پارس ناز پورتال

لیست بانفوذترین انسان های تاریخ | از بروسلی تا عیسی مسیح

لیست بانفوذترین انسان های تاریخ | از بروسلی تا عیسی مسیح

لیست بانفوذترین انسان های تاریخ | از بروسلی تا عیسی مسیح

 

دراین مقاله با نفوذترین انسان هاي تاریخ جهان رابه شـما معرفی می کنیم، کسانی کـه در هر جایی می توانستند نقشی جدی را ایفا کنند. البته دراین فهرست کسانی هستند کـه از شنیدن نام آن ها متعجب می‌شوید اما چـه قبول کنید و چـه نکنید، این انسانها افراد فوق العاده با نفوذ و سیاست مداری بوده اند، در ادامه با پارس ناز همراه باشید تا این مردان مرموز رابه شـما معرفی کنیم.

 

بروس لی هنرمند هنرهای رزمی رتبه کل 229

سوپراستار کنگ‌ فو، بروسلی، چیزی فراتر از یک هنرمند رزمی‌کار بود، حتی بیش از یک بازیگر و شخصیت سرگرم کننده بود. او طلیعه‌ داری بود کـه در هردو زمینۀ شهرت و پیکار، در مبارزۀ ایستاده و روی زمین پیشتاز بود آن هم در عصری کـه هنرهای رزمی فقط بر یک حوزه تمرکز داشت. او از روش هاي تمرینی مدرن و پیشرفته استفاده می کرد، و فقط بـه فنون مرسوم بسنده نمیکرد، و تاکیدش بیشتر بر تناسب اندام بود:

 

چیزی کـه جامعۀ هنرهای رزمی آنرا کم داشت. وی بـه اسطوره‌ اي بین‌المللی تبدیل و موفق شد بـه خانه‌ هاي میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان راه پیدا کند و هنرهای رزمی آسیایی رابه محبوبیتی بیش از هر هنر رزمی دیگری در غرب برساند. او بـه اسطوره‌ي کودکان بی‌ شماری در سرتاسر جهان در دهۀ شصت و هفتاد تبدیل شد.

لیست بانفوذترین انسان های تاریخ | از بروسلی تا عیسی مسیح

اخیرا، قدرتمندترین مرد هنرهای رزمی ترکیبی و رئیس UFC «مبارزه‌ي قهرمانی نهایی»، دانا وایت، گفته اسـت کـه بروس لي بیش از هر کس دیگری در جهان بر این ورزش سریع‌ الرشد تاثیر گذاشته اسـت و وی را «پدر MMA» «هنرهای رزمی ترکیبی» نامیده اسـت. قرار دادن او دراین فهرست مشهورترین انسان هاي تاریخ واقعا درست اسـت.

 

جورج واشنگتن رئیس جمهور ایالات متحده رتبه کلی 190

جورج واشینگتن، را تعداد زیادی از مورخان یکی از برجسته‌ ترین و زبده‌ترین شخصیت‌هاي تاریخ ایالات امریکا می دانند، البته احتمالا بجز توماس جفرسن کـه حکم اعلام استقلال کشور آمریکا را امضا کرد. واشینگتن نخستین رئیس جمهور ایالات متحده بودو یکی از پدران بنیان گذار این کشور محسوب میشود. او هم چنین فرمانده‌ي ارشد ارتش قاره‌ اي در طول جنگ انقلابی ایالات امریکا بودو بیشترین کمک رابه آزاد سازی کشورش کرد.

لیست بانفوذترین انسان های تاریخ | از بروسلی تا عیسی مسیح

او هم چنین یکی از کسانی بود کـه اصول کنفدراسیون منسوخ رابا قانون اساسی جای گزین کرد، کـه همان‌ گونه هم بعنوان قانون اعلا و اولای این کشور قلمداد می شود.بر اساس نظر MIT «موسسۀ فناوری ماساچوست»، او بانفوذترین و مشهورترین رئیس جمهور ایالات امریکا اسـت هرچند رتبه‌ي کلی او در این جا کاملا دلسرد کننده اسـت!

