پارس ناز پورتال

با این ترفندهای آرایشی چهره تان شاداب می شود

با این ترفندهای آرایشی چهره تان شاداب می شود

با این ترفندهای آرایشی چهره تان شاداب می شود 

شادابی و تازگی صورت هم برای سلامت پوست صورت و هم برای زیبایی تاثیر دارد و خانم ها همیشه به دنبال شادابی دائمی صورت خود هستند. زمانی که صبح از خواب برمی خیزید و می خواهید تمام خستگی ها و شاید خواب آلودگی ها را برای شروع یک روز جدید پنهان کنید و به ظاهر هم که شده خود را کمی شاداب تر جلوه دهید ممکن است

 

به دنبال راهکاری آرایشی بگردید و به دلیل عدم اطلاع کافی، مناسب ترین راهکار را به کار نبرید و چه بسا چهره خود را خسته تر هم نشان دهید.برای دستیابی به این هدف می توانید از ترفندهای آرایشی و بهداشتی ای که در این نوشته برای شما برشمرده شده استفاده کنید. توجه داشته باشید که این راهکارها به طور کامل نمی توانند خستگی را از چهره شما بزدایند اما اندکی هم که شده می توانند موثر واقع شده و حال خودتان را بهتر کنند.

 

چای بابونه

«آنجلا گیا کیم» یکی از موسسان سالن زیبایی «سیویِر» و محصولات مرتبط با این مرکز زیبایی می گوید: “هیچ چیزی نمی تواند بهتر از دم کردن چای اورگانیک بابونه و قرار دادن آن داخل یخچال و سپس استفاده از آن بر روی چشمان خسته مفید باشد.

 

کمی پنبه بردارید، در داخل چای سرد شده بابونه داخل کنید و آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی چشمان خود قرار دهید. آنتی اکسیدان موجود در این چای سبب کاهش تیرگی دوره چشم و روشنایی مناطق اطراف چشم های تان خواهد شد.

 

چشم ها را خنک نگه دارید

«مایا زین الدین» متخصص زیبایی در مرکز Cassileth Plastic Surgery & Skin Care در بورلی هیلز کالیفرنیا می گوید: “یخ به عنوان یک ماده ضد تورم طبیعی می تواند در کاهش تورم و هموار ساختن پوست نقش داشته باشد.”وی پیشنهاد می کند که دو قالب یخ را در داخل یک کاسه قرار دهید و سپس یک پارچه تمیز را داخل آن کاسه فرو ببرید. آن پارچه را همانند یک کمپرس سرد روی چشم های تان قرار دهید.

 

زنده نگه داشتن رنگ لب ها

یکی از سریع ترین راهکارهایی که به شما کمک می کند هوشیارتر و شاداب تر به نظر برسید، تغییر دادن رنگ لب های تان است. یکی از متخصصان زیبایی در این باره می گوید تلاش کنید که از رنگ های کدر و تیره ای چون بنفش و قرمز استفاده نکنید و بیشتر رنگ های طبیعی همچون صورتی و یا بی رنگ برای رژ لب خود به کار گیرید.

 

زرد ملایم

یکی از آرایشگران سلبریتی ها به نام «آلخاندرو فالکون» از مرکز Osmosis Mineral Colour Cosmetics پیشنهاد می کند، از کانسیلرهایی با توناژ زرد ملایم استفاده کنید.با این رنگ خواهید توانست به زیر چشمان خود رنگ طبیعی تری بخشیده و قرمزی ها یا بی رنگی های احتمالی این ناحیه را پوشش دهید. با این توناژ رنگی خواهید توانست، چشم ها براق تر به نظر رسانده و گویی که به اندازه کافی استراحت کرده اید به نظر خواهید آمد.

 

آبرسانی به پوست

چشم ها تنها عضوی از صورت نیستند که در هنگام خستگی بهتر است به آنها رسیدگی کنید بلکه پوستی که بی آب باشد و به اصطلاح «دیهایدریت» شده باشد، می تواند این احساس خستگی را منتقل کند چرا که باعث پف بیشتر در ناحیه چشم ها شده و به نظر می رسد که فرد به اندازه کافی نخوابیده است.

 

به مقدار لازم آب میل کنید و کمی از آن را هم روی صورت خود بپاشید. ریختن این مقدار آب سرد روی صورت سبب خواهد شد که عضلات صورت، منقبض و برای مدتی سفت نگه داشته شود.

 

بالا نگه داشتن موها

یکی از متخصصان آرایش معتقد است که بالا بردن مو و قرار دادن آن به حالت دم اسبی محکم می تواند سبب کشیده شدن پوست صورت شده و آن را شاداب تر به نظر برساند.

 

به کار بردن رنگ آبی

خط چشم خود را از رنگ مشکی به آبی تغییر دهید. رنگ های سرد در اطراف چشم سبب خواهند شد که قرمزی و خستگی چشم کمتر به نظر برسد. با استفاده از ترکیب رنگ آبی به نظر می رسد که به اندازه کافی استراحت کرده و خوابیده اید.

 

نیاسینامید

فالکون در این باره می گوید: “این ترکیب زمانی که پای تیرگی های دور چشم به میان می آید، می تواند بسیار موثر باشد چرا که ترکیبی از «ویتامین ب»، گشاینده های عروقی و ضد تورم است.بنابراین با افزایش جریان خون خصوصا در اطراف چشم، سیاهی های این ناحیه و پف های احتمالی زیر آن را کاهش می دهد.” مهم است که به درستی آن را روی خطوط زیر چشم اعمال کنید.

 

اندکی درخشندگی

هنگامی که می خواهید در هنگام صبح آرایش کنید، در بخش داخلی چشم خود، یعنی در نزدیکی «کانال اشک»، اندکی سایه درخشان بزنید. خط چشم سفید هم می تواند در شادابی و هوشیاری بیشتر صورت شما نیز کمک کند.