پارس ناز پورتال

معرفی 9 بانوی ثروتمند و خودساخته دنیا

معرفی 9 بانوی ثروتمند و خودساخته دنیا

معرفی 9 بانوی ثروتمند و خودساخته دنیا 

تعداد زیادی از زنان اکنون در راس کارهای مهم تجارتی در جهان میباشند و بسیاری هم بعنوان مدیران برتر در شرکت هاي سرشناس مشغول به کار میباشند. بر اساس لیست 2017 نشریه‌ي هورون درمورد‌ي ثروتمندترین آدم‌هاي جهان 88 ثروتمندترین زن خودساخته میلیاردر در سراسر جهان وجود دارد که مجموع ثروت‌شان به 194 میلیارد دلار می‌رسد. در این لیست با 9 ثروتمندترین زن خودساخته میلیاردر جهان آشنا می‌شویم.

 

نشریه‌ هورون ریپورت که در 1999 بعنوان یک واحد پژوهشی و به همت یک حسابدار بریتانیایی به نام روپرت هیوجورف تاسیس شد به این حقیقت دست یافته هست که اکثریت زنان خودساخته‌ي میلیاردر جهان متعلق به کشور چین میباشند 56 نفر از این زنان چینی میباشند؛ این در حالی هست که در این رده‌بندی ایالات متحده تنها با 15 نفر در جایگاه دوم قرار دارد.

 

به گفته‌ي روپرت هیوجورف رییس و پژوهشگر ارشد نشریه‌ي هورون ریپورت در ازای هر یک زن خودساخته‌ي میلیاردری که شناسایی کرده‌ایم، دست‌کم یک زن دیگر نیز نظیر وی در جهان وجود دارد از این رو به جرات می توان گفت درحال‌حاضر شمار حقیقی زنان خودساخته‌ي میلیاردر جهان کم‌تر از 200 نفر نیست.‌

 

بنابراین، نشریه‌ي بیزینس اینسایدر تصمیم گرفت به 9 نفر از ثروتمندترین زنان خودساخته‌ي میلیاردر جهان نگاهی اجمالی بیندازد. صحت و سقم تمام ارزش‌گذاری‌ها و آمار و ارقام موجود در این مطلب تا 15 ژانویه‌ي 2017 مورد تایید هست.

 

در ادامه لیست 9 ثروتمندترین زن خودساخته میلیاردر جهان آمده هست :

۹. پگی چرنگ و همسرش اندرو چرنگ

ارزش خالص دارایی‌ها 4/4 میلیارد دلار. چرنگ و همسرش شانس‌شان را با تاسیس رستوران‌هاي زنجیره‌اي پاندا اکسپرس امتحان کردند رستورانی که درحال‌حاضر، به یکی از بزرگ‌ترین رستوران‌هاي زنجیره‌اي جهان تبدیل شده هست که توسط یک خانواده اداره میشود.

 

۸. ژانگ یین

ارزش خالص دارایی‌ها: 4/5 میلیارد دلار. این زن 60 ساله شرکت عظیمی را در اساس‌ي ساخت کاغذ تاسیس کرده هست به نام کاغذ نُه اژدها. وی پیش از تاسیس کارخانه‌هاي‌اش در کشور چین کار خود را با راه‌ اندازی کسب و کار بزرگ تجارت کاغذهای ضایعاتی و چرک‌نویس شروع کرده بود.

 

۷. وو یاجون

ارزش خالص دارایی‌ها: ۴/۶ میلیارد دلار. این زن 53 ساله‌ي چینی حرفه‌اش را با خبرنگاری آغاز کرد، ولی پس از تاسیس بنگاه معاملات ملکی‌اش با نام لانگ‌فور به طور باورنکردنی ثروتمند شد.

 

۶. جودی لاو و همسرش، تام لاو

ارزش خالص دارایی‌ها: ۴/۸ میلیارد دلار. لاو و همسرش در 1964 به صورت مشترک به تاسیس پمپ بنزین فروشگاه‌ها و استراحتگاه‌هاي بین راهی اقدام کردند و درحال‌حاضر تعدادشان در 40 ایالت امریکا به 420 مرکز می‌رسد.

 

۵. چن چونمی و همسرش، گنگ هونگجیا

ارزش خالص دارایی‌ها: ۵/۳ میلیارد دلار. ثروت و سرمایه‌ي این زن 52 ساله‌ي چینی از طریق تاسیس شرکت فناوری دیجیتال هایک‌ویژن به‌دست آمده هست؛ این شرکت بعنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات بازرسی تصویری در جهان شناخته می شود.

 

۳. تینا گرین و همسرش، فیلیپ گرین

ارزش خالص دارایی‌ها: ۵/۵ میلیارد دلار. این زن 64 ساله اهل بریتانیا هست ولی درحال‌حاضر به همراه همسرش، فیلیپ گرین، رییس فروشگاه‌هاي عظیم آرکادیا در موناکو زندگی می کند. تینا گرین صاحب تمام سهام‌ خانوادگی شرکت سرمایه‌گذاری تاوتا در جزیره‌ي جرزی هست که مالک دارایی‌هاي زیادی از جمله فروشگاه‌هاي زنجیره‌اي آرکادیا هست.

 

۳. ژو هونگ‌ون و همسرش، شیائو جیانهوا

ارزش خالص دارایی‌ها: ۵/۵ میلیارد دلار. همسر ژو هونگ‌ون که با کمک وی و به صورت مشترک گروه بزرگ شرکت‌هاي مشاوره‌اي تومارو گروپ را تاسیس نموده‌اند، در امسال در هتلی در هنگ‌کنگ ربوده شد و مدتی خبرها را به خود اختصاص داد.

 

۲. ژو کونفِي

ارزش خالص دارایی‌ها: ۶ میلیارد دلار. این زن 47 ساله‌ي چینی هم‌زمان با فروش عمومی سهام گروه لنز فناوری در ۲۰۱۵ به جمع ۱۰ ثروتمندترین زنان جهان راه یافت.  به گزارش پارس ناز ولی وی پیش از تاسیس این شرکت، با فقر دست و پنجه نرم میکرد و در یک کارخانه مشغول به کار بود.

 

۱. چن لیهوا

ارزش خالص دارایی‌ها: ۷/۲ میلیارد دلار. این زن 76 ساله که با نام چان لایوا هم سرشناس هست، درحال‌حاضر ساکن پکن هست و پیش از آن‌که به پیروز‌ترین زن جهان در کسب و کار تبدیل شود با فقر بزرگ شده بود و در فقر زندگی می کرد. وی رییس شرکت سرمایه‌گذاری فوواه هست و با هنرپیشه‌اي سرشناس به نام چی ژونگرووی ازدواج کرده هست.