 

والت دیزنی کسب و کار رتبه کلی 168

شکی نیست کـه اگر استاندارد ها ومعیارهای بزرگی و عظمت دراین فهرست عشق و علاقۀ کودکان جهان می‌بود آن وقت والت دیزنی در رتبۀ نخست این فهرست مشهورترین انسان هاي تاریخ قرار می گرفت. مردی کـه آفريننده بعضی از ستودنی‌ ترین شخصیت‌هاي کارتونی در صنعت انیمیشن‌ سازی اسـت، مـن جمله میکی ماوس، و دونالد داک، بانفوذترین و موثرترین فرد در حوزه‌ي کسب و کار در تمام تاریخ بـه شمار میرود.

لیست بانفوذترین انسان های تاریخ | از بروسلی تا عیسی مسیح

والت دیزنی رکورد بردن جایزه‌ اسکار را در اختیار دارد و 22 بار برنده این جایزه شده اسـت، اما مهمترین چیز در مورد او آن اسـت کـه بـه یک امپراتوری کسب و کار بر اساس بینش‌ ها و تخیل خلاقانه‌ اش دست پیدا کرده اسـت. از زمان او بـه بعد، شخصیت‌ هایي کـه آفریده میلیون‌ ها انسان را، از پیر تا جوان، در سرتاسر جهان، فارغ از پیش زمینه‌ هاي اجتماعی ،اقتصادی، باورهای مذهبی، رنگ پوست، یا ملیت سرگرم کرده اسـت.

 

لویی پاستور شیمیدان رتبه کلی 146

با توجه بـه کمک‌ هاي بسیار زیادی کـه بـه نوع بشر کرده اسـت، مـن جمله جلوگیري از بیماری‌ها و نجات جان میلیون ها انسان، رتبه‌ي کلی او بسیار دلسرد کننده بنظر می رسد. اما، در جامعه‌ اي کـه ثروت، قدرت سیاسی، سرگرمی، و فناوری را بیش از علم و دستاوردهای تاثیرگذارش در حوزۀ زندگی انسان‌ها ارج می‌نهد.

لیست بانفوذترین انسان های تاریخ | از بروسلی تا عیسی مسیح

پدر میکروبیولوژي در رتبۀ 146 قرار میگیرد، حتی با این‌کـه بعنوان بانفوذترین شیمیدان تاریخ نامیده شده باشد. او بیش از هر چیزی بخاطر اختراع فرایند پاستوریزه کردن کـه از روی نام خودش گرفته شده و بـه میلیاردها کودک در سرتاسر جهان کمک کرده اسـت تا سالم رشد کنند و شیر تازۀ بدون باکتری بخورند مشهور اسـت.

 

مرلین مونرو هنرپیشه رتبه کلی 141

مرلین مونرو بعنوان مشهورترین سمبل جذابیت جنسی درجهان شناخته میشود و یکی از نخستین چهرههای مشهور زن تاریخ ومشهورترین انسان هاي تاریخ اسـت. میراث بجای مانده از او و نفوذ و تاثیر تمام عیارش بر دنیای رسانه را میتوان از روی فهرست بلندبالایی از شخصیتهای زن مشهور کـه سعی کردند از ظاهر و جاذبۀ جنسی او تقلید کنند بـه خوبی شناخت.

لیست بانفوذترین انسان های تاریخ | از بروسلی تا عیسی مسیح

طبق مطالعه‌ اي کـه MIT انجام داده‌اسـت او محبوب‌ ترین و بانفوذترین هنرپیشۀ کل دوران اسـت کـه حتی غول هاي مرد عرصۀسینما هم چون هامفری بوگارت، مارلون براندو، جیمز دین، رابرت دنیرو، و آل پاچینو را کنار زده اسـت.

 

چه‌گوارا فعال اجتماعی رتبۀ کلی 72

این دکتر خوشتیپ ‌آرژانتینی از سلاله‌ اي اشراف زاده بود کـه بـه یک انقلابی، رهبر چریکی، دیپلمات، دست راست فیدل کاسترو و شخصیتی برجسته در جزب متحد انقلاب سوسیالیستی کوبا تبدیل شد.

