پارس ناز پورتال

با این ترفند ماندگاری عطرم را بالا ببرید؟

با این ترفند ماندگاری عطرم را بالا ببرید؟

چطور ماندگاری عطرم را بالا ببرم؟

هزینه خرید یک عطر خوب کم نیست، برای همین هم توقع ماندگاری بالا داشتن ازآن طبیعی اسـت؛ باوجود این خیلی وقت‌ها عطرها خیلی زود می‌پرند و توقع مـا را برآورده نمیکنند. اگر شـما هم طبق معمول با ماندگاری عطرتان مشکل دارید، خوب اسـت از راهکارهایی کـه در ادامه معرفی میکنیم استفاده کنید تا بوی خوش عطرتان بیشتر از هر وقت دیگری بماند و مدام وادار بـه تجدید آن نشوید.

 

بـه نوشته‌ها دقت کنید

یکی از نکاتی کـه خیلیها ازآن بی‌خبر هستند؛ تفاوت بین انواع عطرهاست. ماندگاری یک عطر بـه میزان اسانس روغنی بکار رفته در آن بستگی دارد؛ هر چقدر این اسانس بیشتر باشد ماندگاری عطر هم بیشتر خواهد شد.

 

میزان اسانس روغنی بکار رفته در عطرها بـه ترتیب در پرفیوم، ادوپرفیوم، ادوتویلت و ادوکلن از زیاد بـه کم دسته‌بندی میشود؛ بهمین دلیل هم میزان ماندگاری پرفیوم نسبت بـه ادوپرفیوم بیشتر اسـت و ادوتویلت هم ماندگاری بیشتری نسبت ادوکلن دارد. بهمین دلیل لازم اسـت قبل از انتخاب انواع عطر و ادکلن زنانه یا مردانه بـه نوشته روی آن‌ها دقت کنید.

 

قاعدتا بوی پرفیوم بسیار قدرتمندتر از ادوتویلت اسـت و ماندگاری بـه مراتب بالاتری هم دارد. بنابر این اگر دوست دارید با یکبار استفاده از عطرتان بوی آن برای ساعت‌هاي زیادی باقی بماند و با تند بودن عطر هم مشکلی ندارید، سراغ پرفیوم بروید؛ اما کسانی کـه بـه بوی ملایم علاقه دارند و با چند بار تجدید عطر در طول روز مشکلی ندارند بهتر اسـت از ادوتویلت‌ها استفاده کنند.

 

پوستتان را بشناسید

با این ترفند ماندگاری عطرم را بالا ببرید؟

اگر ویژگی‌هاي پوست خشک یا چرب را بشناسید و آن رابا پوست خودتان مقایسه کنید متوجه نوع پوستتان خواهید شد. مسئله مهمی کـه در رابطه با عطر و نوع پوست وجوددارد این اسـت کـه طبق معمول عطر روی پوست چرب دوام خیلی بیشتری نسبت بـه پوست خشک دارد. بهمین دلیل بهتر اسـت اگر پوست خشک دارید، قبل از استفاده از عطر از یک لوسیون بدون بو استفاده کنید و بعد عطر بزنید. با اینکار ماندگاری عطرتان را بالا خواهید برد.

 

سراغ ست‌ها بروید

حتماً شـما هم پکیج‌ عطرهای مختلف رابه همراه لوسیونشان دیده‌اید. استفاده از لوسیون همان عطری کـه خریده‌اید، بـه طرز عجیبی ماندگاری عطرتان را بالا میبرد و باعث می شود رایحه خوشتان تا ساعت‌ها بـه خوبی باقی بماند. بنابر این با کمی هزینه بیشتر برای خرید یک ست بجای عطر تک، ماندگاری بیشتر عطرتان را تضمین کنید.

 

نقاط درست را انتخاب کنید

بعضی‌ها بـه اشتباه فکر میکنند استفاده از عطر روی لباس کار درستی اسـت؛ در ‌حالیکه اگر کسی دوست دارد با ورودش بـه هر مجلسی عطر خوشش هم بـه مشام همه ی برسد، باید عطر را روی نقاطی ازبدن بزند کـه ترجیحا نبض دارند. بهمین دلیل توصیه میشود عطر روی مچ دست، گردن و پشت گوش‌ها اسپری شود.

 

حتی بعضی از کسانی کـه حساس‌تر هستند ممکن اسـت عطر رابه پشت زانوهایشان یا پشت قوزک‌ها بزنند تا بوی تند آن در ساعت‌هاي اول اذیتشان نکند. بـه مردان نیز توصیه میشود عطرشان را روی ران‌ها اسپری کنند تا بیشتر بماند.

