پارس ناز پورتال

با این روش مشتریان عصبانی را آرام کنید

با این روش مشتریان عصبانی را آرام کنید

با این روش مشتریان عصبانی را آرام کنید 

بـه علت هـای مختلفی ممکن است یک مشتری از کوره در برود و عصبانیت خود را بر سر شـما ابراز کند. حالا شـما باید چه برخوردی داشته باشید. اگر بخواهیم از رابطه با مشتری صحبت کنیم این پرسش پیش می آید که چقدر خود را برای مواجهه با عصبانیت مشتری بـه خاطر یک کار سر هم بندی شده،

 

اشتباه تایپی در قرارداد یا مثلا سوءتفاهم آماده می بینید؟ عصبانیت یا مانع برقراری یک رابطه صمیمی می‌شود یا کار را سریع می کند. بـه عبارت دیگر یا شـما عصبانیت را نظارت می کنید یا عصبانیت شـما را مشتریان بـه شکل هـای متفاوتی عصبانیت شان را بروز میدهند:
با این روش مشتریان عصبانی را آرام کنیدسرزنش کنندگان

این افراد معمولاً با جملاتی مثل «شـما می بایستی …» یا مثلا «من بـه شـما گفتم که …» شروع می کنند و قصد دارند القا کنند که مقصر شـما هستید. بـه جای این که بگویند «من واقعا عصبانی هستم» و یا مثلا «من دلخور هستم» مدام سعی دارند تقصیر را گردن طرف مقابل بیندازند.

 

منفجر شوندگان

این افراد وقتی اوضاع بر وفق مرادشان نباشد جیغ و داد میکنند و سروصدا راه می اندازند. متاسفانه بیشتر اوقات این رفتار از قدرت و نفوذ سرچشمه می گیرد. عده ای از قدرت و نفوذشان بـه صورت تدافعی برای ترساندن دیگران بهره میبرند. این رفتار را بـه عنوان روشی برای بر هم زدن تعادل روحی و روانی دیگران استفاده میکنند.

 

خرابکاران

یکی از راه هایی که بعضی افراد برای کنار آمدن با عصبانیت و خصومت شان بـه کار می گیرند این است که سکوت میکنند اما این سکوت بـه این معنی نیست که حرفی برای گفتن ندارند. اجتناب هدفمند از ارتباط «مثل پاسخ هـای دو پهلو بـه ایمیل ها، بـه هم زدن قرار ملاقات ها و رد تماس هـای تلفنی» می تواند موفقیت هـای مشترک را نقش بر آب کند.
با این روش مشتریان عصبانی را آرام کنیدبهترین راه مواجهه با مشتریانی که مدام تقصیرها را گردن شـما می اندازند یا سروصدا راه می اندازند، چیست؟اول این که نباید سعی کنید که انها را نظارت یا تهدید کنید. بگذارید عصبانی باقی بمانند. هرگز از آنها نخواهید که آرام باشند یا این که بـه شـما فرصت توضیح بدهند.

 

دوم این که همدردی کنید. مثلا می توانید بگویید: «می دانم چه حسی دارید. می فهمم. من هم بودم عصبانی میشدم.» خیلی جمله هـای ساده ای هستند و لزوما موافقت با انتقادهای مشتری از شـما و شرکت تان هم نیستند.

 

اگر مشتری با سکوت و رفتار انفعالی قصد ویران کردن موفقیت ها را دارد، کار شـما باید بیرون آوردن او از این وضعیت باشد. اگر دندان هـای بـه هم فشرده یا نگاه هـای گریزان او را دیدید، بگویید: «آیا از من یا شرکت من بابت چیزی دلخور هستید و این دلخوری مانع پیشرفت مان خواهد شد؟»

 

اگر برای اداره خشم مشتری راهی پیدا کنید، تنش ها از بین خواهند رفت و راه برای ارتباط و راهکارهای جدید باز خواهد شد و در نهایت روابط حتی قوی‌تر از پیش هم خواهد شد. بـه خاطر بسپارید: جنگ اول اگر مدیریت شود میتواند باعث صلح آخر، یعنی روابط با دوام و منافع مشترک شود.