پارس ناز پورتال

با تراکتورهای هوشمند آشنا شوید

با تراکتورهای هوشمند آشنا شوید

با تراکتورهای هوشمند آشنا شوید 

تراکتورهای هوشمند برای استفاده در زمین های کشاورزی تولید شدند که بدون راننده می توانند کار را بصورت خودکار انجام دهند. شرکت Case IH که واحد ماشین‌های کشاورزی CNH Industrial NV هست؛ به‌تازگی یک تراکتور خودران را معرفی کرده که از نظر شکل و ظاهر بیشتر به کاراکتر فیلم‌های پرهزینه هالیوودی مانند Transformers شبیه است تا یک وسیله برای کارهای کشاورزی.

 

احتمالا به‌محض این‌که کار زراعت تمام شود؛ این تراکتور در یک فیلم ابرقهرمانی ظاهر می‌شود.آن‌طور که CNH می‌گوید مفهوم تراکتور خودران (ATC) تنها یک مفهوم است. شرکت Case عادت دارد که هر وقت خبری را اعلام می‌کند عبارات “در آینده” یا “یک روز” را به خبر خود اضافه می‌کند.

 

اما کاملا مشخص است که Case تصمیم دارد تا ATC را هرچه زودتر وارد بازار کند. سازنده ATC هیچ مشخصات فنی درباره محصول خود منتشر نکرد و تنها چیزی که به آن اشاره کرده آن است که طراحی این تراکتور بر پایه مدل‌هایی مانند Case IH Magnum است که در حال حاضر در بازار وجود دارد.

 

این تراکتور مفهومی به GPS؛ لیدار (LIDAR)؛ دوربین‌های ویدئو و سیگنال‌های تصحیح ماهواره‌ای مجهز است تا بتواند مسیرش را در اطراف مزرعه و زمین‌های کشاورزی پیدا کند و قادر است تا در مسیر درست به‌سمت مزرعه و برعکس حرکت کند. شاید بزرگ‌ترین دستاورد ATC حذف جای مخصوص راننده است.

 

این یعنی آن‌که تراکتور جدید CASE کاملا خودران است و به‌جای این‌که نیاز به راننده برای هدایت آن باشد؛ از راه دور مانیتور و هدایت می‌شود.شرکت Case پیش‌بینی می‌کند روزی برسد که تراکتور خودران قادر به پیش‌بینی وضعیت هوا باشد و بتواند برای خود برنامه روزانه بچیند. اگر این تراکتور در مسیر حرکتش با یک جسم ناآشنا و غیرمعمول مانند شاخه‌های درخت؛

 

یک ماشین دیگر یا حتی یک حیوان برخورد کند؛ ATC می‌تواند با ارسال سیگنال به صاحبش؛ تقاضای دستورات بیشتر را بکند.این تراکتور خودران یا همان ATC اولین تراکتور روباتیک دنیا نیست؛ بلکه Case در این زمینه رقبای دیگری نظیر Yanmar و Greenbot دارد. اما ATC اولین مدلی است که در بازار آمریکا معرفی می‌شود. طبق برنامه قرار است که ATC در Iowa به نمایش گذاشته شود.

 

جالب است بدانید که Yanmar بیشتر روی بازار ژاپن و Greenbot روی نیوزیلند تمرکز کرده است.البته به‌گفته Case؛ نگرانی‌های قانونی باعث شده تا جلوی ورود این تراکتور خودران به بازار گرفته شود. اما آن‌ها امیدوار هستند که حداکثر ظرف 3 سال آینده یا ATC‌ یا یک ماشین دیگر را روانه بازار کنند. شرکت Case اولین شرکتی نیست که اول یک فناوری را ابداع می‌کند و بعد به فکر رفع چالش‌های قانونی آن می‌افتد.

با تراکتورهای هوشمند آشنا شوید

با تراکتورهای هوشمند آشنا شوید

با تراکتورهای هوشمند آشنا شوید