پارس ناز پورتال

با این روش های شاد شوید

با این روش های شاد شوید

با این روش های شاد شوید 

شادی و خندان بودن همیشه حس خوبی دارد و به دیگران هم این حس خوب را انتقال می دهد. پس همیشه شاد باشید و به انتهای کارها هم زیاد فکر نکنید. دانشمندان به بیان 7 راه علمی و عملی پرداختند که با انجام دادن آنها به شادی خواهید رسید.

 

راه های رسیدن به شادی
دانشمندان با علم به اینکه ژنتیک و یا شرایط خاص زندگی ممکن است خارج از کنترل شما باشد، راه‌های علمی و عملی ساده‌ای را برای ایجاد لبخند و رضایت و آرامش بیشتر و در نهایت شادی بیشتر به انسان‌ها توصیه می‌کنند.شادی نوعی رضایت درونی است که در انسانها وجود دارد و برخی نیز آن را غرور، قناعت و یا قدردانی توصیف کرده‌اند اما این احساسات از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

 

به طور کلی دانشمندان احساس شادی و شاد بودن را برای انسان‌ها بسیار مفید می‌دانند چرا که معتقدند که این احساس سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده، زندگی اجتماعی کامل را برای شخص بوجود می‌آورد و به فرد برای مقابله با استرس و بیماری ها کمک می‌کند.

 

با وجود داشتن چنین خواص درمانی شگفت انگیزی، بدون شک این یک امر طبیعی است که همه افراد در زندگی خود به دنبال شادی هر چه بیشتر باشند.

 

دانشمندان 7 راه را برای ایجاد هرچه بیشتر شادی به افراد توصیه کردند که در اینجا به آنها خواهیم پرداخت:

 

1. به گردش بروید!
دانشمندان معتقدند بخش بزرگی از احساس خرسندی یا عدم آن، به نگرش انسان و دنیای اطراف بستگی دارد.مطمئنا در یک روز دلگیر و کسل کننده، تماشای یک فضای سبز یا آسمان آبی یا مناظر طبیعی زیبا می‌تواند احساس شادی را در فرد زنده کند.

 

تحقیقات نشان می‌دهد که فضای سبز با سلامت روان ارتباط زیادی داشته و می‌تواند بخش‌هایی از مغز انسان را به سمت شادی، مثبت‌اندیشی و ثبات عاطفی ببرد.به همین دلیل یکی از راهکارهایی که آنها برای ایجاد حس شادی در زمان افسردگی پیشنهاد می‌کنند فرار از محیط خانه، اداره یا کلاس درس است.

 

زیرا این راهکارها به بهبود وضعیت روانی کمک می‌کند. همچنین پیاده روی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید سبب جذب ویتامین D شده که برای مقابله با افسردگی مناسب است.

 

2- مرتب ورزش کنید!
ورزش یک راه حل جادویی برای مبارزه با افسردگی و ایجاد احساس شادی است. انجام مرتب تمرینات ورزشی به کنترل وزن، مبارزه با بیماری‌ها و افزایش انرژی کمک می‌کند.تحقیقات نشان داده است که ورزش کردن همچنین سبب بهبود وضعیت روحی و روانی شده و در شخص احساس شور و نشاط را بوجود می‌آورد .فعالیت بدنی به انتشار اندورفین در مغز کمک کرده و احساس خوشایندی را برای فرد به ارمغان می‌آورد.با این روش های شاد شوید

شادی نوعی رضایت درونی است که در انسانها وجود دارد

 

3.موسیقی گوش کنید!

به گزارش نشنال‌جئوگرافی گوش دادن به آهنگ‌های مورد علاقه سبب انتشار دوپامین در مغز شده و فرد را غرق در احساس آرامش و شادی می‌کند. دوپامین یک ماده شیمیایی است که احساسات انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

طبق یک پژوهش جدید که در مجله Positive Psychology به چاپ رسیده است، افرادی که به موسیقی‌های مثبت گوش می‌دهند احساس شادی بیشتری نسبت به افراد دیگر دارند.دانشمندان توصیه می‌کنند که یک لیست از آهنگ‌های شاد و مثبت مورد علاقه خود تهیه کنید و در زمانیکه مورد هجوم افکار و احساسات منفی و ناراحت کننده قرار می گیرید به آنها گوش دهید.

 

4.خواب کافی داشته باشید
نداشتن خواب کافی به طور مستقیم با مشکلات، خلق و خو و روابط افراد ارتباط دارد. براساس گزارش منتشر شده توسط انجمن روانشناسی آمریکا بسیاری از مردم از نداشتن خواب کافی و به موقع رنج می‌برند که این امر سبب بروز اختلالات روحی و روانی در این افراد می‌شود. توصیه دانشمندان این است که با اضافه کردن 60 تا 90 دقیقه خواب کافی و مفید به زمان استراحت خود در شب، احساس شادی و رضایتمندی را در خود افزایش دهید.

 

5. با دوستان و عزیزان خود وقت بگذرانید
بهتر است به جای ارسال پیامک یا نامه به یک دوست، با او تماس بگیرید. گذراندن وقت با کسانی که آنها را دوست دارید و از بودن کنار آنها آرامش می‌گیرید، سبب ایجاد هرچه بیشتر حس شادی در درون شما می‌شود.یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که دوستی یکی از عوامل تعیین کننده در شادی یک فرد است .

 

داشتن روابط نزدیک و صمیمانه و قرار گرفتن در محیط‌های دوستانه به شما احساس امنیت و حمایت را القا می‌کند.به علاوه بودن در کنار دوستان یا افراد نزدیک در خانواده، همیشه خاطرات خوشایند را تداعی کرده که این امر به بهبود نگرش مثبت و احساس خوشبختی کمک می‌کند.

 

6-کارهای خوب انجام دهید
تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان نشان می‌دهد که کمک کردن به افراد و انجام کارهای خوب و پسندیده به افزایش حس رضایت و شادی در فرد کمک می کند.دانشمندان می گویند که انجام یک کار خوب برای فرد دیگر، احساس شادی و محبت را در هر دو طرف تقویت کرده و نگرش هر دو را نسبت به دنیای پیرامون مثبت می‌سازد.

 

پیشنهاد آنها این است که در زمان احساس ناراحتی و غم، سعی کنید کارهای خوب و مثبتی را برای افراد(حتی غریبه‌ها) انجام دهید. این کارها لزوما نباید کارهای بسیار بزرگ یا دشواری باشند. برای مثال شما در وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس یا مترو می‌توانید جای خود را به فرد دیگری بدهید

 

یا به یک دوست نزدیک در تمیز کردن خانه‌اش کمک کنید. خلاقانه رفتار کنید و همیشه در جهت خلق اتفاقات غیرمنتظره سعی کنید.

 

7. بنویسید
زمانی که شما احساس غمگین بودن یا عصبانیت می‌کنید، ممکن است روزها یا هفته‌ها را با این احساسات بد و منفی سپری کنید. دانشمندان برای رهایی از این احساسات منفی راه حل “نوشتن” را پیشنهاد می‌کنند.آنها به افراد توصیه می‌کنند که تمام افکار و احساسات بد و ناخوشایند و آزار دهنده را با نوشتن از خود دور کنند.

 

افراد می‌توانند بدون هیچ محدودیت و قضاوتی، افکار و احساسات خود را بر روی کاغذ بیان کنند.پس از نوشتن تمام این احساسات بد و منفی، کاغذ را دور بیندازید. زیرا از نظر علمی ثابت شده که با دور انداختن آن، احساسات ناخوشایند از شما فاصله گرفته و روزنه‌های امید و شادی در شما شکل می‌گیرد.