پارس ناز پورتال

با خودرو آلپاین ای 110 آشنا شوید

با خودرو آلپاین ای 110 آشنا شوید

با خودرو آلپاین ای 110 آشنا شوید 

خودرو آلپاین کوپه مدل جدید و لوکسی که اکنون در اروپا غوغا به پا کرده است. این خودرو ساخت رنو فرانسه می باشد و در نمایشگاه ژنو عرضع شده است. شرکت رنو در نمایشگاه خودرو ژنو از نسل جدید خودرو اسپورت آلپاین خود رونمایی کرد تا رقیب قدرتمندی برای پورشه 718 کیمن (Porsche 718 Cayman) بسازد. آلپاین ای 110 (Alpine A110)، اتومبیلی به یاد خودرو اسپورت قدرتمند برنده در اکثر مسابقات اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 میلادی است

 

که اینک ما می‌توانیم در ژنو تازه‌ترین نسل آن را ملاقات کنیم. گفتنیست که این اتومبیل دو سرنشین، نیم قرن پس از تولید نسل اولیه خود به پا به عرصه گذاشته و اوایل سال 2018 میلادی با قیمتی حدود 50 هزار پوند به فروش خواهد رسید.

 

مشخصات فنی آلپاین ای 110

تازه‌ترین نسل آلپاین، یک خودرو میان رده اسپورت است که از یک پیشرانه 1.8 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر با توان تولید 249 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن‌متر برخوردار است. این قدرت تولید شده، توسط یک گیربکس دو کلاچ 7 سرعته به چرخ‌های پشتی منتقل خواهد شد. آلپاین ای 110 همچنین از بدنه‌ی آلومینیومی سبک وزنی برخوردار است

 

و وزن کلی این خودرو 1 تن و 80 کیلوگرم خواهد بود. این درحالیست که اتومبیل پورشه 718 کیمن اس نسبت به وزنی که دارد تقریبا قدرت کمتری را می‌تواند تولید کند. نسل جدید آلپاین قادر است در مدت 4.5 ثانیه به شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ثانیه برسد که یک دهم سریع‌تر از کیمن اس بوده و می‌تواند با نهایت سرعت 249 کیلومتر در ساعت جاده‌ها را بپیماید.

 

طراحی و کابین آلپاین ای 110

طراحی نهایی این خودرو، نشانه‌هایی از نسخه اصلی آن را در قرن بیست و یکم یدک می‌کشد و تقریبا با طرح مفهومی آلپاین ویژن رونمایی شده در سال گذشته یکسان است. آیرودینامیک آن نیز کاملا حیله‌گرانه طراحی شده است، به طوری که این خودرو از عملکرد ضعیفی در درگ برخوردار بوده و بی‌ثبات به نظر می‌رسد.

با خودرو آلپاین ای 110 آشنا شوید

در کابین آلپاین ای 110 از چرم، آلومینیوم و تریم فیبرکربن استفاده شده است، در حالی که راننده و سرنشین کناری آن بر روی صندلی مسابقه‌ای کاملا مدرنی نشسته‌اند. طراحی این کابین، درست همانند خودرو مفهومی آلپاین است که سال گذشته رونمایی شده بود و این اتومبیل از همان کنسول وسط، سیستم سرگرمی با نمایشگر لمسی، پانل ابزار دیجیتالی و همچنین بخش‌هایی دوخته شده از جنس چرم برخوردار است.

 

مدل RenaultSport آلپاین ای 110

یک نسخه جذاب‌تر از این خودرو نیز قرار است در سال 2018 میلادی عرضه شود که RenaultSport نام خواهد داشت. این مدل از یک موتور قدرتمندتر ساخت شرکت رنو استفاده خواهد کرد که می‌توان به جای توان 249 اسب بخار، حدود 300 اسب بخار را تولید کند. البته رنو متعهد شده است که تمرکز ویژه‌ای را بر روی کاهش وزن این مدل داشته باشد

 

تا محصول نهایی نظیر اتومبیل لوتوس باشد. این قدرت فوق‌العاده با استفاده از ECU و سیستم خنک کننده، همراه با هواکش بسیار بزرگ در جلو  و درون درها مهار خواهد شد.