پایین می‌آورند.