پارس ناز پورتال

با این خوراکی ها ذهن خود را تقویت کنید

با این خوراکی ها ذهن خود را تقویت کنید

با این خوراکی ها ذهن خود را تقویت کنید 

تقویت ذهن همیشه مهم بوده است چراکه ما همه ی ی کارهای خود را با بهره گیری از ذهن انجام می دهیم و بدین ترتیب تقویت ذهن باید در افراد صورت گیرد. برای فعال‌سازی و تقویت قدرت مغز ، تنها ورزش هـای ذهنی کافی نیست؛ باید مواد غذایی مناسبی برای مغز خود انتخاب کرده و در سبد غذایی روزانه جای دهید. مواد غذایی نه تنها در افزایش کارایی مغز اهمیت دارند،

 

بلکه مغز را برای رشد سلول‌هـای جدید، بهینه‌سازی توانایی حافظه و حل مشکلات روزانه، بـه چالش می‌کشند. از آنجا کـه آمار مبتلایان بـه آلزایمر افزایش یافته است و همچنین سنین دچار شدن بـه فرسایش مغز پایین آمده، در ادامه 8 ماده‌ی غذایی کـه برای تقویت مغز و قدرت ذهن مفید هستند را معرفی خواهیم کرد.

 

جینکو و تقویت مغز

با این خوراکی ها ذهن خود را تقویت کنید

این گیاه بیشتر بـه‌علت، بهبود گردش خون در مغز و کمک بـه قدرت حافظه، مشهور است. هنگامی کـه جینکو بـه عنوان یک مکمل طبیعی کـه قدرت مغز را افزایش میدهد شناخته شد، جایگاه خوبی پیدا کرد. در تحقیقی کـه در مجله‌ی Phytotherapy Research منتشر شد، داوطلبان بزرگسالی کـه جینکو مصرف کردند

 

در مقایسه با گروهی کـه دارونما خوردند، از نظر چندین مقیاس حافظه، پیشرفت بیشتری داشتند. برای مقابله یا پیش گیری از زوال حافظه و حواس پرتی، روزانه ۱۲۰ تا ۲۴۰ میلی گرم از عصاره‌ی استاندارد آن را مصرف کنید. معمولاً چندین ماه طول می‌کشد تا نتایج آن را ببینید.

 

خوراکی‌هـای حاوی آنتی‌اکسیدان‌

با این خوراکی ها ذهن خود را تقویت کنید

احتمالا در مورد فواید بی‌نظیر آنتی‌اکسیدان‌ها شنیده‌اید. آنتی‌اکسیدان‌ها در طیف گسترده‌ای از منابع غذایی مختلف یافت میشوند. این مولکول‌هـای غذایی، عامل اصلی سالم نگه داشتین بدن و ذهن هستند، زیرا آنتی‌اکسیدان‌‌ها سلول‌ها‌ و رگ‌هـای خونی بدن را تقویت میکنند

 

و آسیب ناشی از رادیکال‌هـای آزاد را کـه در یک سری واکنش‌هـای زنجیره‌ای موجب مرگ سلول‌ها میشود، کاهش میدهند. آنتی‌اکسیدان‌ها معمولاً در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات متنوع یافت می‌شوند کـه همگی بخشی از یک برنامه‌ی غذایی سالم را تشکیل می‌دهند.

 

روغن ماهی غنی از DHA بخورید

با این خوراکی ها ذهن خود را تقویت کنید

بـه گزارش پارس ناز هنگامی کـه صحبت از رژیم غذایی سالم میشود، اسید‌هـای چرب امگا ۳ شبیه چیزی بـه نظر می‌رسند کـه باید از آن‌ اجتناب کرد ولی اشتباه نکنید! امگا ۳ در حقیقت یک مکمل غذایی مفید است کـه بـه مغز ما کمک میکند بـه بهترین بازده و عملکرد خود دست پیدا کند و پردازش‌هـای حافظه‌ افزایش دهد.

