پارس ناز پورتال

این غذاها می توانند بیماری ها را درمان کنند

این غذاها می توانند بیماری ها را درمان کنند

این غذاها می توانند بیماری ها را درمان کنند

بسیاری از غذاها هستند که می توانند مانند دارو عمل کرده و بیماری را درمان کنند یا از ابتلا به آن جلوگیری نمایند. ما به شما بهترین این غذاها را معرفی می کنیم. اگر غذاهایی وجود داشتند که می توانستند جسم و ذهن را درمان کنند آیا سمت شان می رفتید؟ درست است که به غذا به چشم نسخه نگاه نمی کنیم اما خیلی از غذاهایی

 

که از فروشگاه ها خریداری می کنیم قدرت بهبود سلامتی مان را از سر تا انگشت پاها دارند. پس دفعه بعد که به فروشگاه رفتید حواستان باشد حتما غذاهایی که در این جا معرفی کرده ام را تهیه کنید.

این غذاها می توانند بیماری ها را درمان کنند

بلغور جو

این غذا که مدت هاست به عنوان صبحانه مصرف می شود خاصیت های درمانی بی شماری دارد که می تواند بدن را از درون و بیرون متحول کند. بلغور جو سرشار از کلسترول است و به پایین آمدن کلسترول بد کمک می کند و همچنین به تثبیت سطح قند خون نیز کمک می کند. بلغور جو نقش مهمی در جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی دارد

 

و برای سلامت قلب نیز مفید است. جدا از فواید درونی، بلغور جو برای مصرف خارجی نیز مفید است. مصرف بلغور جو برای پوست یکسری بیماری ها را درمان می کند. بیماری هایی مثل پسوریازیس، درماتیتیس و جوش

این غذاها می توانند بیماری ها را درمان کنند

ماست یونانی

ماست یونانی منبع کلسیم است و پروتئین موجود در آن ۲ برابر ماست های معمولی است. قدرت درمانی این غذا در پروبیوتیک های آن است، باکتری های سالمی که هم اکنون در روده های شما وجود دارد و به گوارش کمک می کند. به همین دلیل ماست می تواند با مشکلات روده ای مثل بیماری التهاب روده یا کولیت اولسروز مبارزه کند. پس اگر از مشکلاتی مثل یبوست رنج می برید پیشنهاد می کنم ماست یونانی را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

این غذاها می توانند بیماری ها را درمان کنند

اسفناج

درست است که اسفناج مثل ملوان زبل ماهیچه ها را بزرگ و قوی نمی کند اما تقلید از او ارزشش را دارد. اسفناج می تواند به روش های مختلفی بدن را تقویت کند. زیرا سرشار از آهن است، می تواند فشار خون را پایین بیاورد و به عملکرد مغز کمک کند. این غذا دربردارنده انواع مختلف آنتی اکسیدان هاست و می تواند چشم ها

 

را ا ز دژنراسیون ماکولا یا همان لکه زرد نجات دهد. اسفناج می تواند یک سیستم ایمنی سالم برای بدن فراهم کند و زخم ها را درمان کند. اسفناج برای ظاهر هم مفید است زیرا در رشد موها و ناخن ها موثر است.

این غذاها می توانند بیماری ها را درمان کنند

روغن زیتون

روغن زیتون سال هاست که در رژیم مدیترانه ای مورد تحسین و ستایش قرار می گیرد. این ابرغذا را حتما در برنامه غذایی خود جا دهید زیرا سرشار از اومگا۳ و اسیدهای چرب اشباع نشده است. علاوه بر این تحقیقات نشان داده است که مصرف این غذا خطر سکته و فشار خون بالا را کاهش می دهد و پوست را درمان می کند به خصوص سوختگی پوست.

 

روغن زیتون را می توان برای موها به عنوان نرم کننده استفاده کرد. با همه این توضیحات انتخاب با شماست که این روغن را در آشپزخانه داشته باشید یا در حمام.

این غذاها می توانند بیماری ها را درمان کنند

کیوی

این میوه شاید سایز کوچکی داشته باشد اما فواید آن در سلامتی بسیار زیاد است. این میوه کرکی خطر بیماری های دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی عروقی و انواع سرطان ها را کاهش می دهد. این میوه در بهبود کیفیت خواب نیز موثر است. کیوی دارای خاصیت ضد التهابی است و مشکلات پوستی مثل جوش و آکنه را درمان می کند.

این غذاها می توانند بیماری ها را درمان کنند

شکلات تلخ

بله درست خواندید. شکلات تلخ خاصیت سلامتی و درمانی زیادی دارد و این بهانه خوبی برای مصرف آن است. شکلات تلخ پر از آنتی اکسیدان است و دارای قدرت ترمیم سلول هاست. تحقیقات نشان داده است که شکلات تلخ می تواند فشار خون را پایین بیاورد، جریان گردش خون به مغز و قلب را بهبود دهد و از لخته شدن خون جلوگیری کند. مصرف شکلات تلخ سطح سروتونین را در مغز بالا می برد و باعث ایجاد احساس خوب می شود.