پارس ناز پورتال

بازیگرانی که شانس اسکار گرفتن دارند

مجموعه : اخبار سینما
بازیگرانی که شانس اسکار گرفتن دارند

بازیگرانی که شانس اسکار گرفتن دارند

امسال هم اسکار برگزار می شود و فیلم ها هم یکی یکی به نمایش درمی آیند و ما اکنون شانس های اسکار را معرفی می کنیم تا ببینیم سهم کدام بازیگر خواهد شد. بسیاری از فیلم‌هایی که در جشنواره تورنتو امسال روی پرده رفتند، ویترینی از اجرای متفاوت بازیگران – از هنرپیشه‌های نوظهور گرفته تا ستاره‌های معروف – را به نمایش گذاشتند

 

که تحسین اغلب منتقدان را به دنبال داشت. بعضی از بازیگران بیش از همه درخشیدند و از همین حالا در صف مدعیان رقابت اسکار 2017 قرار گرفتند، از اما استون برای درام‌کمدی موزیکال «لا لا لند» گرفته تا ناتالی پورتمن که با ایفای نقش ژاکلین کندی در درام تاریخی «جکی» در تورنتو حضور داشت.

 

از معروف‌ترین‌ها تا تازه‌واردها، نظر دو منتقد باسابقه «ورایتی» برنت لنگ و رامین ستوده را درباره درخشان‌ترین اجراهای جشنواره امسال بخوانید.

 

1- ناتالی پورتمن برای «جکی» (Jackie)

پورتمن تا امروز دو بار نامزد جایزه اسکار شده؛ یکی برای «نزدیک‌تر» و دیگری برای «قوی سیاه» که آخری اسکار بهترین بازیگر زن را برایش به همراه داشت. با این حال، اجرای بازیگر 35 ساله در درام «جکی» بسیاری‌ها را شگفت‌زده و غافلگیر کرد. او در این فیلم، ژاکلین کندی

 

را در روزهای بعد از ترور جان اف. کندی به تصویر کشیده است. به گفته ستوده، همزمان با سال انتخابات ریاست جمهوری در امریکا، «جکی» را باید یکی از مدعیان جدی فصل جوایز دانست.
بازیگرانی که شانس اسکار گرفتن دارند2- نومی هریس برای «نور ماه» (Moonlight)

هریس در این فیلم نقش یک مادر معتاد به کراک و صاحب پسربچه‌ای حساس را بازی کرده است. به گفته لنگ، مخاطبان با تماشای بازی تاثیرگذار بازیگر 40 ساله در نقش مادری محترم که اعتیادش باعث می‌شود مشکلات احساسی فرزندش را نادیده بگیرد، غافلگیر خواهند شد.

 

منتقد ورایتی بازی هریس را در به تصویر کشیدن تحول شخصیت فیلم و تبدیل او به یک هیولا، «بسیار ماهرانه» توصیف کرده است. لنگ همچنین تاکید کرده، تک‌گویی پایانی هریس رو به پسرش که حالا دیگر بالغ شده را باید به عنوان مسترکلاس بازیگری تماشا کرد.
بازیگرانی که شانس اسکار گرفتن دارند3- ساشا لین برای «عزیز امریکایی» (American Honey)

بازیگر 20 ساله امریکایی که در نقش قهرمان اصلی فیلم جاده‌ای آندریا آرنولد ظاهر شده، با اجرای درخشانش خیلی‌ها را از جشنواره کن شگفت‌زده کرده است. لین که تا پیش از این تجربه بازی در مقابل دوربین نداشته و در هیچ کلاس بازیگری شرکت نکرده است، به گفته ستوده با اجرای دیدنی خود در جدیدترین ساخته کارگردان بریتانیایی نوید ظهور ستاره‌ای جدید را در سینمای حال حاضر دنیا می‌دهد.
بازیگرانی که شانس اسکار گرفتن دارند4- اما استون برای «لا لا لند» (La La Land)

با آن صدای خش‌داری که برای اولین‌بار تا این حد ظریف و نرم شنیده می‌شود، استون مدعی جدی جایزه اسکار بهترین بازیگر 2017 است. اجرای او در دومین فیلم بلند دمین شزل (کارگردان درام تحسین‌شده «ویپلش») در نقش «میا» تحسین منتقدان ونیز و تورنتو را به همراه داشته است.

