پارس ناز پورتال

با همه خاصیت های مفید آب لیمو آشنا شویم

با همه خاصیت های مفید آب لیمو آشنا شویم

با همه خاصیت های مفید آب لیمو آشنا شویم 

آب لیمو سرشار از ویتامین C است و در خانه ها و رستوران ها مصارف بسیاری برای آشپزی دارد و بسیار هم محبوب است. نوشیدن هشت لیوان 8 اونسی هر روز تعدادی از مزایای سلامت را فراهم می کند نوشیدن لیموترش در آب برای شـما آنتی اکسیدان فراهم میکند لیمو یک منبع بسیار خوبی از منیزیم و پتاسیم است

 

بدن انسان حدود 60 درصد آب دارد بنابراین جای تعجب نیست که آب برای سلامتی شـما مهم است. آب سموم را از بدن دفع میکند و مانع از دست دادن آب بدن و انرژی را برای شـما نگه می دارد.نوشیدن حداقل هشت لیوان 8 اونسی مایعات در روز، از جمله آب ضروری است.

 

اگر شـما طعم و مزه آب ساده را دوست ندارید شـما ممکن است آب میوه و چای را ترجیح دهید. این نوشیدنی اغلب شیرین و حاوی کالری بیشتری است. اگر شـما نمی توانید آب بنوشید کمی آب لیمو را داخل شیشه آب فشار دهید تا آشامیدنی قابل تحمل شود. شـما همچنین می‌توانید از مزایای مغذی لیموترش لذت ببرید.

 

لیموترش، یک نوع از مرکبات و یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان ها در بدن شـما، با جلوگیري یا توقف آسیب هـای ناشی از رادیکال هـای آزاد و یا مواد شیمیایی عامل آسیب، سلول هـای شـما محافظت می‌کنند.

با همه خاصیت های مفید آب لیمو آشنا شویم

لیموترش همچنین دارای مواد معدنی و ویتامین هـای است که عبارتند از:

 

پتاسیم
ویتامین هـای A، B، C، D
کلسیم
منیزیم

 

اگر شـما بـه دنبال بهبود سلامت و یا حفظ وزن خود هستید در اینجا چند مزایای از اضافه کردن لیمو بـه آب آورده میشود.

 

1. جوان سازی پوست

چند محصول مراقبت از پوست برای ترویج سلامت و جوان سازی پوست وجود دارد. اما لازم نیست که شـما پول زیادی برای محصولات گران قیمت برای بهبود صافی و ظاهر پوست صرف کنید. لیمو حاوی ویتامین C، فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان هایی است که سبب تقویت کلاژن میشود.

 

آب لیمو میتواند سبب هیدراته و جوان سازی پوست شـما شود. ویتامین C و فلاونوئیدها نیز در عده ای از محصولات مراقبت از پوست موضعی وجود دارد. توصیه نمی‌شود که شـما آب لیمو را بـه طور مستقیم بر روی پوست خود قرار دهید زیرا نور خورشید می توانید سبب phytophotodermatitis، یا سوختگی دردناک با لیمو شود.

 

2. بهبود هضم

آب لیمو باعث بهبود هضم غذا می شود. لیمو خودش اسیدی است و انها بـه بزاق در تجزیه غذا برای هضم بهتر کمک میکند. علاوه بر این، فلاونوئیدها در لیمو سبب تحریک ترشح آنزیمهای گوارشی می شود.

 

اگر شـما از یبوست رنج می برید اسیدیته لیمو میتواند سبب تحریک فعالیت روده و تمیز شدن روده شود. و اگر شـما سوزش مکرر سر دل و یا بازگشت اسید بـه مری دارید نوشیدن یک لیوان آب گرم با 2 قاشق چای خوری از آب لیمو در حدود 30 دقیقه قبل از غذا ممکن است بـه جلوگیري علایم ریفلاکس کمک کند.

