پارس ناز پورتال

بازی های 4k برای پلی استیشن پرو +عکس

بازی های 4k برای پلی استیشن پرو +عکس

بازی های 4k برای پلی استیشن پرو +عکس

البته هنوز این کنسول بازی به بازار نیامده است اما پیش بینی ها درباره آن از همین الان شروع شده است و ما هم به آن پرداخته ایم. حتی اگر تا اواخر سال ۲۰۱۷ امکان استفاده از پلی‌استیشن نئو را نداشته باشیم، مطمئن باشید در هفته‌ها و ماه‌های باقی مانده اطلاعات و پیش‌بینی‌های تخیلی از سخت‌افزار و بازی‌های ۴K با پشتیبانی از واقعیت مجازی را مشاهده خواهید کرد.

 

درحالیکه ما از تخیل خود در رابطه ما مشخصات فنی آن لذت می‌بریم، بهتر است به فکر بازی‌های قدرتمند با رزولوشن بالا همراه با پشتیبانی از واقعیت مجازی باشیم. در این لیست ما، بازی‌های پرچمدار سونی تا بازی‌های نه‌چندان پر زرق و برق قرار دارند که به نظر ما به طور بالقوه امکان بهینه‌سازی یا تولید آن‌ها برای دستگاه جدید هست.

 

Gran Turismo 7

به سراغ یکی از سردمداران سونی در بحث گرافیک برای نزدیک به دو دهه می‌رویم، بازی گرن‌توریسمو برای پلی‌استیشن‌های مختلف عرضه شده است. خودروهای GT باید در رزولوشن ۴K بی‌نظیر باشند

 

ولی مسلما واقعیت مجازی آن عالم دیگری دارد! بازی‌های مسابقه‌ای گزینه‌های مناسبی برای واقعیت مجازی محسوب می‌شوند زیرا شما قادر به دیدن داخل خودرو و اطراف خود هستید که تجربه‌ای بی‌نظیر است.
بازی های 4k برای پلی استیشن پرو +عکس

Wipeout Ultra-HD

این بازی مسابقات آینده را نشان می‌دهد، البته تنها سازنده این سری یعنی استودیو SCE در سال ۲۰۱۲ در لیورپول انگلستان بسته شد ولی هنوز امید هست تا دیگر توسعه‌دهندگان مایل و قادر به ساخت این سبک بازی برای سال‌های آینده باشند. برای دستگاه Wii U یک بازی همانند Wipeout ساخته شده که سونی نیز می‌تواند با تصاحب شرکت رسانه‌ای Shin’en این کار را انجام دهد.
بازی های 4k برای پلی استیشن پرو +عکس

God of War 4

درحالیکه سری Uncharted تبدیل به استاندارد سونی برای ارایه بهترین تجربه بصری شده است، بازی God of War به عنوان معیار گرافیکی پلی‌استیشن شناخته می‌شود. مسلما ما دیگر قادر به دیدن تبلیغ بیرون آوردن چشم از جمجمه توسط Kratos در مسابقات Super Bowl نخواهیم بود،

 

اما با ارایه این بازی برای پلی‌استیشن ۲ و ۳ سونی محدودیت‌ها را توسط حرکات سریع از بین برد. شاید ارایه God of War برای واقعیت مجازی یک قدم بسیار بزرگ باشد ولی دیدن Kratos در رزولوشن ۴K بسیار لذت‌بخش است.

بازی های 4k برای پلی استیشن پرو +عکس

 

Killzone 4

سری بازی Killzone از زمان اولین معرفی برای پلی‌استیشن ۲ تبدیل به یکی از بازی‌های قدرتمند سونی شده است ولی هنوز هم زیر سایه‌ بازی‌های انحصاری مانند Halo و غیرانحصاری مانند Call of Duty قرار می‌گیرد و نظاره‌گر موفقیت آن‌هاست.

 

با این حال Killzone باعث پیشرفت‌های زیادی در کنسول سونی شده که برای مثال می‌توان به کنترل حرکتی و ۳ بعدی در پلی‌استیشن ۳ اشاره کرد. اگر این بازی با قابلیت واقعیت مجازی و ۴K برای پلی‌استیشن نئو معرفی شود، جنگی جدید در میان کنسول‌ها رخ خواهد داد.
بازی های 4k برای پلی استیشن پرو +عکس

پروژه بعدی تیم Ico

بله ما انتظار زیادی برای بازی جدید این تیم یعنی The Last Guardian کشیده‌ایم ولی احتمالا این تیم در آینده یک بازی با پشتیبانی از واقعیت مجازی را در دستور کار خود قرار خواهد داد. در حقیقت واقعیت مجازی یک فرصت بسیار مناسب برای توسعه‌دهندگان است تا تجربه ماندگار Ico و Shadow of the Colossus را دوباره تکرار کنند.

