پارس ناز پورتال

بازیگران و سختی های طاقت فرسا برای این نقش ها

مجموعه : اخبار سینما
بازیگران و سختی های طاقت فرسا برای این نقش ها

بازیگران و سختی های طاقت فرسا برای این نقش ها 

برخی از بازیگران برای ایفای نقش هاي خود راه بسیار سختی را پیموده اند و گاهی تا دم مرگ نیز رفته اند که موضوع اصلی این مقاله ما قرار گرفته هست. برای بازی در فیلمهای هالیوود, تنها خوشگل و خوش اندام بودن کافی نیست, بلکه برخی نقش ها میباشند که به مهارت هاي دیگری نیز نیاز دارند.

 

ستاره هایي که در این جا اسم شان را آورده ایم برای بازی در فیلمهای مورد علاقه شان, سخت ترین تعلیم ها را دیده اند. بنابراین بار دیگر که به این فیلم ها نگاه میکنید, تلاش هاي ماهها و سال‌های آن ها را نیز از یاد نبرید.

 

1. اسکارلت جوهانسون

بازیگران و سختی های طاقت فرسا برای این نقش ها

اسکارلت جوهانسون برای بازی در فیلم هایي چون “مرد آهنی” و “انتقام‌جویان” باید از قدرت بدنی بالایی برخوردار می بود اما پذیرفتن نقش آفرینی در فیلم اکشن “شبح درون پوسته” اضافه بر قدرت بدنی, نیاز به مهارت هاي خاص دیگری نیز داشت.

 

او برای بازی در این فیلم مجبور بود تعلیم هاي تاکتیکی مشاهده نمایید. خودش در این خصوص میگوید; “من مجبور شدم کارهایی را انجام دهم که هیچگاه به سمت شان هم نرفته بودم. من در آن دوران نه تنها ساعت هاي طولانی تعلیم میدیدم و تمرین می‌کردم, بلکه رژیم خوراکی سختی هم دنبال می‌کردم تا به اندامی متناسب برای فیلم برسم.”

 

2. جنیفر لارنس

بازیگران و سختی های طاقت فرسا برای این نقش ها

فیلم علمی – خیالی “عطش مبارزه” در مورد مسابقه‌اي هست که به صورت زنده از تلویزیون اکران میشود. شرکت کنندگان این مسابقه باید با یکدیگر مبارزه کنند. در واقع شرایط مسابقه به این شکل هست که تمام شرکت کنندگان طفل و نوجوان باید یکدیگر را بکشند و هر کس که در آخر باقی بماند, برنده اصلی خواهد بود.

 

بازی در این فیلم قدرت بدنی بالایی می طلبید. بنابراین او باید مهارت هاي لازم را به برترین شکل ممکن می آموخت. جنیفر به مدت 6 هفته رژیم خوراکی سختی را دنبال کرد و ساعت هاي زیادی را در باشگاه به تعلیم مهارت هایي چون دفاع شخصی و کمان به دست گرفتن, می پرداخت.

 

احتمالا از نظر شما یادگیری این مهارت ها ساده باشد اما او مجبور بود کارهای دیگری مثل بالا رفتن از درخت و تخته سنگ, جنگیدن, پریدن از موانع و غیره… را نیز بیاموزد. او حتی باید گاهی شبها را در سخت ترین شرایط ممکن, بعنوان مثال روی تخت سنگ, می‌خوابید تا بتواند خودش را با شرایط وفق دهد.

 

3. هیلاری سوانک

بازیگران و سختی های طاقت فرسا برای این نقش ها

هر شخصی مثل هیلاری سوانک جرات پذیرفتن نقش هایي که به تغییرات بدنی زیادی نیاز دارد را ندارد. اما این ستاره برای بازی در فیلم “دختر میلیون‌دلاری” این جسارت را به هزینه داد.هیلاری سوانک در این فیلم یکی از بوکسر هاي پیروز را متقاعد می کند تا به او شیوه مسابقه را بیاموزد و وی را تبدیل به یک قهرمان کند. او آن قدر سخت تمرین میکند که راهی مسابقه قهرمانی دنیا میشود و در نهایت رقیب خود را شکست می‌دهد.

 

واضح هست که برای بازی در این فیلم باید بازی بوکس را به حرفه اي ترین شکل ممکن تعلیم میدید. او برای ایفای نقش در این فیلم سبک زندگی خود را, از ساعت خواب گرفته تا رژیم خوراکی و فعالیت بدنی, تغییر داد.

 

او میگوید; “من به مدت 6 هفته, روزی 2;30 ساعت تعلیم بوکس میدیدم و تقریباً 2 ساعت هم برای کاهش وزن ام ورزش هاي سخت می‌کردم. کارگردان به من گفته بود که باید اندامی ماهیچه اي بسازم, به همین علت مجبور بودم که هر روز 210 گرم پروتئین بخورم که تقریباً معادل 10 شماره سفیده تخم مرغ در روز بود. از آنجا که خوردن این مقدار در طول روز ممکن نبود, من نیمه هاي شب با زنگ ساعت از خواب بیدار می‌شدم و تخم مرغ هایم را تمام میکردم.