 

3. جنگ با عفونت

خطر ابتلا بـه عفونت در طول فصل سرماخوردگی و آنفولانزا بالاتر است. اگر می خواهید سالم بمانید در طول روز آب لیمو مزمزه کنید. ویتامین C و آنتی اکسیدان ها در لیمو میتواند سیستم ایمنی بدن شـما را تقویت و بـه بدن شـما در مبارزه با عفونت مانند ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند. همچنین ممکن است طول مدت بیماری را کوتاه کند.

 

4. کمک بـه کاهش وزن

یکی دیگر از مزایای آب لیموترش کمک بـه کنترل وزن است اسید سیتریک می توانید سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و بـه شـما در سوزاندن کالری بیشتر و ذخیره چربی کمتر کمک کند. فعالیت بدنی منظم و نظارت سهم غذا در رژیم لاغری برای از دست دادن پوند اضافی و نظارت وزن مهم است. بنابراین، هدف برای حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی در بیشتر روزهای هفته باشد و نیمی از هر وعده غذایی میوه ها و سبزیجات باشد.

 

 بـه گزارش پارس ناز برای بـه دست آوردن روز با یک شروع خوب و برگردادن سوخت و ساز بدن، نوشیدن یک لیوان آبلیمو در صبح، یا مکیدن یک قطعه لیمو قبل از غذا مفید است.
با همه خاصیت های مفید آب لیمو آشنا شویم5. کاهش قند خون

بـه عنوان یک منبع عالی از ویتامین C، لیمو میتواند برای افراد مبتلا بـه دیابت مفید باشد. لیمو یک شاخص گلیسمی پایین و بـه تنظیم جذب قند بـه جریان خون در بدن کمک میکند. در نتیجه شـما ممکن است پیک قند خون را کمتر تجربه کنند.

 

6. کاهش بیماری هـای قلبی

لیمو یک منبع بسیار خوبی از منیزیم و پتاسیم برای سلامت قلب است. پتاسیم میتواند فشار خون را بـه طور طبیعی پایین تر و سبب بهبود گردش خون شود که خطر ابتلا بـه حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می‌دهد. تحقیقات در ترکیبات لیمو بـه نام limonins در حال انجام است که ممکن است قادر بـه کاهش سطح کلسترول باشد.

 

فشار خون بالا زمانی که با کلسترول بالا ترکیب شود میتواند سبب عروق خونی باریک و سخت شود. آنها همچنین خطر حمله قلبی، سکته مغزی و بیماری هـای قلبی را افزایش دهد.

 

7. پیش گیری از سرطان

سرطان رشد نظارت نشده سلول هـای غیر طبیعی است و میتواند در بخش هـای مختلف بدن از جمله سینه، ریه ها، کلیه ها و غیره توسعه یابد. آب لیموترش میتواند خطر ابتلا بـه سرطان رو بـه پيشرفت را کاهش دهد و بـه شـما در مبارزه با بیماری کمک کند. خواص آنتی اکسیدانی در لیمو سبب رشد سلول هـای سالم و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن شـما میشود.

 

8. کاهش التهاب

آرتریت، نقرس و سایر مشکلات مشترک، توسط التهاب ایجاد میشود. ویتامین C میتواند سطح التهاب در بدن شـما را کاهش دهد بنابراین اضافه کردن آب لیمو بـه آب میتواند علائم آرتروز و شرایطی مشابه عامل درد و خشکی مفاصل را کاهش دهد. یک مطالعه از Annals از بیماریهای روماتولوژی گزارش داد که کسانی که حداقل مقدار ویتامین C را مصرف کردند بیش از سه برابر احتمال ابتلا بـه ورم مفاصل داشتند.

 

لیمو همچنین میتواند سطح اسید اوریک را کاهش دهد. اسید اوریک محصول زائد در بدن است که از شکستن مواد غذایی حاوی پورین مانند گوشت، جگر، قارچ و دانه هـای خشک تولید میشود سطوح بالای اسید اوریک میتواند سبب نقرس شود.