پارس ناز پورتال

با خاصیت های مفید انگور برای موها آشنا شوید

مجموعه : نکات سلامت مو
با خاصیت های مفید انگور برای موها آشنا شوید

با خاصیت های مفید انگور برای موها آشنا شوید 

انگور برای موها خاصیت هاي زیادی دارد، از این میوه در شامپوها نیز بسیار استفاده میشود چون منجر به تقویت موها میگردد.پیش تر درباره فواید انگور « بخصوص انگور سبز » صحبت کردیم. اما آیا می‌دانستید انگور سیاه برای موها مفید است و می‌تواند مو هاي شما را براق، مقاوم و برهنه کند؟ درباره فواید انگور برای مو بیشتر بدانید، این ماده طبیعی میتواند تعداد زیادی از مشکلات مو هاي شما را برطرف کند.

 

استفاده از انگور برای پیشگیري از ریزش مو

هیچ کس دوست ندارد با شانه زدن مقدار زیادی از موهایش را در شانه بیابد، این مساله بسیاری را نگران میکند. برای پیش گیری از ریزش مو می‌توانید از انگور استفاده کنید. مقداری انگور بدون دانه را له کنید و به آرامی روی موهایتان بمالید. بگذارید چند دقیقه بماند سپس آنرا بشویید. لینولئیک اسید موجود در انگور و همچنین روغن هسته انگور میتواند فولیکول هاي مو را تقویت کرده و سلامت مو را تضمین کند.

 

استفاده از انگور برای براق کردن موها

ممکن است مو در اثر قرار گرفتن در دسترس خورشید خشک و شکننده شده باشد و حتی رنگ طبیعی مو دیگر برق و جذابیت همیشگی را نداشته باشد. دراین صورت کمی آب انگور به موهایتان برسانید. برای براق کردن مو با استفاده از انگور به پوست ۱۲ الی ۱۴ دانه انگور، ۲ قاشق غذاخوری آرد نخودچی و ۲ قاشق غذاخوری پودر زغال اخته نیاز دارید.

 

انگورهای سیاه را پوست بگیرید و کنار بگذارید. آرد نخودچی و پودر زغال اخته رابا هم ترکیب کنید تا حالت کرم بخود بگیرد و سپس آن رابا پوست انگور آسیاب کنید و روی موها بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند سپس بشویید. اینکار را چند بار تکرار کنید تا رنگ طبیعی و برق موهایتان بازگردد.

 

حجم دادن به مو

هسته انگور یک ماده طبیعی برای حجم دادن به مو است. بنابر این اگر مو هاي کمی دارید یا موهایتان خیلی نازک است از هسته انگور برای حجم دادن به مو و پرتر نشان دادن آن کمک بگیرید.

 

۵۰ گرم هسته انگور، 50 گرم هسته زغال اخته و 1 قاشق چایخوری فلفل رابا هم آسیاب کنید. این ترکیب دراین مرحله حالت پودری دارد. به آن مقداری روغن گرم اضافه کنید و سپس مو و سررا با این مخلوط ماساژ دهید. بگذارید 10 دقیقه بماند سپس سر را بشویید. از این ترکیب دو بار در هفته استفاده کنید تا نتیجه بهتر و سریعتر بگیرید.

 

درمان شوره سر

انگور سیاه می‌تواند از خارش سر و بوجود آمدن شوره پیشگیری کند. برای این که از خشکی پوست سر رهایی یابید، مقداری انگور سیاه را له کرده و به پوست سر بمالید. پس از ۱۵ دقیقه آنرا بشویید.انگور سیاه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین E است که برای جلوگیري از انواع مشکلات مو مفید هستند همچنین می‌توانند جریان خون را در سر افزایش دهد که موجب می‌شود پوست سر ودر نهایت مو هاي شما سالم تر بماند.