پارس ناز پورتال

بازیگر مشهور بتمن در 88 سالگی درگذشت

مجموعه : اخبار سینما
بازیگر مشهور بتمن در 88 سالگی درگذشت

بازیگر مشهور بتمن در 88 سالگی درگذشت 

بازیگر سرشناس بتمن در سن 88 سالگی از جهان رفت. آدام وست بعنوان یک ستاره در دهه هاي 60 و 70 میلادی فیلم بازی میکرد. آدام وست بازیگر آمریکایی که بیش از همه ي بعنوان ستاره سریال پیروز “بتمن” در دهه 1960 شهرت داشت، در 88 سالگی از جهان رفت.به گفته سخنگوی خانواده وست، او روز جمعه بعد از یک مبارزه کوتاه با سرطان خون درگذشت.

 

عکس شوخی‌آمیز وست از بتمن و بروس وین، خویشتنِ دیگر این ابرقهرمان، در گذر سال‌ها جایگاهی کالت پیدا کرد. هرچند وست بعدها برای جدایی از این نقش بتمن با مشکل روبرو شد. او اخیراً در کمدی انیمیشن “مرد خانواده” جای شخصیتی به نام آدام وست شهردار کواهاگ صحبت کرد.

 

 به گزارش پارس ناز آلبوم تلویزیونی “بتمن” به شکلی غیرمنتظره با موفقیت روبرو شد. وست و همبازی او برت وارد که نقش رابین وردست بتمن را بازی کرد، برای عکس پرزرق و برق خود از این زوج با تحسین فراوان روبرو شدند.با پایان اکران سریال، وست تلاش کرد خود را از نقش بتمن رها کند، اما هیچگاه در سینما نقش‌هاي مناسب پیدا نکرد.

 

“بمیر جذاب”، “داستان خون‌آشام آمریکایی” و “نوادا اسمیت” از فیلم‌هاي سینمایی او در دوران کاری طولانی‌اش هست.وست در 1928 در والا والا در واشینگتن به جهان آمد و کار بازیگری را از دهه 1950 در هاوایی شروع کرد.