پارس ناز پورتال

بابونه و خواص شگفت انگیز در درمان بیماری ها

بابونه و خواص شگفت انگیز در درمان بیماری ها

بابونه و خواص شگفت انگیز در درمان بیماری ها 

بابونه گیاه دارویی هست که سرشار از خاصیت هاي دارویی می‌باشد, دم کرده آن مصرف زیادی دارد و در ایران نیز محبوبیت زیادی بین مردم دارد. به قول یک متخصص فیزیولوژی, بابونه با این‌که گیاهی بسیار خوب با خواص درمانی شگفت‌انگیز هست اما امروزه کمتر مورد دقت قرار گرفته هست و اگر خانواده‌ها با خصوصیت‌هاي درمانی آن آشنا شوند, برای بهبود مشکلاتی چون تقویت اعصاب, تسکین دردهای مزمن, بهبود گوارش واز آن بهره می برند.

 

گل بابونه زردرنگ و طبع آن گرم هست اما مزاج را تغییرات اساسی نمی دهد.روغن بابونه برای بهبود درد و خستگی مزمن و اسپاسم برای هر جایی از بدن مانند بافت پوستی, زیر پوستی و اسکلتی که دچار سفتی و خشکی شده باشد میتواند خوب باشد؛ گرچه میزان مصرفش باید در حدی باشد که منجر به سستی نشود.

 

بابونه که بهتر هست با کمی عسل یا نبات, شیرین شود و یا بهره گیری از بخور آن برای سرماخوردگی, خلط و سینوزیت خوب هست و برای گوارش مبتلایان به سردی معده با علایمی چون اسپاسم, درد معده و نفخ, پیشنهاد می شود.

 

بابونه, سر و مغز را از مواد زائد پاک میکند و برخی از انواع سردرد راکه ناشی از گردهمایی بلغم و نم در سر و یا سردی سر هست بهبود میدهد. هم‌چنین می توان کمی روغن بابونه را در بینی چکاند و روی پیشانی و گونه نیز قدری از آن مالید تا سردردهای سرد ناشی از سردی, باد سرد و سینوزیت رفع شود .

 

بابونه خاصیت ضد التهابی دارد و بهبود دهنده زخم و میکروب‌کش هست و افراد می توانند اندکی بابونه را دمکرده یا مختصری بجوشانند و با آن دهانشویه کنند یا برای شستشوی زخم از آن بهره گیری کنند.بابونه بخصوص اگر با روغن بادام یا زیتون همراه باشد می‌تواند موجب بهبود زخم و شقاق مقعد ‌شود, افرادی که بواسیر دارند می توانند در دمکرده آن بنشینند.

 

بانو هایي که دچار ترشحات چندان واژینال میباشند نیز در صورتی که این ترشحات سفید و پنیری باشد, میتوانند برای رفع آن داخل دمکرده بابونه بنشینند.عرق بابونه برای دفع سنگ کلیه بهره گیری می شود, ادرار را چندان میکند و افرادی که سنگ کلیه دارند می توانند از عرق بابونه بهره گیری کنند که بافت سنگ را نرم و مجاری ادراری را باز کرده

 

و سنگ را به سهولت دفع میکند. همین طور این گیاه برای رفع دشواری های پریود نیز خوب هست. در برخی از بانو ها, به علت سردی رحم, علی رغم اینکه فرد علائم پریود را دارد, عادت ماهانه نخست نمیشود و آن ها معمولاً درد شدیدی گذشته و حین قاعدگی دارند که می توانند از بابونه بهره گیری کنند و یا اینکه روغن آن را به منطقه زیر شکم و لگن بمالند.

 

بانو هاي یائسه که دچار گرگرفتگی میشوند نیز می توانند در حمام خود را با روغن بابونه ماساژ دهند, چون خود محیط حمام موجب باز شدن منافذ و نفوذ روغن و رفع حرارت بالای بدن میشود.