پارس ناز پورتال

بازیگران معروف و احساس پشیمانی از گذشته

مجموعه : اخبار سینما
بازیگران معروف و احساس پشیمانی از گذشته

بازیگران معروف و احساس پشیمانی از گذشته 

بازیگرانی که فیلم های شاخص بسیاری بازی کرده اند اما اکنون پشیمان و نادم هستند. دلیل این پشیمانی آن ها چیست؟ تقریبا تمامی ما در طول دوران زندگی خود کارهایی را انجام داده ایم که از بعضی از آنها رضایت کامل نداریم و چه بسا که از انجام آنها پشیمان هم شده ایم.

 

در مورد بازیگران مطرح جهان نیز چنین ندامت هایی وجود دارد و آنچه ما از بیرون و در قالب تصاویر متحرک شاهد هستیم، تمام آن چیزی نیست که در پس ساخت آثار هنری می گذرد. واقعیت این است که در صنعت سینما هم همچون سایر صنایع و مشاغل، دستمزد بالاتر می تواند در مواقعی بازیگران را به سمت نقش هایی سوق دهد

 

که تمایل به بازی در آنها را ندارند. البته این را هم باید اشاره کرد که همیشه هم دستمزد نمی تواند تنها عامل علاقمندی به یک ژانر یا درام باشد.در این نوشته به بررسی ۱۴ بازیگر معروف و مطرح جهان پرداخته شده که از نقش هایی که بازی کرده اند و به آن علاقه نداشتند، صحبت می کنند

 

و دلایلی را هم برای آن بر می شمارند. جالب است که در بسیاری از این موارد، همین نقش هایی که آنها چندان هم به ایفای آنها علاقه نشان نداده بودند، عامل اصلی شهرت شان گردیده است. شاید همین امر باشد که این نوشته را برای هر علاقمند به سینما، چه مدرن، پست مدرن و یا کلاسیک، جذاب تر می کند. با هم این ۱۴ مورد را مرور خواهیم کرد:

 

کَری فیشر – جنگ ستارگان
بازیگران معروف و احساس پشیمانی از گذشتهحدود ۸ سال پیش کَری در مصاحبه ای با «نمایش امروز» گفت اگر می دانست برای بازی در نقش پرنسس لیا در فیلم جنگ ستارگان تا این اندازه به شهرت خواهد رسید، هرگز آن را بازی نمی کرد.

 

زمانی که خبرگزاری تایم از او پرسید پس چرا سال گذشته دوباره در فیلم «جنگ ستارگان؛ نیرو بر می خیزد» بازی کرد او پاسخ داد: “به این دلیل این نقش را برگزیدم که برای یک زن در سینمای هالیوود یافتن پیشنهاد بازی پس از ۳۰ سالگی کار دشواری است.”

 

شان کانری – جیمز باند

بازیگران معروف و احساس پشیمانی از گذشتهکانری که در فیلم مامور ۰۰۷ از مجموعه فیلم های «باند» نیز بازی کرد. وی بازیگری در این مجموعه از فیلم ها را در سال ۱۹۶۲ میلادی با ایفای نقش در فیلم «دکتر نو» آغاز کرد. خبرگزاری «گاردین» می گوید که کانری در ابتدا به دلیل اینکه گمان می کرد در مجموعه های باند دستمزد کافی

 

و درخوری را دریافت نمی کند، رضایت چندانی نداشت اما زمانی که برای ششمین بار در فیلم «الماس ها برای همیشه» از این مجموعه، ایفای نقش کرد، از لحاظ مالی رضایت کاملی داشت تا جایی که بخشی از دستمزد خود را به یک خیریه اهدا کرد.کانری می گوید همیشه از جیمز باند لعنتی بدم می آمد و دلم می خواست او را بکشم.”