 

4. دمی مور

بازیگران و سختی های طاقت فرسا برای این نقش ها

دمی مور برای بازی در نقش یک سرباز در فیلم “جی.آی. جین” تعلیم هاي نظامی زیادی دید. برای اینکار او در یک ارتش دریایی حقیقی ثبت اسم و حتی خشن ترین وحشیانه ترین تعلیم ها را نیز دنبال کرد. او میگوید; “من می توانستم از سخت ترین تعلیم هایشان کنار بکشم اما دوست نداشتم که این تجربه دست اول را از دست بدهم. من واقعا مشتاق بودم بدانم که آن ها چطور تعلیم می‌بینند.”

 

5. آنجلینا جولی

بازیگران و سختی های طاقت فرسا برای این نقش ها

آنجلینا جولی نه تنها به دنبال نقش هاي اکشن و هیجان انگیز هست, بلکه دوست دارد تا مهارت هاي خود را به بحران بیاندازد. برای بازی در فیلم اکشن “لارا کرافت مهاجم آرامگاه; گهواره حیات”, کارگردان لیستی از مهارت هایي راکه او باید تعلیم میدید, از جمله شگرد هاي جنگی یا سوارکاری,

 

در اختیارش قرار داد. او نیز تمامی آن ها را به برترین شکل ممکن فرا گرفت. 7 سال بعد, او نقش بحران برانگیز دیگری را در فیلم اکشن مهیج “سالت” پذیرفت. بازی در آن نیز نیاز به تعلیم مهارت هاي جنگی داشت که هفته اي 3 تا 4 جلسه در ماه و هر کدام حدود 2 ساعت برگزار می شد.

 

6. ناتالی پورتمن

بازیگران و سختی های طاقت فرسا برای این نقش ها

حتماً هنرنمایی ناتالی پورتمن در فیلم “قوی سیاه” شما را نیز تحت تاثیر قرار دارد, اما آیا میدانید که او برای این نقش آفرینی چه تمرینات سختی را متحمل شد؟ او حتی می‌گوید; “من برخی شبها از فرط خستگی احساس می‌کردم که زندگی ام به آخر رسیده هست.”

 

او برای بازی در نقش یک بالرین, 1 سال تمام و هر روز به مدت 5 ساعت مهارت هاي لازم را آموخت. اضافه بر آن, او مجبور بود که رژیم خوراکی خاصی را برای کاهش وزن اش, دنبال کند. خوشبختانه او در این مراحل سخت تنها نبود و دوست و همکارش, میلا کونیس, نیز وی را همراهی میکرد.

 

7. ان هتوی

بازیگران و سختی های طاقت فرسا برای این نقش ها

ان هتوی برای بازی در فیلم “بینوایان” 11 کیلوگرم وزن کم کرد تا توانست نقش یک زن فقیر و گرسنه را به خوبی بازی کند. در واقع او با این تغییرات ناآشنا نیست. به همین علت بازی در فیلم “زن گربه‌اي” را با همه سختی هایش پذیرفت.او در گفت و گو هایش از سختی هایي که مربی اش به او می داد, میگوید; “او تمام حرکات من را زیر نظر داشت,

 

طوری که مجبور بودم مدل راه رفتن و ایستادن خودم را نیز تغییر دهم. در واقع او به من جنگیدن را آموخت. احتمالاً این ورزش از دور جذاب به نظر رسد اما وقتی خودت وارد میدان می‌شوی, ناگهان چشم باز می کني و می‌بینی که طرف مقابل ات را مجروح کرده اي و این واقعا خوفناک هست.” او به جز تمرینات سخت, باید رژیم خوراکی خاصی را نیز دنبال می‌کرد. او مجبور بود که هر 2 ساعت یکبار گوشت یا پروتئین بخورد تا اندامی ماهیچه اي بسازد.

 

8. گل گدوت

بازیگران و سختی های طاقت فرسا برای این نقش ها

گذشته از آن که گل گدوت در “بتمن در مقابل سوپرمن; طلوع عدالت” ایفای نقش کند, تمرینات سختی را در باشگاههای ورزشی پشت سر گذاشت. او به مدت 9 ماه برای این نقش تمرین کرد. او با تغییر وزن خود توانست اندامی ماهیچه اي بسازد که برای بازی در آن نقش لازم بود.

 

گل گدوت در این خصوص میگوید; “پس از تمرینات سخت, که نتیجه آن اندامی متناسب و ماهیچه اي بود, من احساس بهتری نسبت به خودم پیدا کردم. در واقع نه تنها طرز فکرم بلکه شیوه راه رفتن و نشستن ام هم تغییر کرد. وقتی به عکس هاي 5 سال پیشم نگاه می‌کنم, از اندامی که داشتم شگفت زده می‌شوم.” او برای بازی در این فیلم مهارت هایي چون سوارکاری و شمشیر بازی را نیز آموخت.