پارس ناز پورتال

بازی Forza Horizon 3 سرعت و هیجان

بازی Forza Horizon 3 سرعت و هیجان

بازی Forza Horizon 3 سرعت و هیجان 

وقتی صحبت از بازی های ماشین باشد Forza Horizon 3 قطعا حرفی برای گفتن خواهد داشت,چون هیجان و سرعت را در این بازی همزمان تجربه خواهید کرد. Forza Horizon 3 همان نامی است که اگر اندک‌مایه‌ای سرمایه داشتم، سرتاسر وجودش را طلا می‌گرفتم. راندن در دنیای Forza Horizon 3 چیزی فراتر از کنترل یک اتومبیل معمولی است

 

و تک تک اجزای موجود در طبیعت استرالیایی‌اش را می‌توان ساعت‌ها نظاره کرد و از آن لذت برد. در این آشفته‌بازار عناوینِ ریسینگ تنها یک چیز می‌تواند مخاطبان را در جای خودشان میخکوب کند؛ نوآوری! پس از ساعت‌ها گردش و رقابت در دنیای Forza Horizon 3 تازه متوجه شدم که با چه طبیعت غول‌آسایی طرف هستم.

 

این بازی جزو محدود عناوینی است که نسبت به تریلرهایش چندین و چند برابر جذاب‌تر و خیره‌کننده‌تر به نظر می‌رسد. لذتِ رام‌نشدنی در دست گرفتنِ افسار یک گاو وحشی، دقیقا همان حسی است که پس از نشستن در اتومبیل‌های این اثیر فراشاهکار به آدم دست می‌دهد.

 

بدون هیچ تردیدی، Forza Horizon 3 را می‌توان بی‌رقیب‌ترین ریسینگ نسل هشتم نامید. در ادامه با بررسی بازی Forza Horizon 3 همراهِ گیم‌شات باشید.

 

نقد و بررسی بررسی بازی Forza Horizon 3

بدون هیچ تردیدی نمی‌شود طعم نابِ رقابت در جاده‌های خشمگینِ استرالیا را با هیچ بازی مشابهی مورد قیاس قرار داد. از اتومبیل‌ها گرفته تا تنوع رقابت‌ها و طبیعت شگفت‌انگیزِ سرزمین بازی، همه و همه در Forza Horizon 3 به بهترین شکل ممکن آرایش شده‌اند و اکنون، زمانی که پایتان را بر روی پدال‌های ماشین می‌گذارید،

 

طعمِ خالصی از یک ریسینگِ واقعی به زیر زبانتان کشیده می‌شود. پس از ساعت‌ها رقابت و ویراژ دادن در خیابان‌های استرالیا، تازه متوجه شده‌ام که یک بازی ریسینگ تا چه اندازه می‌تواند لذت بخش باشد. Forza Horizon 3 از آن دسته بازی‌هایی است که میانِ کمیت و کیفیتش تعادل شگفت‌انگیزی ایجاد کرده است.

 

پس از عرضه این بازی به راحتی می‌توان گفت که سریِ Forza، اکنون، در همین لحظه و با همین شرایط فعلی‌اش به کمالِ و حداکثر‌های سبکِ ریسینگ رسیده است. این بازی با اختلاف زیاد، بهترین ریسینگِ نسل هشتم بازی‌ها تا بدین لحظه قلمداد می‌شود.

بازی Forza Horizon 3 سرعت و هیجانماشین‌ها تنوع دارند، رقابت‌ها تنوع دارند، محیط‌ها تنوع دارند، طراحی‌ها تنوع دارند، عملاً همه‌چیز تنوع دارد!
برای اولین بار که وارد بازی می‌شوید، فرمان یک لامبرگینی خشمگین و افسار‌گسیخته‌ به دست شما داده خواهد شد. از همین ابتدا متوجه می‌‌شوید که اولین رقابت بازی قرار است

 

به شگفت‌انگیزترین رقابت اتومبیل‌رانی در نسل هشتم تبدیل شود؛ کما که این اتفاق نیز می‌افتد. چهارپایِ آهنیِ شما اکنون به تصمیمات شما نیاز دارد تا به راحتی یکی از بزرگ‌ترین تجربیاتِ ریسینگ شما را برایتان رقم بزند. نقشه Forza Horizon 3 تقریبا دو برابر نسخه‌ قبلیِ خود خواهد بود که البته افزایش کمیت هیچ‌گاه به محتوای این اثر صدمه وارد نکرده است.

 

محیطِ استرالیایی بازی سرشار از جزئیات خیره کننده و رقابت‌های بی‌نظیر است و به راحتی می‌توان گفت که این بازی هیچ‌گاه خسته کننده نمی‌شود. کافیست که دلتان یک ریسینگِ لذت‌بخش بخواهد؛ آن‌وقت Forza Horizon 3 چنان قوقایی بپا می‌کند که آن سرش ناپیدا.

