پارس ناز پورتال

با این روش ها اعصابتان را در 5 دقیقه آرام کنید

با این روش ها اعصابتان را در 5 دقیقه آرام کنید

با این روش ها اعصابتان را در 5 دقیقه آرام کنید 

خیلی از اوقات در فضای شهری شلوغ امروزی اعصابمان به هم می ریزد و خسته و با حال گرفته به خانه بازمی گردیم. سعی می‌کنید آرامش داشته باشید اما استرس دوباره سراغتان می‌آید. اگر دائم با این مشکل مواجه هستید و استرس آرامش را از شما گرفته است از تکنیک هاي آرام‌بخش زیر استفاده کنید که در عرض 5 دقیقه شما رابه آرامش می‌رساند.

 

تمرین تنفس ذهنی

با شکم نفس عمیق بکشید. «هنگام تنفس سینه نباید تکان بخورد» شبکه خورشیدی «قسمت شکمی» پر از پایانه عصبی است و بهمین دلیل تنفس عمیق مرکز بدن رابه اندازه ذهن آرام می کند.پاها را روی زمین احساس کنید و احساس کنید که زمین حمایت تان می کند. هر نوع تنش جسمی را رها کنید. وقتی مضطرب هستید احساس میکنید بی اصل و پایه هستید. بنابر این باید به زمین برگردید و حمایت زمین را احساس کنید.

 

ممکن است عضلات تان را بیش از حد سفت کرده باشید. برای این‌که استرس و فشار عضلات را کم کنید انها را سفت کنید و دوباره رها کنید. این تمرین را همراه با دم و بازدم عمیق انجام دهید.بافت لباس هایي که پوشیده اید را احساس کنید. رنگ هاي فضای اطرفتان را ببینید. یک لیوان آب بنوشید.

 

وقتی عصبی هستید از احساساس تان دور میشوید و به خودتان گیر می دهید و خودوسواسی می‌گیرید. در چنین شرایطی سعی کنید از خودتان بیرون بیایید و به دنیای بیرون توجه کنید خیلی زود آرام میشوید.

با این روش ها اعصابتان را در 5 دقیقه آرام کنید

تمرین جین شین جوتسو
یکیدیگر از تکنیک هایي که میتواند بسیار مفید و کاربردی باشد تمرین جین شین جوتسو است که از لمس کردن هاي ملایم برای درمان استفاده می کند. این تکنیک ژاپنی استرس و اضطراب را درمان می کند و ذهن و بدن را در ۵ دقیقه آرام می کند.یکی از تمرین هاي ساده جین شین جوتسو این است که انگشت هاي دستها رابه ترتیب بگیرید و نفس هاي عمیق و طولانی بکشید «برای هر انگشت ۵ نفس عمیق بکشید»

 

انگشت شست دست چپ را بگیرید و ۵ بار نفس عمیق بکشید. انگشت اشاره دست چپ را بگیرید و ۵ بار نفس عمیق بکشید. انگشت میانی دست چپ را بگیرید و ۵ بار نفس عمیق بکشید. انگشت انگشتری دست چپ را بگیرید و ۵ بار نفس عمیق بکشید. انگشت کوچک دست چپ را بگیرید و ۵ بار نفس عمیق بکشید.

 

در نهایت کف دست چپ را بگیرید و ۵ بار نفس عمیق بکشید.

 

بعد از تمام شدن دست چپ تمام این مراحل را برای دست راست تکرار کنید.

 

این تمرین ها سیستم عصبی را آرام می کند، سیستم گردش خون را تقویت می کند و نشانه هاي درد، اضطراب، استرس، خستگی را از بین می‌برد.

 

دراین تمرین ها به اهمیت تمرین هاي تنفس تاکید بیشتری می شود زیرا دم و بازدم جریان اکسیژن و دی اکسید کربن را تنظیم می کند. به ویژه نگه داشتن تنفس سطح دی اکسید کربن را افزایش می دهد و این تاثیر آرام بخشی دارد که گیرنده هاي عصبی در بافت هاي عضلانی را آرام می کند و به از بین بردن فشار و تنش جسمی کمک می کند.