 

این تیم به ارایه جهان بصری نفس‌گیر معروف است و شاید با معرفی بازسازی بازی‌هایی مانند Ico و SotC’s به صورت اول شخص و با پشتیبانی از واقعیت مجازی شاهکار دیگری خلق کند.
بازی های 4k برای پلی استیشن پرو +عکس

The Amazing Spider-Man

همانند یک ترن هوایی عالی، تجربه اسپایدر من در واقعیت مجازی تهوع‌آور خواهد بود، پرواز در اطراف منهتن با سرعت فوق‌العاده خطرناک، تجربه سختی در واقعیت مجازی خواهد بود. با این حال قرار گرفتن در پشت نقاب یک ابرقهرمان حس خوبی را به ما القا می‌کند. حال که فیلم مرد عنکبوتی کمتر مورد توجه است

 

شاید تیم توسعه‌دهنده آن بتواند تجربه و تخصص ۲۰ ساله خود را بر روی هدست‌های واقعیت مجازی آزمایش کند.
بازی های 4k برای پلی استیشن پرو +عکس

Until Dawn 2

از بازی‌های بزرگی مثل Resident Evil گرفته تا Outlast، تمامی توسعه‌دهندگان در حال تلاش برای ارایه نمونه واقعیت مجازی آن‌ها در چند سال اخیر هستند. این بازی همانند یک گوهر پر زرق و برق است که با افزایش رزولوشن آن به ۴K بهبود گرافیکی زیادی را تجربه خواهد و با واقعیت مجازی ترسناک‌تر نیز خواهد شد.
بازی های 4k برای پلی استیشن پرو +عکس

پروژه بعدی Naughty Dog

نزدیک به دو دهه هست که Naughty Dog بازی‌های بسیار باکیفیتی برای کنسول‌های سونی می‌سازد. از بازی Crash گرفته تا Nathan Drake، این شرکت بهترین بازی‌ها از نظر گیم‌پلی، طراحی و گرافیک برای هر نسل از کنسول‌های سونی را ساخته است.

 

در این میان مشکلی وجود دارد که بازی‌های Uncharted و Last of Us یک پایان بسیار قطعی داشتند ولی ما از این شرکت ناامید نمی‌شویم و انتظار داریم که واقعیت مجازی فرصت مناسبی برای آن‌ها باشد تا به ریشه‌های کارتونی خود مانند Crash و Jak برگردند و یا دوباره با خلق جهانی جدید، نظرات همه را به سوی خود جلب کنند.
بازی های 4k برای پلی استیشن پرو +عکس

BloodBorne 2

همانند بازی Uncharted بسیاری از دوستان BloodBorne آن را بزرگترین بازی کنسول‌ها می‌دانند. گیم‌پلی عمیق و جلوه‌های بصری زیبا، این بازی را به نمونه‌ای مناسب برای رزولوشن ۴K تبدیل می‌کند و با داشتن گیم‌پلی معتاد کننده به حد زیادی باعث افزایش بهره‌وری آن در ۴K خواهد شد.

 

در بازی‌های به سبک BloodBorne و Dark Souls شما نیاز به دوری از تله‌ها، دشمنان و استفاده از هر میانبری دارید که انجام آن‌ها در رزولوشن ۴K قطعا لذت‌بخش خواهد بود.
بازی های 4k برای پلی استیشن پرو +عکس

پروژه بعدی Quantic Dream’s

اگرچه بازی Beyond: Two Souls موفقیت خیلی بزرگی را کسب نکرد ولی باعث درخشیدن توسعه‌دهندگان خود شد. اگرچه ممکن است بازی‌های Indigo Prophecy و Heavy Rain کمی خشن و سخت باشند ولی دارای گیم‌پلی سینمایی خوبی هستند.

 

حتی در مراحل ابتدایی بازی یک حماسه تخیلی با شکستن دیوار چهارم با نقش David Bowie ایجاد می‌شود، در نتیجه David Cage قادر به اجرای این سبک سینمایی در واقعیت مجازی نیز هست که آن را تبدیل به اثری ماندگار و بسیار مناسب برای هدست واقعیت مجازی سونی می‌کند.
بازی های 4k برای پلی استیشن پرو +عکس

MLB The Show 2017

البته که می‌توان هر رشته ورزشی اصلی اول شخص را در این لیست قرار داد ولی بیسبال بهترین گزینه برای معرفی است. قدم‌های آهسته، ضربه زدن و گرفتن توپ مقادیری از تکل خوردن لذت‌بخش‌تر است. همچنین این واقعیت را نیز باید پذیرفت

 

که سری بازی‌های انحصاری سونی MLB: The Show به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های ورزشی شناخته شده است، در نتیجه ارایه نمونه واقعیت مجازی آن بسیار مناسب خواهد بود.
بازی های 4k برای پلی استیشن پرو +عکس

Jumping Flash 2

بله نزدیک به دو دهه است که Robbit را ندیده‌ایم، ولی بازی‌های اول شخص که سال‌های اولیه تحت سلطه کامل پلی‌استیشن اصلی بوده‌اند، می‌توانند گزینه مناسبی برای واقعیت مجازی محسوب شوند. بعد از سال‌ها جست و خیز در دنیای ۲ بعدی، ما دوست داریم بار دیگر شاهد این سری عالی در رزولوشن ۴K باشیم.
بازی های 4k برای پلی استیشن پرو +عکس

 

وب‌سایت آی تی رسان