 

بگذارید از جلوه‌های بصری و نماهای گرافیکی بازی شروع کنیم. به لطف منطقه‌ای که بازی در آن جریان دارد، شاهد تغییرِ چشم گیری بینِ زیست بوم‌ها و مناطقِ آب و هوایی هستیم. این‌بار علاوه بر جاده‌های خلوت و دشت‌های پهناور، مناطق شهری، جنگلی و ساحلی نیز به شدت خودنمایی می‌کنند.

 

حرف از آب و هوا شد؛ در Forza Horizon 3 آب و هوا علارغم آن‌که زیبایی خاصی به طبیعت بازی بخشیده‌، تأثیر به سزایی در روند گیم‌پلی و کنترل خودروها بوجود آورده است. مانند نسخه‌های قدیمی، این‌بار نیز قابلیت سوئیج برای تغییر نمای کنترل اتومبیل‌ها در بازی تعبیه شده است و به لطف همین ویژگی،

 

امکان بهره‌وری از جلوه‌های ویژه و گرافیکی بازی به شدت زیاد خواهد شد. وقتی نمای خودرو به جلوی اتومبیل می‌آید، حس حضور در یک فضای بارانی با آن قطراتِ پرجزئیاتِ باران، بازیکنان را از رقابت و مسابقه‌ای که در آن حضور دارند غافل می‌کند. جلوه‌های بصری موجود در Forza Horizon 3 آن‌قدر پرجزئیات طراحی شده‌اند که بازیکنان با دهانی باز در جریات مسابقات بازی قرار می‌گیرند.

بازی Forza Horizon 3 سرعت و هیجانگاهی وقت‌ها دل‌مان نمی‌خواهد رقابت کنیم، زور که نیست آقا! چشمانمان مبهوتِ محیط اطراف شده است. هرچه در تصویر می‌بینید، جزئیات در آن‌ بیداد می‌کند.

 

نورپردازی نیز دست کمی از جلوه‌های ویژه‌ بازی ندارند و به جرعت می‌توان گفت که ویژه‌ترین منظره موجود در جنگل‌های استرالیایی به مناطق آفتابی آن اختصاص دارد. جنگل‌ها و سواحل موجود در بازی زمانی که از میان آن‌ها عبور می‌کنید، آدرنالین خونتان را به قدری نَوَسانی می‌کند که گاها یک «گور پدرِ رقابت» میزید تنگش و برای چند ثانیه مناظر شگفت انگیز بازی را نظاره خواهید کرد.

 

حتی طراحی اتومبیل‌های بازی که مهم‌ترین بخشِ آن تلقی می‌شود نیز با نمونه‌های واقعی خود کوچک‌تری وجه تمایزی ندارند و سازندگان بازی در کوچک‌ترین جزئیاتِ موجود نیز از بافت‌های گرافیکی ظریفی بهره‌مند شده‌اند. تا حرف از اتومبیل‌های بازی شده است بگویم که این بازی قریب به 300 نوع خودرو از تمامیِ بِرَندهای موجود را در کلکسیون خود داراست

 

و این یعنی شما توانایی راندن هرنوع اتومبیلی را خواهید داشت؛ حتی مواردی که هنوز به صورت رسمی به بازارهای جهانی راه نیافته‌اند.به لطف طبیعتِ استرالیایی بازی و مناطق شهری و طبیعیِ آن، مسابقات بازی تنوع فوق‌العاده‌ای پیدا کرده‌اند و این‌بار بر خلاف گذشته قابلیت‌های جذابی به بازی افزوده شده است.

 

پرش از ارتفاعات، دریفت زدن، مسابقه با هلیکوپترها، رقابت‌های خیابانی و هزاران نوع رقابتِ جذاب دیگر؛ همه و همه در بازی به گونه‌ای تعبیه شده‌اند که واژه «خستگی» در Forza Horizon 3 دیگر معنایی ندهد. سری مسابقاتِ Show Case (رقابت‌هایی که با حال و هوایی ناعادلانه پیش گرفته می‌شود

 

و در آن شاهد مسابقه بین یک اتومبیل و هلیکوپتر یا امثالِ آن هستیم) مانند همیشه نقش مهمی را در بازی ایفا می‌کنند و این‌بار نیز همانند گذشته، تعدادِ بسیار اندکِ این دسته از رقابت‌ها اندکی تو ذوق می‌زند؛ گرچه همین تعداد محدود و اندک نیز در انتقال حس هیجان و اضطراب به بازیکنان عالی عمل خواهد کرد.