لیست بانفوذترین انسان های تاریخ | از بروسلی تا عیسی مسیح

او بالاتر از سایر فعالان شناخته شده مانند ماهاتما گاندی ومارتین لوتر کینگ قرار گرفت چرا کـه در میان نوجوانان ودانشجویان سرتاسر جهان محبوبیت گسترده‌ اي یافته بود.

 

چارلز داروین زیست شناس رتبۀ کلی 71

چارلز داروین یک دانشمند همه ی چیز دان انگلیسی بود کـه درطول حیات خود در چندین علم بـه مطالعاتی پرداخته بود اما نظریۀ تکاملش با استفاده از انتخاب طبیعت، پایۀ مطالعات تکاملی نوین شد، کـه وی را بعنوان یکی از مشهورترین دانشمندان کل تاریخ مطرح کرد.

لیست بانفوذترین انسان های تاریخ | از بروسلی تا عیسی مسیح

داروین یک خداناباور بود، حقیقتی کـه بر تفکرش تاثیری فوق‌ العاده گذاشت، بـه نحوی کـه او جامعۀ ویکتوریایی مذهبی سرسخت را شوکه کرد و اعلام کرد کـه حیوانات و انسان‌ها نیای مشترکی دارند. و این رتبه هفدهم فهرست مشهورترین انسان هاي تاریخ ذره اي از خدمات وی را جبران نمی‌کند.

 

نفرتیتی همسر ارشد پادشاه رتبه‌ ی کلی 51

مدت‌ها پیش از روزولت، ژاکلین کندی اوناسیس، روزالین کارتر، هیلاری کلینتون، و مایکل اوباما، نفرتیتی می‌زیسته اسـت. اشتباه نکنید، نفرتیتی ندیمه‌ي ملکه بود، یعنی او همسر سلطان حاکم وقت بود، بهمین خاطر نمی توان وی را با کلئوپاترا، الیزابت اول انگلستان، و ایرنه امپراتیس بیزانس «روم شرقی» مقایسه کرد. او کسی بود کـه مـا امروزه بـه آن بانوی اول میگوییم.

لیست بانفوذترین انسان های تاریخ | از بروسلی تا عیسی مسیح

باوجود این، قدرت و نفوذ نفرتیتی بر همسرش آخناتن، فرعون مصر، بسیار زیاد بود وبسیاری از مورخان بر این باورند کـه او کسی بود کـه پادشاهی مصر باستان را فرماندهی میکرد ودر پشت پرده تصمیمات جدی و بزرگ بسیاری گرفته بود. مطالعه‌ اي کـه MIT انجام داده اسـت وی را بعد از کلئوپاترا مشهورترین ندیمه و دومین شخصیت زن تاریخ می‌نامد.

 

زیگموند فروید روانشناس رتبه‌ی کلی 49

زیگموند فروید نورولوژیست اتریشی مشهور بی شک پدر علم روانشناسی ومشهورترین شخصیت رشته‌ي روانشناسی دانشگاهی و کاربردی و مشهورترین انسان هاي تاریخ اسـت.

لیست بانفوذترین انسان های تاریخ | از بروسلی تا عیسی مسیح

علی رغم بعضی از نظریه‌ هاي بحث برانگیزش، بـه خصوص مشغله‌ي ذهنی‌ اش در مورد عقدۀ ادیپ، تعداد زیادی از نگرش‌ها و فنون مربوطۀ روانشناختی و روان‌درمانی او در میان متخصصان روانشناسی و روانپزشکی عمومی تا بـه امروز محبوبیت خودرا حفظ کرده اسـت.

 

گالیلئو گالیله اخترشناس رتبه‌ کلی 31

وی را پدر علم مدرن – پدر فیزیک مدرن و نهایتا پدر اخترشناسی مشاهداتی نوین می نامند اما گالیله بیش از یک دانشمند و اخترشناس بود او یک سرکش بود او نظریۀبسیاری از متفکران یونان باستان را مبنی بر این‌کـه زمین بـه دور خورشیدی نسبتا ثابت در مرکز منظومۀشمسی میچرخد بـه محبوبیت و استحضار همگان رساند.

