پارس ناز پورتال

با این روش ها برنامه نویس اندروید حرفه ای شوید

با این روش ها برنامه نویس اندروید حرفه ای شوید

با این روش ها برنامه نویس اندروید حرفه ای شوید

برترین راه ها را به شما معرفی میکنیم که با بهره گیری از انها می‌توانید برنامه نویسی اندروید را شروع کنید و تا سطح پیشرفته جلو بروید. همانگونه که می بینیم روز به روز وابستگی ما به گوشی هاي هوشمند و تکنولوژی افزایش می یابد، در نتیجه نیازمان به اپلیکیشن هاي گوناگون نیز افزایش خواهد یافت و این فرصت خوبی برای توسعه دهندگان هست تا دست به کار شوند و خود را در این اساس مطرح کنند.

 

همین طور داشتن ایده هاي خوب در این اساس، همه ي وقت نتیجه بخش بوده هست؛ قطعاً برای شما هم پیش آمده که ایده هایي در ارتباط با اپلیکیشن هاي گوشی به ذهنتان برسد و علاقه داشته باشید تا ایده هایتان را تا مرحله ي اجرا پیش ببرید.برای شروع باید تحقیقات، مطالعات و تمرین زیادی انجام دهید تا بتوانید تولید یک پروژه را آغاز کنید. در این مقاله شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس اندروید را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

 

جاوا را حرفه اي یاد بگیرید

برای حرفه اي بودن در تولید اپلیکیشن اندروید، باید در زبان Java حرفه اي باشید. در واقع جاوا، اساسی ترین بخش برنامه نویسی اندروید هست و بدون آن پیروز نخواهید شد. در نتیجه باید گذشته شروع پروژه به زبان جاوا مسلط شوید و مهارت زیادی بدست آورید.

 

گزینه منبع مناسب برای یادگیری

این روزها سایت ها و کانال هاي آموزشی زیادی میباشند که زبان هاي گوناگون برنامه نویسی را آموزش می دهند و فقط تعدادی از این آموزش اصولی و معتبر میباشند؛ در نتیجه برای هر آموزشی، هزینه و پول پرداخت نکنید و در گزینش منبع معتبر توجه کنید. به توصیه ما، برترین وب سایت برای یادگیری توسعه ي اندروید developer.android.com هست. این سایت رسمی، برترین و با کیفیت ترین آموزش ها را توسط کارشناسان بزرگ برای توسعه دهندگان ارائه می‌کند.

 

لازم به ذکر هست که پس از یادگیری هر بخش، باید یادگرفته هاي خود را به پروژه اضافه کنید و تمرین کنید؛ در غیر این صورت دچار سردرگمی خواهید شد و آن مطالب را از یاد می برید. برنامه نویسی نیاز به تمرین مداوم دارد و هرگونه وقفه اي، روند یادگیری را کند خواهد کرد.

 

ابزارها را به خوبی بشناسیم

امروزه ابزار هاي کمکی زیادی برای توسعه دهندگان اندروید وجود دارد که میتوانید با شناخت درست، از این ابزار ها بهره ببرید. تعداد این ابزار ها به قدری چندان هست که شاید توسعه دهندگان حرفه اي هم از همۀ ي آنها بهره گیری نکنند یا حتی با آنها آشنا نباشند. آشنایی با بعضی از ابزارها مثل Android Debugging Bridge یا همان ADB برای اشکال زدایی

 

و خطایابی بسیار ضروری هست و تاثیر زیادی در کار خواهد داشت. پس تصور کنید که آشنا بودن و کمک گرفتن از ابزارهای اکثر چه تاثیر چشم گیری در روند پروژه خواهد داشت.

 

از کدهای دیگران بهره گیری نکنیم

برنامه نویسان باید از قوانین پیروی کنند و به صورت قانونی فعالیت خود را آغاز کنند. بهره گیری از کدهای دیگر توسعه دهندگان، برای یادگیری بسیار خوب هست ولی به کار بردن آن و کپی کردن کدها، شما را از برنامه نویسی دور خواهد کرد. گاهی بعضی گمان می کنند که کسی متوجه کارشان نیست و با کدهای توسعه دهندگان دیگر،

 

خود را یک توسعه دهنده معرفی می کنند. در حالی‌که اپلیکیشن هاي اندروید نیز مثل ویدیو هاي یوتیوب هست و نمی توان به انتشار یک اپلیکیشن کپی شده پرداخت.

 

داشتن طرحی متفاوت

هدف برنامه نویسان و توسعه دهندگان، انجام یک کار بزرگ در توسعه ي اندروید هست و برای اینکار باید دست از طرح هاي تکراری بردارند و به فکر طرح هاي جدیدی برای نیاز هاي کاربران باشند؛ ضمن این که طرح هاي تکراری برای برنامه نویس کسل کننده خواهد بود و شوق وی را نسبت به کارش کم می کند. در نتیجه به فکر طرح هاي خاص و متفاوت باشید تا نظر کاربران را به خود جلب کنید و نیازشان را برطرف نمایید.

 

داشتن یک تیم بازاریاب قوی

شاید فکر کنید که این طرز فکر اشتباه هست ولی بعد از کسب دانش برنامه نویسی، باید اطلاعاتی در اساس ي بازار و بازاریابی بدست بیاورید. باید بدانیدکه چه چیزی در آینده مورد بهره گیری ي کاربران یا بازار قرار می‌گیرد. و برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده ي پیروز، نیاز به ادغام برنامه نویسی و بازاریابی دارید.

 

یادگیری جستجو در وب

هر توسعه دهنده اي در مواردی که با مشکل یا خطایی روبرو می شود و به سراغ جستجو در وب می رود تا راه حلی برای مشکلش پیدا کند. در نتیجه باید شیوه ي صحیح جستجو را بدانید تا نتیجه ي خوبی دریافت کنید. ما توصیه میکنیم تا برای دریافت پاسخ مطمئن، جستجوی خود را به صورت انگلیسی انجام دهید و در سایت هاي پرسش و پاسخ، برترین نتیجه ها را دریافت کنید.

 

در گروه هاي برنامه نویسی عضو شوید

 به گزارش پارس ناز گروه هایي که در آن توسعه دهندگان مدام مشغول تبادل اطلاعات و پرسش و پاسخ میباشند؛ کمک زیادی برای افراد مبتدی خواهد بود، چرا که مطالب مطرح شده در این گروه ها، برای شما نیز خوب و کاربردی خواهد بود؛ در واقع اطلاعات مربوط به برنامه نویسی مدام در ذهنتان مرور خواهد شد.

 

کنار هم قرار گرفتن تمامی این موارد به شما کمک می کند تا تبدیل به یک توسعه دهنده ي اندروید شوید و به صورت حرفه اي به آن بپردازید. در نتیجه اگر شما هم می خواهید جزو توسعه دهندگان اندروید باشید این نکات ذکر شده را در نظر بگیرید.

با این روش ها برنامه نویس اندروید حرفه ای شوید