پارس ناز پورتال

باورنکردنی ترین رکوردهای گینس (21)

باورنکردنی ترین رکوردهای گینس (21)

باورنکردنی ترین رکوردهای گینس (21)

در کتاب گینس می توانید انواع عجیب رکوردها را ببینید. برخی از مردم دنیا قادرند کارهای بسیار عجیب و غیرعادی انجام دهند. همه می دانیم کتاب گینس هرساله رکوردهای مختلف دنیا را در خود جای می دهد رکوردهایی که علاوه بر عجیب بودنشان بسیاری از آنها باورنکردنی و به دور از تصور همۀ ما است این رکوردها شامل دستاوردها و استعدادهای انسان و در برخی مواقع پدیده های طبیعی می باشند.

 

بعضی از رکورد ها نیز در رشته های مختلفی هستند که شاید برخی از آن ها را واقعا نشنیده باشید. 

****

 

سریعترین پلکان قدرت (3x 225 کیلوگرم)

رکورد سریعترین زمان حمل سه وزنه 225 کیلوگرمی به طور جداگانه از 5 پله 31.60 ثانیه و متعلق به «Zydrunas Savickas» از لیتوانی است. او در میلان ایتالیا در 26 ژوئن 2014 این رکورد را به دست آورد. او در مقابل «Thor Bjornsson» برای کسب این رکورد به رقابت پرداخت و ثور رکورد 29.20 ثانیه را به دست آورد، با این حال به دلیل شروع نادرست رکورد او ثبت نشد. زیدروناس قوی ترین مرد جهان سال 2014 است.
باورنکردنی ترین رکوردهای گینس (21)بیشترین زمان کنترل یک توپ فوتبال درحالت دراز کشیده

برترین ها: رکورد بیشترین زمان کنترل یک توب فوتبال در حالت دراز کشیده 10 دقیقه و 4 ثانیه و متعلق به «توماس لاندمن» سوئدی است که در گوتنبرگ سوئد در 24 نوامبر 2007 به دست آمده است.
باورنکردنی ترین رکوردهای گینس (21)رکورد خوردن سیب درحال چرخاندن و پرتاب آن ها به هوا

یکی از دوستداران میوه «Michael Goudeau» از امریکا تلاش کرد رکورد خودش در بیشترین گازی که از سه سیب در یک دقیقه درحالیکه آن ها را در هوا می چرخاند را به دست آورد. این یک تلاش آبدار بود اما متاسفانه دستان مایکل در پایان 60 ثانیه خسته شد و او نتوانست رکورد جدیدی را ثبت کند. با این حال، رکورد کنونی این تردست حرفه ای 151 گاز است که در سال 2013 در لس آنجلس به دست آورده است.
باورنکردنی ترین رکوردهای گینس (21)

باورنکردنی ترین رکوردهای گینس (21)پیرترین گاو دریایی جهان

«اسنوتی» با عنوان پیرترین گاودریایی جهان وارد کتاب رکوردهای گینس 2017 می شود. او در 21 جولای 1948 متولد شده و اکنون 67 سال دارد و در موزه جنوب فلوریدا در برادنتون ایالات متحده زندگی می کند جایی که اولین بار در سال 1949 به آن آورده شد. اسنوتی در یک استخر 23 هزار لیتری با دو گاو دریایی دیگر زندگی می کند.

 

راز طول عمر او می تواند تا حد زیادی مدیون این باشد که در یک محیط کنترل شده زندگی می کند. در دنیا وحشی عواملی مثل شکوفه های جلبک، قایق ها و ماهیگیران باعث می شوند بیشتر گاوهای دریایی قبل از 10 سالگی بمیرند.

 

طبق اطلاعات جمعیتی کمیسیون حفاظت حیات وحش و ماهی های فلوریدا پیرترین گاودریایی وحشی 59 ساله بوده است. در تولد 67 سالگی او در سال 2015 طرفداران او از سراسر جهان با کارت تولد برای تبریک تولد او آمدند.
باورنکردنی ترین رکوردهای گینس (21)

باورنکردنی ترین رکوردهای گینس (21)

باورنکردنی ترین رکوردهای گینس (21)رکورد شکنی ستاره راگبی

به مربیگری بازیکن سابق راگبی انگلستان «لوئیس مودی» رانندگان «تری گرانت» و «لی باورز» یک رکورد منحصربفرد و خطرناک برای بیشترین سرعت بین پرتاب و گرفتن یک توپ راگبی در سرعت 82.62 کیلومتر بر ساعت را به دست آوردند. این شاهکار روی دو اتومبیل «Nissan Juke» که با سرعت 48 کیلومتر بر ساعت روی دو چرخ کناری خود در جاده مسابقه سانتاپاد در بدفوردشایر انگلستان انجام شد

 