لیست بانفوذترین انسان های تاریخ | از بروسلی تا عیسی مسیح

اینکار وی را بـه دردسر انداخت و کلیسای کاتولیک رم در زمان او برایش مشکلاتی ایجاد کرد. وی را بیشتر از همه ی بخاطر آنکه یکی از نمادین‌ ترین عبارات تاریخ را در طول محاکمه‌ اش بیان کرد بـه یاد می‌آورند. آن جمله این بودو هنوز در حال چرخیدن اسـت کـه اشاره‌اش بـه کره‌ي زمین بود.

 

کریستف کلمب کاشف رتبۀ کلی 24

برای بعضی‌ها، کریستف کلمب یک قهرمان اسـت بزرگ ترین کاشفی کـه تا بـه امروز وجود داشته اسـت وشخصیتی مهم و جزو مشهورترین انسان هاي تاریخ اسـت کـه استعمار اروپا بر جهان جدید را آغاز کرد. سایرین وی را مهاجمی میدانند کـه مسیحیت رابه هر قیمتی شده بـه قبایل بومی کشور آمریکا تحمیل کرد.

لیست بانفوذترین انسان های تاریخ | از بروسلی تا عیسی مسیح

بـه هر صورت، کلمب امروزه بعنوان بنیان‌گذار چیزی شناخته می شود کـه مـا بعنوان ایالات متحدۀ کشور آمریکا می‌شناسیم و تعریفش میکنیم وتاثیر او بر تاریخ، خوب یا بد، بی‌شک حائز اهمیت اسـت چرا کـه او در اکتشاف، پیروزی و استعمار ایالات امریکا توسط اروپاییان مهمترین نقش را داشته اسـت.

 

آیزاک نیوتن فیزیکدان رتبه‌ ی کلی 22

سر اسحاق نیوتن بعنوان بانفوذترین فیزیکدان کل دوران آلبریت اینیشتن را کنار زده اسـت وخودش جای وی را در رتبه‌ بندی گرفته اسـت. این دانشمند انگلیسی بزرگ در جهان بعنوان شخصیتی کلیدی در انقلاب علمی شناخته می شود و اکتشافات علمی انقلابی‌اش بر تعداد زیادی از سایر دانشمندان مانند اینیشتن تاثیر گذار بوده اسـت.

لیست بانفوذترین انسان های تاریخ | از بروسلی تا عیسی مسیح

اکثر متخصصان و مورخان دراین باور هم داستان هستند کـه کتاب او اصول ریاضی فلسفه‌ي طبیعی پایۀ مکانیک کلاسیک را بنا نهاده اسـت. اوهمچنین در زمینۀ اختراع اتومبیل حساب با گوتفرید لایبنیتس سهیم اسـت.

 

میکل‌ آنژ نقاش رتبه‌ کلی 19

حتی با این‌کـه اکثر مردم میکل آنژ را فقط بعنوان یک نقاش می‌شناسند اما حقیقت آن اسـت کـه او دومین هنرمند با نفوذ رنسانس بعد از لئوناردو داوینچی اسـت کـه او نیز مجمسه‌ ساز و معمار خارق‌ العاده‌اي بود با شاهکار نهایی‌ اش کـه مجسمۀ رنسانسی با نام دیوید و برگرفته از نام خود او بود.

لیست بانفوذترین انسان های تاریخ | از بروسلی تا عیسی مسیح

اما، اکثر مـا وی را بعنوان یکی از بزرگ ترین نقاشانی کـه تا بحال زیسته اسـت اگر نگوییم بزرگ ترین می‌شناسیم، و واقعا هم وقتی کسی در میان تمام شاهکارهایی کـه آفریده اسـت بـه سقف کلیسای سیستین، تصلیب سنت پیتر، و تغییر آئین ساول «نخستین سلطان اسرائیل» نگاه می کند بر این ادعا صحه میگذارد و جایگاه وی را در فهرست مشهورترین انسان هاي تاریخ تقدیر می کند.

 

ولفگانگ آمادئوس موتسارت آهنگساز رتبه‌ی کلی 16

بر اساس تحقیقات MIT، مشهور ترین کودک اعجوبه‌ي تاریخ، با نفوذترین و محبوبترین آهنگساز تاریخ نیز هست. او در سن 5 سالگی ساختن موسیقی را شروع کرد و تا زمان مرگش، فقط 30 سال بعد، ادامه داد کـه تا آن موقع بیش از 600 اثر خلق کرده بود.