بازی Forza Horizon 3 سرعت و هیجاناسترالیا است دیگر! هرجور رقابتی که فکرش را بکنید در آن جریان دارد؛ حتی رقابت بین اتومبیل‌ها و قطار یا هلیکوپتر!

 

شخصی‌سازی نیز عضو جداناشدنیِ سری Forza Horizon به حساب می‌آید و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، این‌بار نیز بخش بزرگی از بازی به شخصی سازی اتومبیل‌ها تعلق یافته است. قابلیت‌ آپلود خودروهای طراحی شده نیز با کمی تغییر وارد این نسخه از بازی شده است. از رنگ، طرح و نوع لاستیک‌ها گرفته

 

تا شیشه و رنگ‌آمیزیِ بدنه‌ اتومبیل‌ها در Forza Horizon 3 به شدت قابل شخصی سازی است؛ گرچه تمامی این بخش‌ها نیازمند واحدِ پولِ بازی است که دسترسی به تمامِ اجزای شخصی‌ سازی را اندکی مشکل می‌کند و از جهتی میل به رقابت‌ها بزرگ با جوایز بزرگ‌تر را بیشتر.

 

همین موضوع تعامل شگفت‌انگیزی بین طبیعت بازی و اتومبیل‌هایش بوجود آورده که حس کنجکاوی و میلِ به بازی کردنِ آن را چند برابر بیشتر کرده است؛ این درحالی است که تنوع ماشین‌ها در Forza Horizon 3 بیداد می‌کند. ظرافتِ طراحی این اتومبیل‌ها چیزی نزدیک به واژه «خیره کننده» است،

 

اما با این حال نمی‌توان از برخی مسائل چشم‌پوشی کرد و بعضا نشانه‌ها از کم‌کاری سازندگان در این بخش به چشم می‌خورد.  به گزارش پارس ناز تمامی اتومبیل‌های موجود در بازی قابل مشاهده بوده و حتی جزئیات داخلی آن نیز توسط یک سیستم پیشرفته در دسترس بازیکنان قرار دارد.

 

اکنون نگاه کردن به عظمت خودروهای پیشرفته دیگر جنبه ظاهری ندارد و هرکس می‌تواند مطابقِ میل خود، نمای داخلی هریک از اتومبیل‌ها را بررسی کند.در Forza Horizon 3 علارغم رقابت‌های بینِ جاده‌ای، شاهدِ یک گیم‌پلی جذاب در خارج از رقابت‌ها هستیم. در مواقع عادی می‌توانید به تماشای مناظر مختلف و خارق‌العاده استرالیا بپردازید

 

یا این‌که به دنبال سوپرخودروها بگردید و آن‌ها را تصاحب کنید؛ سوپرماشین‌های موجود در بازی به قدری چشم‌نواز و متمدن هستند که سطح بازیکنان را نسبت به رقبای خود بالاتر خواهند برد. اگر از انجام این کارها نیز خسته شده‌اید؛ باید بگویم که Forza Horizon 3 حالا حالاها حرف برای گفتن دارد.

 

در بازی بخشی به نام Action House تعبیه شده است که در آن‌جا قابلیت فروش، خرید یا تعویض اتومبیل‌ها به بازیکنان داده می‌شود؛ حتی اتومبیل‌هایی که به زحمت قابل تصاحب باشند نیز در این بخش با قیمت‌های مختلف به فروش می‌رسند. این یعنی سطح ارتقا و پیشرفت در سری Forza به حد تکامل خود نزدیک شده است.

بازی Forza Horizon 3 سرعت و هیجاناین‌بار جزئیات داخلیِ اتومبیل‌ها نیز قابل رویت بوده و علاوه بر آن قابل شخصیت‌ سازی نیز هستند.
بازی در بخش آنلاین به راحتی لقب شگفت‌انگیزترین ریسینگ آنلاین را از آنِ خود خواهد کرد. رقابت‌ها به صورت مداوم جریان دارند و تنها با چند حرکت ساده می‌توانید به سرورهای قدرتمندِ این بازی متصل شده

 

و با دوستان خود به رقابت بپردازید. اتصال به بازی‌ها و رقابت‌های مختلف نیز سرعت بالا و یک‌پارچه‌ای دارد و در کسری از ثانیه به راحتی می‌توانید وارد تورنومنتِ مورد نظر خود شوید. در بخش آنلاین شاهدِ ویژگی‌های تازه‌ای هستیم که برخلاف بخش تک‌نفره کمتر به چشم می‌آیند. رقابت با دوستانتان در روند اصلی بازی یکی از نکات مثبت این بخش است

 