 

کیت وینسلت – تایتانیک

بازیگران معروف و احساس پشیمانی از گذشتهکیت وینسلت از عدم رضایت خود از نحوه اجرا و کیفیت بازیگری خودش در فیلم تایتانیک می گوید. همان فیلم معروف جیمز کامرون که اسکار بهترین فیلم را در سال ۱۹۹۷ میلادی از آن خود کرد.وینسلت در مصاحبه ای با «سی اِن اِن» می گوید: “هر سکانسی را که نگاه می کنم به خودم می گویم،

 

آیا تو واقعا آن را بازی کرده ای؟ وای خدای من.” وی ادامه می دهد: “چیز دیگری که در مورد این فیلم مرا آزار می دهد، لهجه آمریکایی ای مسخره ام است که وقتی آن را می شنوم متوجه می شوم که چقدر افتضاح بوده.”

 

مت دیمن – اولتیماتوم بورن
بازیگران معروف و احساس پشیمانی از گذشتهوی که در سالی که گذشت، در نقش به یادماندنی در فیلم «جیسون بورن» بازی کرد. وی یک بار، در مورد بازی در سومین قسمت فیلم بورن ابراز پشیمانی کرد.او حدود ۵ سال پیش در مورد ناخوانا بودن فیلمنامه «اولتیماتوم بورن» که در سال ۲۰۰۷ بازی کرده بود، توضیحاتی داده بود.

 

وی از «یونیورسال پیکچر» هم دل خوشی نداشت. حتی تصور آن را هم می کرد که این فیلم می تواند آخرین نقش حرفه ای او در کار بازیگری باشد.

 

کریستوفر پلامر – اشک ها و لبخندها
بازیگران معروف و احساس پشیمانی از گذشتهکریستوفر پلامر، نظرات منفی در مورد فیلم کلاسیک و موزیکال «اشک ها و لبخندها» که برنده اسکار نیز شد، دارد.وی در سال ۲۰۰۹ در مورد عدم رضایت خود برای بازی در «نقش کاپیتان ون تراپ» در این فیلم صحبت می کند و از این کاراکتر به عنوان فردی یاد می کند که کارهای بی ثمری را انجام می دهد. بعدها نیز از اشک ها و لبخندها به عنوان یک افتضاح رمانتیک یاد کرد.

 

شیا لابوف – ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه کریستالی

بازیگران معروف و احساس پشیمانی از گذشتهشش سال پیش لابوف در مصاحبه ای با «لوس آنجلس تایمز» با انتقاد از فیلمنامه این فیلم و نیز استیون اسپیلبرگ کارگردان آن گفت که بازی در این فیلم اشتباه بزرگی بود.وی به این نکته اشاره می کند که وظیفه بازیگر این است که به نقشی که آن را ایفا می کند، حیات بخشد و او در بازی در این نقش چنین فرصتی را پیدا نکرد. لابوف این عوامل را از جمله دلایل اصلی عدم استقبال عمومی از این فیلم برشمرد.

 

مارلون براندو – اتوبوسی به نام هوس

بازیگران معروف و احساس پشیمانی از گذشته

براندو یک بار در مورد «استنلی کُوالسکی» که نقش او را در فیلم a street car named desire بازی کرده بود، گفت که از او بیزار است. این فیلم بر اساس درامی نوشته «تنیسی ویلیامز» ساخته شد.همچنین از آرکتایپ هایی که در پس نقش کُوالسکی به وجود آمده بود، رضایت نداشت. این شخصیت پس از موفقیت هایی که این فیلم به همراه داشت، به توحش در سکس متهم شده بود.

 

رابرت پَتینسون – گرک و میش

بازیگران معروف و احساس پشیمانی از گذشتهوی از بازی در نقش «ادوارد کولن» در مجموعه «گرگ و میش» رضایت چندانی ندارد. او در مصاحبه ای در سال ۲۰۰۸ گفت: “هرچقدر بیشتر فلیمنامه را می خواندم از این کاراکتر بیشتر انزجار پیدا می کردم. بازی در این نقش باعث شد که از خودم تنفر پیدا کنم.”

 

او در مورد علاقمندی بسیاری از دختران جوان به این نقش گفت: “صدای فریادهای رضایتمند این دختران جوان برایم همچون، شنیدن اصواتی در دروازه های جهنم بود.”