 

ورزشهای مفید برای مقابله با استرس

استرس، بدلیل بالا رفتن میزان کورتیزول و آدرنالین در بدن ایجاد می شود. این هورمون‌ها هنگام دریافت یک تهدید یا ترس، بدن را برای واکنش “جنگ و گریز” برانگیخته میکنند. این واکنش در دوران پیش از تاریخ کارآیی داشت اما اینروزها، ما دیگر به انفجار انرژی برای فرار از دایناسورها نیاز نداریم.

 

حالا، همه ی ما می دانیم که ورزش کردن بهترین راه دورکردن استرس است اما ورزش‌ها و تمرینات خاصی وجود دارند که درنابودی استرس، بهترین عملکرد را داشته باشند؟ بخوانید تا بدانید:

 

تمرینات اینتروال باعث کاهش استرس میشود

تمرینات اینتروال مشتمل بر تمرینات سبک یا سنگین همراه با استراحت یا دوره‌هاي آرام‌سازی است. این تمرین برای تسکین استرس عالی است چون ضربان قلب را بالا نگه داشته و شما را وادار به حرکت‌هاي متوالی و سریع می کند. و راهی فوق‌العاده برای موقتا مشغول کردن ذهن است!

 

یک نکته خیلی خوب در مورد تمرینات اینتروال این است که شما وادار نیستید یک یا دوساعت در باشگاه وقت صرف کنید. یک تمرین متوسط، ۳۰ دقیقه طول می کشد و وقت زیادی برای کارهای دیگر باقی میگذارد. طبق مقاله‌اي در AskMen، تمرینات شدید و با قدرت، بشما در غلبه بر ناکامی و پرخاشگری کمک کرده و این در درازمدت به‌نفع سلامت شماست.

 

ورزش بوکس، راهی عالی برای تسکین استرس است

اگر می خواهید تمدد اعصاب کنید و خشم فروخورده‌تان را خالی کنید، دستکش‌هاي بوکس رابه‌دست کنید و کیسه بوکس رابا مشت‌هاي‌تان له کنید! بوکس، راهی عالی برای تسکین استرس است زیرا ورزشی ستیزه‌جویانه است و بشما اجازه می دهد

 

احساسات قوی و گاها منفی رابه احساسات مثبت تبدیل نمایید. و شما با بوکس، این‌کار رابه سالم‌ترین شیوه ممکن انجام می دهید. اگر برای مبارزه آماده هستید، با یک دوست مسابقه بدهید. مسابقه مشت زنی، راهی مفرح برای انجام یک تمرین عادی در ترازی متفاوت است.

 

تمرینات یوگا باعث آرام کردن ذهن میشود

علی‌رغم باور عمومی، یوگا تنها برای خانم‌ها نیست. آقایان هم می توانند از تاثیرات آرام‌بخش یوگا استفاده کنند. به‌عنوان یک ورزش، یوگا در چربی‌سوزی و قوی کردن بدن، فوق‌العاده است، انعطاف‌پذیری را بیشتر کرده و وضعیت بدن را اصلاح می نماید

 

یوگا به‎علت قابلیت آرام کردن روح و تقویت تمرکز، معروف است. این تمرین، بشما اجازه می دهد قدمی به عقب برداشته و به هر موقعیتی از زاویه‌اي متفاوت نگاه کنید. این بشما کمک می کند تصویر بزرگ‌تری را دیده و دوباره تمرکز کنید. وقتی شفاف‌تر فکر کنید، خواهید توانست تصمیمات بهتری بگیرید ودر حل مشکلات کارآمدتر باشید.

 

تنیس برای کاهش استرس عالی است

ورزش تنیس اضطراب را کاهش میدهد و اعصاب خسته و فرسوده را آرام میکند. تنیس یک ورزش هوازی است که هورمون استرس را تنظیم کرده و ترشح اندروفین را در مغز تشدید می نماید. اندروفین که به آن هورمون شادی هم می گویند، هورمونی است که خلق و خو را نظارت میکند. زدن توپ از پس و پیش، بسیار خوشایند است و موجب افزایش تاثیرات روان‌درمانگر تنیس می شود. حتی بهتر از این ها، تنیس قلب را سالم نگه داشته و پاها را قوی و محکم میکند.