لیست بانفوذترین انسان های تاریخ | از بروسلی تا عیسی مسیح

آهنگهای او همان‌ گونه بر آهنگ غربی امروز تاثیر خودش راحفظ کرده اسـت. جوزف هایدن نوشته بود کـه آیندگان تا 100 سال آینده چنین نابغه‌ اي رابه خود نخواهند دید. این گفته‌ي درستی نبود چون آیندگان بیش از 220 سال بعد از مرگ موتسارت هنوز هم نابغه‌ اي مانند وی را ندیده اند.

 

ارشمیدس ریاضیدان رتبه‌ کلی 11

ارشمیدس ریاضیدان و مخترع یونانی بود کـه یکی از درخشان‌ترین ذهن‌ هاي کل دوران را دارد ودر فهرست مشهورترین انسان هاي تاریخ و پدرخوانده‌ي اختراعات اسـت. کمکهای او بـه هندسه، انقلابی دراین حوزه بپا کرد و روش‌ هایش بر هر ریاضی دان و مخترعی کـه بعد از او پدید آمد تاثیر گذاشت.

لیست بانفوذترین انسان های تاریخ | از بروسلی تا عیسی مسیح

او نبوغ ریاضیات رابا بینشش از طبیعت جهان فیزیکی ترکیب کرد، آمیزه‌ اي کـه پایه‌ هاي هیدروستاتیک، استاتیک را معرفی کرد و توضیحی بود برای اصل اهرم و هم چنین تعداد زیادی از ماشینهای ابتکاری، مـن جمله ابزارهای محاصره و پمپ‌ هاي پیچی.

 

هومر نویسنده رتبۀ کلی 9

نفوذ و تاثیر هومر بر جهان را می توان در دو شاهکار رو رهگیری کرد ایلیاد و ادیسه. این آثار، کـه توسط میلیون ها نفر در سرتاسر کشور هـای جهان ودر مدارس و دانشگاههای آن‌ها و فیلم‌ هاي هالیوود و نمایش‌ هاي تلویزیون خوانده، مطالعه و پخش شده اسـت هنوز هم آوازه‌ شان طنین انداز اسـت.

لیست بانفوذترین انسان های تاریخ | از بروسلی تا عیسی مسیح

این غول عرصۀ شعر یونان، کـه شخصیت‌ هایي نامیرا مانند آشیل – پاری و ادیسه‌ را خلق کرد کـه در حماسه‌هایش مشهور هستند، بر اساس نظر MIT بعنوان بزرگ ترین نویسنده‌ اي کـه تا بحال وجود داشته اسـت در رتبه‌ بندی بالاتر از شکسپیر و دانته قرار میگیرد.

 

ژولیوس سزار سیاستمدار رتبه‌ کلی 8

ژولیوس سزار، بر اساس نظر اکثر مورخان و تحلیلگران سیاسی، مهمترین شخصیت در تاریخ رومی و از مشهورترین انسان هاي تاریخ اسـت. او بزرگ ترین استراتژیست و ژنرال دوران و درعین حال سیاستمداری کاریزماتیک بود کـه شکل حکومت را در رم تغییر داد.

لیست بانفوذترین انسان های تاریخ | از بروسلی تا عیسی مسیح

پیروزی‌ هاي او پایۀ ایجاد فرهنگ اروپایی و غربی را بنا نهاد. هرچند او اصالتا اشراف زاده بود، اما بخاطر طبقات اجتماعی فرودست و نیازمندان رم می‌جنگید، کـه همین دلیل اصلی ترور او شد.