با دو شرکت کننده دیوانه که توپ راگبی را بین هم دیگر پرت می کردند در حالیکه از پنجره وسیله نقلیه خود بیرون آمده بودند. سپس لی باورز اقدام به ربودن توپ کرد در حالیکه روی موتور خود که با سرعت بالا حرکت می کرد ایستاده بود و یک رکورد جدید جهانی را کسب کرد.
باورنکردنی ترین رکوردهای گینس (21)

باورنکردنی ترین رکوردهای گینس (21)رکورد بیشترین سوراخ گوشتی روی صورت

«جوئل میگلر» آلمانی بیشتر از هرکسی دیگری در جهان روی صورتش پیرسینگ کشیده شده دارد و رکورد جهانی بیشترین سوراخ گوشتی روی صورت را به نام خود ثبت کرده است. او روی همه صورتش از جمله بینی و لب سوراخ دارد اما دو سوراخ بزرگ اصلی روی گونه های او قرار دارند و به طرز دلهره آوری 34 میلیمتر قطر دارند

 

و او قصد دارد این اندازه را به 40 میلیمتر برساند. این جوان 22 ساله به منحصربفرد بودن خود افتخار می کند و اعتراف می کند که تغییر بدن از سن 13 سالگی به یک عادت در او تبدیل شده است. او می گوید پس از تحمل یک هفته درد دوباره تصمیم می گیرد یک سوراخ جدید یا عریض تر ایجاد کند و به محض اینکه یکی خوب می شود به فکر ایجاد بعدی می افتد.
باورنکردنی ترین رکوردهای گینس (21)

باورنکردنی ترین رکوردهای گینس (21)

باورنکردنی ترین رکوردهای گینس (21)بزرگترین هرم انسانی واتر اسکی

امریکا رکورد بزرگترین هرم انسانی واتراسکی را در سال 2012 شکست. آن ها رکورد قبلی که از 44 نفر تشکیل می شد را این بار با 48 نفر شکستند و 4 ردیف هرم ایجاد کردند. در سال 2013 «بیگ پول» از امریکا با 60 نفر رکورد آن ها را شکستند و از آن زمان این رکورد هنوز به چالش کشیده نشده است.
باورنکردنی ترین رکوردهای گینس (21)

باورنکردنی ترین رکوردهای گینس (21)

باورنکردنی ترین رکوردهای گینس (21)بیشترین پیروزی در مسابقات ریش و سبیل

بیشترین برد در مسابقات جهانی ریش و سبیل 8 پیروزی و متعلق به «کارل هاینز هیل» از آلمان است. از سال 1999 تا 2011 او در دسته ریش ناقص سلطنتی شرکت کرده و آخرین پیروزی او در تروندهایم نروژ در سال 2011 بوده است.
باورنکردنی ترین رکوردهای گینس (21)بلندترین ناخن های دست در دنیا

«Shridhar Chillal» مدت 62 سال است که قاطعانه ناخن های خود را بلند می کند و رکورد جهانی گینس با عنوان کسی که بلندترین ناخن را روی یک دست خود دارد به دست آورده است. او از سال 1952 ناخن های خود را کوتاه نکرده است، حتی قبل از اینکه اولین کتاب رکوردهای جهانی گینس منتشر شود،

 

و اکنون ناخن ها او در مجموع 909.6 سانتیمتر طول دارند که در نوامبر سال 2014 در ماهاراشترا، هند اندازه گیری شده اند. قابل توجه ترین آن ها ناخن شستش است که به طور باورنکردنی 197.8 سانتیمتر است. او نمی تواند زیاد حرکت کند، بنابراین موقع خواب هر نیم ساعت بیدار می شود و دستش را جای دیگری می گذارد.
باورنکردنی ترین رکوردهای گینس (21)

باورنکردنی ترین رکوردهای گینس (21)

باورنکردنی ترین رکوردهای گینس (21)رکورد بیشترین کامنت زیر یک پست Weibo

پاپ استار و بازیگر چینی «لو هان» تاریخ رسانه های اجتماعی را برای دومین بار با شکستن رکوردش برای بیشترین کامنت روی یک پست Weibo تغییر داده است. پستی که در 10 سپتامبر 2012 از تیم فوتبال مورد علاقه اش منچستریونایتد گذاشته بود در 5 آگوست 2012 با 13163859 کامنت رکورد شکست.

 

همان پست در 2 سپتامبر 2015 با 100252605 پاسخ بار دیگر به طرز باورنکردنی رکورد شکست و 87088746 کامنت به کامنت های قبلی اضافه شد. نزدیک ترین رقیب او که حتی قابل مقایسه هم نیستند 28196866 کامنت دارد.
باورنکردنی ترین رکوردهای گینس (21)

باورنکردنی ترین رکوردهای گینس (21)

باورنکردنی ترین رکوردهای گینس (21)

 

برترین ها