و از این پس شما قادر به پیشروی در بازی با دوستان‌تان خواهید بود. قابلیت طراحی مسابقه نیز مانند نسخه قبلی واردِ Forza Horizon 3 شده است که هیچ مشکل خاصی در آن به چشم نمی‌خورد. از آن‌جایی که شما در نقشِ رئیس فستیوال‌های استرالیا وارد دنیای بازی می‌شوید، قابلیت‌های مختلفی برای ریاست،

 

افزایش توانایی و گزینه‌های مربوط به رقابت‌ها دارید. پس از انجام مسابقات توانایی زیردست گرفتن چند خودرو نیز برای‌تان بوجود می‌آیند که هریک از آن‌ها می‌توانند در رقابتی شرکت کرده و برای شما پول‌ساز شوند. و خب بدیهی است که این پول‌ها به راحتی می‌تواند سطح شما را نسبت به سایر رقبای موجود در بازی بالاتر ببرد.

 

موسیقی در بازی نیز از تنوع نسبتاً بالایی بهره می‌برد و تا حد امکان قابل شخصی سازی است. صداگذاریِ قطعات اتومبیل‌ها نیز به همین‌ صورت است و با کمی ول‌خرجی حتی می‌توانید صدای بوق ماشینِ خود را شخصی سازی کنید. صدای هر اتومبیل با استفاده از یک شبیه‌ساز قدرتمند طراحی شده

 

و همان‌طور که انتظار می‌رود، در Forza Horizon 3 هریک از ماشین‌ها صدای خاص خود را دارند. این یعنی هنگام استفاده از اتومبیل‌های مدرن، حس حضور در یک تورنومنت حساس کاملا شبیه‌سازی می‌شود. تصور حضور در یک محیط ساحلی، آن هم با غرشِ ماشین‌های متمدن، حس نوستالژیک رقابت‌های خیابانی را به بازیکنان منتقل خواهد کرد.

 

این ریسینگ واقعاً قرار است شما را تا سرحد جنون به یک تجربه واقعی برساند. جدا از صداگذاری اتومبیل‌ها، موسیقی نیز تا حد قابل قبولی می‌تواند شما را نسبت به محیطِ Forza Horizon 3 ارضا کند و از این منظر، نمی‌توان ایراد بزرگی را به بازی گرفت. علاوه بر موسیقی، 8 موج رادیویی نیز برای‌ شما در نظر گرفته شده‌ است

 

تا تنوع، حتی در بخش نچندان مهمی مثل موسیقی نیز خودنمایی کند. خودتان لذتِ گشت و گذار در طبیعت استرالیا، آن‌هم با صدای برگ‌ها و یک موسیقیِ آرام‌بخش تصور کنید؛ سرسام‌آور است.

بازی Forza Horizon 3 سرعت و هیجان

در پایان می‌توان گفت که Forza Horizon 3 تا بدین لحظه به راحتی می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین تجربه‌های ریسینگِ نسل هشتم را رقم بزند و با قاطعیت می‌توان گفت که این بازی در نوع خودش بی‌رقیب است. از موسیقی‌ها گرفته تا تک تک اجزای گیم‌پلی؛ همه و همه جوری به یکدیگر متصل شده‌اند

 

که منِ نویسنده در اولین وهله به تنها چیزی که فکر می‌کردم، دادنِ نمره 10 به بازی بود. نقد کردنِ دو دسته از بازی‌ها به شدت سخت است! اول آن دسته از بازی‌ها که اصولا چیزی برای گفتن ندارند و نگارنده مطلب سعی در پیدا کردنِ نقاط منفیِ آن دارد. دومین دسته نیز عناوینی هستند که اگر ذره‌بین در دست داشته

 

و بازی را شخم بزنیم، بازهم ایرادی برای بیان کردن ندارند. Forza Horizon 3 آن‌قدر جاه‌طلبانه است که به راحتی حداکثر‌های این دسته را تغییر می‌دهد و آن‌قدر وارد جزئیات می‌شود که تمام ماهیتش را باید در یک کلمه، یا بهتر است بگویم یک عدد خلاصه کرد؛ 10! تمام شد و رفت.

 

Forza Horizon 3 هم‌اکنون برای کنسول نسل هشتمی مایکروسافت، یعنی ایکس باکس وان در دسترس قرار دارد و دارندگان این پلتفرم می‌توانند یکی از شگفت‌انگیزترین تجربیاتِ حاضر در نسل هشتمِ خود را در طبیعت استرالیا رقم بزنند. تجربه کردن Forza Horizon 3 همان‌اندازه که جاه‌طلبانه و اعتیادآور است،

 

لازم و ضروری نیز تلقی می‌شود. این بازی آدرنالینِ خونتان را تا سر حد جنون بالا خواهد برد؛ پس مراقب سلامتی خود باشید!

 

گیم شات