پارس ناز پورتال

چگونه با شکست عشقی شدید مقابله کنیم؟

چگونه با شکست عشقی شدید مقابله کنیم؟

چگونه با شکست عشقی شدید مقابله کنیم؟ 

وقتی کسیکه دوستش داشته ایم دیگر هیچگونه تمایلی بـه مـا ندارد و باید او را از ذهن خود پاک کنیم و بدون او بـه زندگی ادامه دهیم. همه ی مـا میدانیم کـه بهم زدن یک رابطه عاطفی چقدر سخت اسـت. عده اي از مـا تمام تلاش مان را می‌کنیم تا از شر فکر کردن بـه فردی کـه زمانی جزوی از زندگی مان بوده خلاص شویم و بازهم نمیتوانیم. مدام تن بـه کارهایی می‌دهیم کـه شاید هیچ فایده مثبتی برایمان نداشته باشند.

 

بـه راستی چـه راههایی برای فراموش کردن یک رابطه تمام شده وجوددارد؟ اگر شـما هم جزو افرادی هستید کـه میخواهید هر چـه سریعتر رابطه شکست خورده خودرا فراموش کنید، با مـا همراه شوید.

 

راههای ارتباطی تان رابا او قطع کنید
نیازی نیست کـه عدد شریک قبلی زندگی تان را تنها بـه این دلیل کـه احتمال می‌دهید شاید در آینده ارتباط دوباره اي بین تان بوجود آید، در گوشی تان نگه دارید. اینکار درست مثل این اسـت کـه شـما تکه اي از کیک را روی کابینت آشپزخانه تان نگه دارید و روزها و هفته ها تنها نگاه اش کنید و حسرت نخوردنش را بخورید.

 

پس بهتر اسـت کـه او را از فهرست دوستان فیسبوک، اینستاگرام، توییتر یا هر جای دیگری پاک کنید تا تماس تان و بـه همان نسبت غم و غصه تان کمتر شود.

 

بیرون بروید و خوش بگذرانید
طبیعی اسـت کـه پس از جدایی حوصله هیچکس و هیچ چیزی را نداشته باشیم و بخواهیم کـه در خانه بمانیم، فیلمهای تراژدی نگاه و عکس هاي گذشته و مشترک خودرا مرور کنیم. اما این کارها تنها شـما را افسرده تر خواهند کرد و قدرت زندگی دوباره را از شـما خواهند گرفت.

 

بنابر این در روزهای پس از جدایی، سعی کنید زمان بیشتری را بیرون از خانه بگذرانید و خودتان را سرگرم کنید. این حق شماست کـه پس از یک اتفاق ناخوشایند کمی خوش بگذرانید. اینکار بشما ثابت میکند کـه این پایان جهان نیست و هنوز هم چیزهای خوبی برای تجربه کردن در زندگی وجود دارند.

 

بر عصبانیت خود غلبه کنید
اگر خشمگین، ناراحت یا افسرده هستید، نگران نشوید زیرا این طبیعیت مـا انسان هاست و اگر آن گونه نباشد غیر طبیعی اسـت. بهم زدن یک رابط عاطفی دردآور اسـت و مسلما هزار فکر منفی بـه سرمان میزند اما کمکی کـه شـما دراین شرایط باید بـه خودتان بکنید این اسـت کـه سعی کنید بر این احساسات غالب شوید. تجربه کردن آن ها بد نیست اما اگر آن ها را رها نکنید، مقصر خودتان هستید.

 

فهرستی از کارهای آزاردهنده او را بنویسید.
اگر بتوانید تمام کارها یا حرف هایي کـه موجب اذيت شـما از جانب شریک زندگی تان می شد را بنویسید، آنوقت هر زمان کـه دل‌تان برای او و رابطه تان تنگ شد، با مرور آن فهرست دلیل جدایی تان رابه یاد خواهید آورد و مطمئن می‌شوید کـه او شریک زندگی ایده آلی برای شـما نبوده و هیچ وقت هم نخواهد بود.

 

وقت بیشتری رابا دوستان تان بگذرانید
وقت گذراندن با دوستان تان میتواند یکی از موثرترین راهها برای التیام حالتان باشد، بـه خصوص اگر وقت کافی نداشتید تا در زمان متاهلی با آن ها معاشرت کنید. برای عصر یا شب هاي خود برنامه اي مفرح ترتیب دهید. شـما میتوانید هر انچه در دل و ذهن تان اسـت رابا آن ها در بین بگذارید فقط حواس تان باشد کـه این مکالمه ها کل زمان باهم بودن تان را نگیرد.

 

لوازمی راکه یادآور اوست، دور بریزید
یک جعبه بردارید و تمام لوازمی راکه او بشما داده و با دیدن آن ها دگرگون میشوید، درون اش جای دهید. اگر در بین انها چیز با ارزشی وجوددارد، از یکی از دوستان تان بخواهید کـه آن رابه او پس دهد. با دور ریختن هر انچه شـما را یاد او می اندازد در واقع جای بیشتری را برای وقوع اتفاقات خوب آینده باز خواهید کرد.

 

بر سلامت فیزیکی خود تمرکز کنید
 بـه گزارش پارس ناز زمانی کـه مـا دریک رابطه عاطفی بـه سر میبریم، بـه سلامت فیزیکی خود اهمیت چندانی نمیدهیم، بـه این دلیل کـه مـا تمام تمرکز خودرا بر طرف مقابل مان می‌گذاریم و تا حدودی از خود غافل میشویم. بنابر این پس از جدایی سعی کنید کـه در کلاس هاي ورزش ثبت نام کنید یا مواد غذایی سالم تری مصرف کنید و… مسلما ذهن سالم نیاز بـه فیزیک سالم دارد.