 

به گفته لنگ، تماشای بازی همزمان قدرتمند و شکننده او به قدری لذت‌بخش است که احتمالا امسال او با بردن جایزه طلایی، صحنه مراسم اسکار را ترک خواهد کرد.
بازیگرانی که شانس اسکار گرفتن دارند5- لوکاس هجز برای «منچستر کنار دریا» (Manchester By the Sea)

جدیدترین ساخته کنت لونرگان با بازی کیسی افلک، اولین‌بار در جشنواره مستقل فیلم ساندنس روی پرده رفت و حق پخش آن به قیمت 10 میلیون دلار به «آمازون استودیو» واگذار شد. فیلم از همان ابتدا به عنوان یکی از مدعیان مهم رقابت اسکار 2016 مطرح شد. به گفته ستوده،

 

نسخه‌ای که در جشنواره تورنتو روی پرده رفته، به مدد تدوین دوباره به فیلمی جذاب‌تر و مفرح‌تر تبدیل شده است. هجز 20 ساله با ایفای نقش شخصیتی به نام «پاتریک» پادزهری برای تمام سیاهی‌های فیلم لونرگان است. به عقیده ستوده، «منچستر کنار دریا» نویدبخش ظهور بازیگری بزرگ در سینمای امروز است.
بازیگرانی که شانس اسکار گرفتن دارند6- سانی پاوار برای «شیر» (Lion)

حتی تصور کردنش هم بیش از حد ترسناک است: پسربچه‌ای پنج ساله از خانواده‌اش جدا می‌شود، آواره و بی‌سرپناه در کوچه و خیابان می‌خوابد و ناامیدانه در میان محله‌های زاغه‌نشین کلکته گم می‌شود. «شیر» براساس یک داستان واقعی ساخته شده و تا یک ساعت نخست بار اصلی فیلم بر دوش پاوار است.

 

به گفته لنگ، پاوار بدون هیچ‌گونه تجربه معتبری در عرصه بازیگری با اجرای طبیعی خود پرده را قبضه می‌کند و مخاطب را انگشت‌به‌دهان می‌گذارد. لنگ صراحتا عقیده دارد: «ستاره‌ای متولد شده است.»
بازیگرانی که شانس اسکار گرفتن دارند7- فلیسیتی جونز برای «هیولا صدا می‌زند» (A Monster Calls)

شاید در نگاه اول، فلیسیتی جونز 32 ساله برای بازی در نقش مادر یک پسربچه 13 ساله زیادی جوان به نظر برسد، اما او قبلا هم توانایی‌هایش را با اجرای درخشانش در نیمه نخست فیلم برنده اسکار «نظریه همه چیز» به اثبات رسانده است. به گفته ستوده، در کنار صداپیشگی لیام نیسن در نقش «هیولا»

 

و اجرای لوییس مک‌داگال در نقش نوجوان بریتانیایی، بیش از همه این اجرای جونز است که توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند.
بازیگرانی که شانس اسکار گرفتن دارند8- آرون تیلور-جانسن برای «حیوانات شب‌زی» (Nocturnal Animals)

تیلور-جانسن که تا امروز بیش از همه برای بازی در فیلم‌های «گودزیلا» و «انتقامجویان: عصر اولتران» شناخته می‌شد، به مدد کارگردانی قدرتمند تام فورد به خوبی از پس اجرای نقش منفی خود در «حیوانات شب‌زی» برآمده است. ستوده از تماشای اجرای بازیگر 26 ساله انگلیسی با عنوان «هیجان‌انگیز» و «هولناک» یاد کرده است.
بازیگرانی که شانس اسکار گرفتن دارند9- مایکل شنون برای «حیوانات شب‌زی» (Nocturnal Animals)

دومین اجرای درخشان «حیوانات شب‌زی» متعلق به مایکل شنون بازیگر 42 ساله امریکایی است. به زعم لنگ، بازی شنون با آن سرفه‌های خس‌دار و نگاه خیره و سرسخت در نقش مامور قانون یکی از ماندگارترین اجراهای بازیگر نامزد اسکار را رقم زده است.
بازیگرانی که شانس اسکار گرفتن دارند