 

بِن اَفلِک – شیطان جسور

بازیگران معروف و احساس پشیمانی از گذشته

بن افلاک تنها نقشی که از بازی کردن در آن ابراز پشیمانی می کند، فیلم «شیطان جسور» است که در سال ۲۰۰۳ میلادی در آن ایفای نقش کرده بود.وی در مصاحبه ۳ سال پیش خود با نشریه «پِلِی بوی» در این باره گفت: “من داستان فیلم Daredevil را دوست داشتم، به کاراکتری هم که نقش آن را بازی کردم علاقه داشتم اما بازی خودم افتضاح از آب درآمد.”

 

کاترین هایگل – Knocked Up
بازیگران معروف و احساس پشیمانی از گذشتهوی در مصاحبه ای با «وَنیتی فِر» گفت این فیلم شحصیت زنان را غرغرو، مضحک و مقید جلوه می دهد حال آنکه از مردان، کاراکترهایی بسیار دوست داشتنی را به تصویر می کشد.”هایگل بعدها ابراز داشت که او خود فیلم را دوست داشت اما از کاراکتری که در آن ایفای نقش کرد و بسیار هم مورد انتقاد قرار گرفت بیزار است.

 

جورج کلونی – بتمن و رابین

بازیگران معروف و احساس پشیمانی از گذشتهجورج کلونی دو سال پیش، برای بازی خود در این فیلم که در سال ۱۹۹۷ آن را به کارگردانی «جوئل شوماخر»، بازی کرده بود، به دلیل خراب کردن مجموعه بتمن، عذرخواهی کرد.

 

هریسون فورد – جنگ ستارگان

بازیگران معروف و احساس پشیمانی از گذشتهبه نظر می رسید که فورد برای بازی در این فیلم و در نقش «هن سولو» خرسند و راضی باشد. اما در مصاحبه ای با «هافینگتن پست» می گوید که دلش می خواست که جورج لوکاس، سولو را در انتهای یکی از مجموعه های جنگ ستارگان با عنوان «بازگشت جِدی» بکشد چرا که او از این نقش بیزار بود.وی در مصاحبه ای در سال ۱۹۸۳ گفت: “تنها بازی در سه قسمت ازاین مجموعه برای من کافی بود.”

 

با تمام اینها، هریسون فورد در سال ۲۰۱۵ دوباره به این مجموعه بازگشت و بالاخره آروزیش برای مرگ این شخصیت در The Force Awakens تحقق پیدا کرد.

 

الِک گینس – جنگ ستارگان

بازیگران معروف و احساس پشیمانی از گذشتهبه نظر می رسد که جنگ ستارگان، مجموعه ای از بازیگران نامناسب برای این پروژه را در خود جمع کرده باشد. در نسخه اوریجینال این مجموعه که در سال ۱۹۹۷ میلادی، «اُبی-وان کِنوبی» نقش کاراکتر «جِدی مستر» را ایفا کرده بود، هم این روند وجود داشت چرا که این بازیگر هم از نقشی که در آن بازی کرده بود، تنفر داشت.

 

گنیس تنها زمانی که دستمزدش به دو برابر افزایش پیدا کرد، بازی در بخش دیگری از آن را پذیرفت و در نامه هایی که به «تایم» نوشت بارها اعلام کرد که این فیلم، یک نسخه فاجعه آمیز از داستانی شبیه به شاهان و پریان است.او همچنین از هریسون فورد و جورج لوکاس هم نام برد که اشتباها درگیر این پروژه شده اند. خوشبختانه این روند پایان پیدا کرد.

 

هاله بِری – زن گربه ای

بازیگران معروف و احساس پشیمانی از گذشته

هاله بری در سال ۲۰۰۴ جایزه بدترین بازیگر زن «راتزی» را برای بازی در فیلم «زن گربه ای» دریافت کرد. خودش هم به بازی بد خود در این فیلم اذعان دارد.او که خود شخصا این جایزه را دریافت کرد و گفت: “واقعا می خواهم از «وارنر براس»، بابت نقش افتضاحی که در این فیلم به من داد، تشکر کنم.”