 

معمولاً پیشنهاد می‌شود در یک رژیم غذایی خوب و مغذی باید حداقل هفته‌ای ۳ بار از ساردین، سالمون و امثال انها استفاده کرد تا بتوان از فواید اسید چرب DHA «دوکوسا-هگزانوئیک اسید» موجود در ماهی بهره برد. DHA برای رشد و حفظ عملکرد حافظه‌ی یادگیری ضروری است. 

 

از تخم‌مرغ غافل نشوید

با این خوراکی ها ذهن خود را تقویت کنید

حتما در زندگی همه ی ی‌ی ما روزهایی بوده است کـه سر میز صبحانه بنشینیم و تخم‌مرغ آب‌پز بخوریم. از قضا تخم‌مرغ‌ یکی از منابع اساسی کولین بـه شمار میرود. کولین نوعی ماده‌ی مغذی ‌است کـه بـه چگونگی عملکرد مغز و حافظه‌ی ما کمک میکند و برای رشد حافظه لازم است.

 

ماده‌ی مغذی کولین برای تولید استیل کولین مورد استفاده قرار می‌گیرد کـه خود یک انتقال‌دهنده‌ی عصبی ضروری در حافظه‌ می‌باشد. بنابراین تخم‌مرغ پخته برای صبحانه و ماهی برای ناهار دو ترکیب غذایی سالم است کـه می‌تواند عمکرد مغز را در طول روز بـه بالاترین حد خود برساند.

 

بیشتر گردو بخورید

با این خوراکی ها ذهن خود را تقویت کنید

معولا مردم نظرهای بسیار متفاوتی نسبت بـه گردو دارند، یا خیلی آن را دوست دارند یا اصلا از آن خوششان نمی‌‌آید. ولی اگر بـه شـما بگوییم گردو و مغزهای مشابه آن نقش بسزایی در داشتن مغزی سالم‌تر و عملکرد حافظه‌ی بهتر ایفا می‌کنند، چطور؟ گردو درست مثل ماهی دارای اسید‌هـای چرب امگا ۳ است.

 

بـه علاوه این خوراکی بی‌نظیر حاوی نوعی آنتی‌اکسیدان‌ قوی است کـه تخریب و مرگ سلول‌ها‌‌ بر اثر واکنش‌هـای زنجیره‌ای رادیکال‌هـای آزاد را بـه حداقل می رساند. پس دفعه‌ی بعد کـه برای خرید می‌روید، یک بسته گردو بردارید و آن را امتحان کنید.

 

تقویت‌کننده‌ی مغز آیورودا مصرف کنید

با این خوراکی ها ذهن خود را تقویت کنید

بـه احتمال قوی قبلا چیزی در این مورد نشنیده‌اید، ولی کاری کـه Brahmi «نوعی تقویت‌کننده‌ی مغز آیوروِدا» انجام می‌دهد برای بهبود گردش خون در مغز ضروری است کـه این نیز بـه نوبه‌ی خود قابلیت‌هـای حافظه‌ی کوتاه‌‌مدت و بلند‌‌مدت را افزایش می‌دهد. تحقیقات همچنین نشان میدهد کـه مصرف روزانه یک دوز ۴۵۰ میلی‌گرمی از ‌عصاره‌ی بِرَهمی می‌تواند

 

در بهبود عمکرد‌هـای شناختی و کاهش اضطراب در بزرگسالان موثر باشد. ‌برهمی کـه از خانواده‌ی گیاهان دارویی است، بـه شکل قرص عرضه میشود و می توان روزانه آن را مصرف کرد. بنابراین اگر بـه دنبال یک ماده‌ی مقوی برای مغز خود هستید، برهمی می تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

 

روغن رزماری بسوزانید

با این خوراکی ها ذهن خود را تقویت کنید

روغن رزماری یکی از روغن‌هایی است کـه بـه صورت گسترده‌ در رایحه‌درمانی «aromatherapy» بـه کار می‌رود، ولی شـما می توانید از آن برای افزایش عملکرد مغز و حافظه نیز استفاده کنید. روغن رزماری را می توان در شمع‌ها و روغن‌سوز‌ها سوزاند یا حتی در آشپزی از آن استفاده کرد.

 

گجت نیوز