پارس ناز پورتال

بازاریابی و تجارت به سبک تیلور سوئیفت

بازاریابی و تجارت به سبک تیلور سوئیفت

بازاریابی و تجارت به سبک تیلور سوئیفت 

تیلور سوئیفت خواننده سرشناس آمریکایی غیر از شغل خوانندگی به تجارت نیز روی آورده هست. این کارهای وی مي تواند نکات مهمی برای ما داشته باشد.زمانیکه نوبت به هدف قرار دادن مخاطبین از گروه متولدین نزدیک به هزاره «نسل وای – اوایل دههٔ ۱۹۸۰ تا اوایل دههٔ ۲۰۰۰» مي‌رسد، بازاریابان مي‌توانند تاکتیک هاي بسیار مؤثری از تیلور سوئیفت یاد بگیرند.

 

موفقیت بسیار چندان تیلور سوئیفت نه‌تنها از استعداد موسیقی وی منتج مي‌شود، بلکه درنتیجه روش بازاریابی خودش در بازار طرفداران خودش هست. در این مقاله سه مورد از برترین روش‌هایي که وی در بازاریابی خودش برای دسترسی پیدا کردن به مخاطبین بسیار باارزش در کمپین‌هاي خود بهره گیری کرده اشاره مي‌کنم:

 

1- ترس از دست دادن

ترس از دست دادن موضوعی هست که در ارتباط با متولدین این دوره بسیار حقیقت داشته و ترسی حقیقی هست. یکی از روش‌هاي بهره گیری از این ترس توسط تیلور سوئیفت انتشار نسخه‌هاي محدودی از این مجموعه آخر وی که نوعی منحصربه‌فرد بودن را در مخاطبین و طرفداران وی ایجاد مي‌کند. آخرین مجموعه این خواننده با عنوان 1989 خارج عرضه انبوه

 

و عمومی خودش در نسخه‌هایي هم منتشر شد که شامل پیام‌ها و عکس‌هاي شخصی خواننده با خریدار و برای خریدار بود که به‌سرعت منجر به فروش 5 میلیون نسخه‌اي این مجموعه موسیقی درفروش مجموعه هاي موسیقی در طی یک دهه قبل بود که خود رکوردی در این ارتباط به‌حساب مي‌آید. درواقع افتخار حاصل از یک دیدار شخصی با خواننده مجموعه عاملی بود که موجب افزایش فروش این مجموعه مي‌شد.

 

بازاریابانی که مشتاقانه در پی کسب موفقیت‌هاي این‌چنینی میباشند نیاز به طراحی و ساخت محصولات، خدمات و رویدادهایی دارند که چنین ترسی را در مخاطبین متولد این سال‌ها ایجاد کنند. تاکتیک‌هاي مناسب برای انتشار محدود و شخصی‌سازی محصول ارزش توصیه شمارا بسیار چندان مي‌کند، حتی اگر پیش از آن این محصول طرفداران بسیار زیادی را از بین مخاطبین کسب کرده باشد و احتمال کسب مخاطب اکثر از بین مردم وجود نداشته باشد.

 

2- قدردانی از مخاطبان

زمانی که نوبت به پرورش دادن و شکل دادن روابط مخاطبین با یک برند مي‌رسد، قدردانی و تقدیر کردن از تأثیر بسیار زیادی در موفقیت نهایی بازی مي‌کند و این راضی ناشناخته و مخفی برای تیلور سوئیفت نیست. تعاملات مکرر و صمیمانه وی با طرفدارانش موجب محکم شدن ارتباط قبلی وی با انها مي‌شود که پیش‌ازاین از طریق موسیقی ایجادشده هست.

 

درحالی‌که دعوت از مخاطبین برای شرکت در جلسات خصوصی ضبط و ادیت آهنگ‌هاي گوناگون مجموعه موسیقی لطمه‌اي به عکس و برند وی نمی زند، تیلور سوئیفت به‌طور مؤثر تأکید مي‌کند که حضور طرفداران وی در این جلسات ارزش و اهمیت بسیار زیادی برای وی دارند.

 

مطمئناً به دست آوردن مشتری در میان تلاش‌ها و فعالیت‌ها بازاریابی ارزش بسیار ویژه‌اي دارد، اما قدردانی کردن از آن ها به شیوه‌هاي گوناگون هم ارزش و اعتبار ویژه‌اي برای برند به همراه دارد. به تقلید از رویکرد اتخاذشده از طرف تیلور سوئیفت، مدیران بازاریابی و برند باید به‌خوبی بدانند قدردانی کردن از مخاطبین تأثیری بسیار و معنی‌دار بر اعتبار و ارتباط مخاطبین با برند از خود بر جای مي‌گذارد.

 

3- ایجاد تجربه منحصربه‌فرد

بر زمینه مطالعه اي که توسط Harris انجام‌گرفته، 78% از متولدین این سال‌ها اذعان داشته‌اند که اکثر ترجیح مي‌دهند پول خود را برای داشتم یک تجربه یا شرکت کردن در یک رویداد بجای تهیه یک محصول هزینه کنند. تمایل به داشتن ثروت تجربی د برابر تصرف کردن یک محصول و دارایی بدون شک از طریق تورهای کنسرت تیلور سوئیفت تحت بازرسی وی درآمده‌اند.

 

 به گزارش پارس ناز بر زمینه اطلاعاتی که از این کنسرت‌ها به‌دست‌آمده هست تور جهانی مجموعه 1989 این خواننده به شرکت‌کنندگان تجربه‌اي منحصربه‌فرد و فراموش‌نشدنی در هر کنسرت از دیدار 38 اجراکننده مطرح جهانی ازجمله سلنا گومز و یا حتی رولینگ استون را داده هست.

 

طرفداران این خواننده بدون شک تنها بلیت شرکت در یک کنسرت را نمی خرند، بلکه با یک بلیت به دنیای شخصی وزندگی شخصی وی وارد مي‌شوند. انها به حلقه‌اي از دوستان و طرفداران همفکر خود وارد مي‌شوند که همه ي و همه ي تجربه‌اي به‌یادماندنی را در کنار دارند که بعدها مي‌توانند به آن مراجعه کرده و خاطرات آن را مرور کنند.

 

برندهایی که مي‌توانند تجربه‌اي به‌یادماندنی، منحصربه‌فرد و باارزش همانند تیلور سوئیفت را برای مخاطبین خود ایجاد کنند، در مسیری درست قدم نهاده‌اند.