 

لئوناردو داوینچی مخترع رتبه‌ کلی 6

نام لئوناردو داوینچی یادآور نبوغ و رنسانس اسـت و از همین جا بود کـه بـه او لقب مرد رنسانس را دادند. اما، توصیف حرفۀ واقعی داوینچی حقیقتا دشوار اسـت چون او دربسیاری از چیزها در طول زندگی خود مهارت داشت از مجسمه‌ سازی تا نقاشی، معماری تا موسیقی، ریاضیات تا نجوم، و مهندسی و …

لیست بانفوذترین انسان های تاریخ | از بروسلی تا عیسی مسیح

او بی شک پر استعدادترین مرد دوران خود بود وبسیاری از مورخان بر این باور هستند کـه ذهن و شخصیتی مانند او هر هزار سال یکبار بـه وجود می آید. بخاطر علایق متعددی کـه باعث شد حوزه‌ هاي مختلفی از علم و دانش را پی بگیرد، داوینچی را سمبل نبوغ و بزرگ ترین مخترع تاریخ می دانند.

 

اسکندر مقدونی رزمجوی ارتش رتبه‌ی کلی 5

اسکندر مقدونی یکی از بزرگ ترین ژنرال‌ هاي ارتشی تاریه اسـت، و امپراتوری‌اش یکی از بزرگ ترین امپراتوریهایی بود کـه جهان بخود دیده اسـت. او تا زمان مرگش شکست ناپذیر باقی ماند و مردی بود کـه فرهنگ و تمدن یونان رابه بزرگ ترین بخش از جهان آن زمان گسترش داد. او بیش از بیست شهر را بنا نهاد کـه از روی اسم او نامگذاری شدند، کـه مشهورترین آن‌ها اسکندریه در مصر اسـت.

لیست بانفوذترین انسان های تاریخ | از بروسلی تا عیسی مسیح

و او یکی از معدود کسانی بود کـه موفق شد در عصر هلنیستی کار خودرا شروع کند و بـه شهرت و موفقیت دست پیدا کند. او بـه استاندارد و مقیاس مطلق عظمت و بزرگی برای تعداد زیادی از فرماندهان ارتشی بعد از خود تبدیل شد، و نام او مترادف اسـت با سلطه و استیلا. جای تعجب ندارد کـه او در رتبه سوم فهرست مشهورترین انسان هاي تاریخ قرار داد.

 

عیسی مسیح «ع» چهرۀ مذهبی رتبه‌ کلی 3

عیسی مسیح، نجار فقیر ناصری در قرن اول بود کـه پیش از بـه صلیب کشیده شدنش توسط پونتیوس پیلاطس، حکومتی کوتاه داشت کـه در آن دوران بیماران را شفا می‌داد ودر کنیسه‌ هاي شهر یهودا بـه تدریس مشغول بود. وی جنبش مذهبی‌ اش را در لفافه‌ي دین یهود آغاز کرد کـه بعد ها بر آن نام مسیحیت گذاشته شد.

لیست بانفوذترین انسان های تاریخ | از بروسلی تا عیسی مسیح

آموزه‌ هاي او دربارۀ ایمان بـه نجات، گذشت، رحمت، و انسانیت در انجیل، تاثیر شگرفی بر الهیات و فلسفۀ جهان داشته اسـت. مسیح مشهور‌ترین چهره درتاریخ بعد از حضرت موسی «ع» و حضرت محمد «ص» اسـت.

 

ارسطو فیلسوف رتبه‌ کلی 1

ارسطو فیلسوف یونانی اهل استاگیرا، درشمال یونان، بود کـه در سال 384 قبل از میلاد بدنیا آمد. همگان وی را در کنار سقراط و افلاطون بعنوان یکی از 3 فیلسوف بزرگ تمام دوران می دانند درحالی کـه آموزه‌ ها و نظریه‌ هاي او توسط معروف ترین شاگردش اسکندر مقدونی بـه سرتاسر آفریقا، آسیا، و خاورمیانه گسترش پیدا کرد.

لیست بانفوذترین انسان های تاریخ | از بروسلی تا عیسی مسیح

او یکی از چند شخصیت تاریخی اسـت کـه از عزت واحترام فراوان ومحبوبیتی فوق‌ العاده در هر قاره‌ اي برخوردار اسـت ودر یهودیت، مسیحیت، و اسلام نیز مورد تمجید قرار گرفته اسـت تا جاییکه مسلمانان از او با نام معلم اول یاد میکنند. بر اساس پژوهشهای « MIT » او با نفوذترین انسانی اسـت کـه درجهان وجود داشته اسـت.

 

منبع : سایت بازده