 

اسپری نکردن عطر از فاصله نزدیک روی پوست باعث پخش شدن آن روی بدن میشود و ماندگاری بیشتری بـه آن میدهد. اگر عطرتان را از فاصله نزدیک اسپری کنید احتمال تلخ بنظر رسیدن بوی آن هم بیشتر خواهد شد.

 

روی موها اسپری کنم؟

ممکن اسـت شنیده باشید اسپری کردن عطر روی مو، باعث بالا رفتن ماندگاری آن و باقی ماندن بوی خوشش برای ساعت‌هاي بیشتری می شود؛ اما واقعیت این اسـت کـه استفاده از عطر روی موها توصیه نمیشود. دلیلش هم طبق معمول بـه الکل و مواد شیمیایی موجود در عطرها برمی‌گردد.

 

خبر خوب این کـه اگر دوست دارید موهایتان بوی خوشی بدهند دو راه پیش رو دارید: یا سراغ پکیج عطری بروید کـه شامل «عطر مو» یا Hair Mist هم هست یا این کـه یک عطر موی جداگانه از یک برند معتبر تهیه کنید. وجود عطر مو، لوسیون و عطر درکنار هم ودر یک ست، ماندگاری بیشتری بـه عطر شـما هدیه میکند.

 

ساییدگی مچ‌ ها ممنوع

با این ترفند ماندگاری عطرم را بالا ببرید؟

یکی از اشتباهات رایج استفاده از عطر این اسـت کـه طبق معمول بعد از اسپری کردن آن روی مچ دست‌ها، بلافاصله مچ‌ها رابه هم سایش میدهند تا عطر پخش شود؛ غافل از این کـه اینکار مانع فیکس شدن عطر روی پوست بدن می شود و بـه زودتر پریدن آن کمک خواهد کرد. بعد از این کـه عطر را روی مچ دست‌ها اسپری کردید، چند ثانیه لباس نپوشید و اجازه دهید عطر بـه خوبی روی پوستتان بنشیند و فیکس شود.

 

دنبال نور نباشید

کسانی کـه دوست ندارند نتیجه هزینه خرید عطرشان زود از دست برود و تنها الکل از عطرشان باقی بماند باید قید گذاشتن این ماده معطر در حمام یا دستشویی را بزنند؛ این اشتباه طبق معمول بین آقایانی کـه بـه خرید عطر و ادوکلن مردانه علاقه زیادی دارند، بیشتر دیده میشود.

 

همین‌طور توصیه میشود بـه هیچ عنوان عطرتان را در دسترس نور آفتاب و جاییکه مرطوب باشد قرار ندهید. اینکار  عمر عطرتان را پایین می‌آورد و بعد مدت کوتاهی باعث تغییر رایحه آن خواهد شد. بهترین جا برای نگه‌داری از عطرها، فضاهای خشک و نسبتا خنک اسـت. این فضا ممکن اسـت روی میز آرایش شـما باشد یا داخل یکی از کشوهای دراورتان.

 

راه‌ حل کسانی کـه عرق می کنند

همان‌ طور کـه عرق کردن نیاز بـه تجدید آرایش پوست یا کرم ضد آفتاب را بیشتر می کند، باعث میشود عطر زودتر از سطح پوست پاک شود. بهمین دلیل کسانی کـه زیاد عرق میکنند، باید بیشتر از بقیه عطرشان را تجدید کنند.

 

اگر بـه همراه داشتن شیشه عطر برایتان سخت اسـت، می توانید رول کوچک عطرتان را از بازار تهیه کنید و هر وقت بـه تجدید عطر نیاز پیدا کردید، سراغش بروید. با اینکار از خطر شکستن شیشه عطر در رفت‌و‌آمدها جلوگیری می کنید.

 

تندی بو را از بین ببرید

خیلی از عطرها در ساعت اول بعد از اسپری شدن بوی تندی دارند و تا جا بیفتند بـه زمان احتیاج پیدا میکنند. برای این کـه زمان لازم رابه این عطرها بدهید، ساعتی قبل از بیرون رفتن از خانه یا حاضر در جلسه‌اي کـه پیش رو دارید، عطر رابا فاصله و دو بار روی بدن‌تان اسپری کنید. بعضی از عطرشناس‌ها معتقدند اسپری کردن عطر روی لباس‌ها هم دراین شرایط مشکلی ایجاد نمی کند و باعث خوشبوتر شدن لباس‌ها و بـه دنبالش معطر شدن خود فرد خواهد شد.