پارس ناز پورتال

با منزوی ترین کشور جهان ، کره شمالی آشنا شوید

با منزوی ترین کشور جهان ، کره شمالی آشنا شوید

با منزوی ترین کشور جهان ، کره شمالی آشنا شوید

به گزارش پارس ناز به نقل از سی ان ان، ارام پان، عکاس سنگاپوری هم درست مانند اکثر ما نسبت به کره شمالی کنجکاو است، اما برخلاف اکثر ما تصمیم گرفت که این کشور مرموز را از نزدیک ببیند. در ادامه تصاویری از منزوی ترین کشور جهان خواهید دید.

 

کره شمالی را برخی منزوی‌ترین کشور دنیا می‌دانند و ممکن است ذهنیت اکثر مردم از سبک و روحیه زندگی مردم این کشور تا حدی از رسانه‌ها و گزارش‌های پراکنده تاثیر گرفته باشد.

 

ارام پان به خوبی می‌دانست که عکاسی مخفیانه در کره شمالی می‌توانست تبعات سنگینی را برایش داشته باشد. بنابراین تصمیم گرفت که درخواست خود را مستقیم به مسئولان کره شمالی ارائه دهد.

 

پان می‌گوید: “من راه‌های ارتباطی را از روی اینترنت برداشتم و با دورنگار و ایمیل با چندین مسئول کره شمالی مکاتبه کردم. حدود یک ماه بعد یک نفر جوابم را داد. من با آن‌ها ملاقاتی داشتم و همه چیز درست شد… به همین سادگی.”

 

ارام پان یک عکاس حرفه‌ای است و تاکنون شش بار هم به کره شمالی سفر کرده است. او در طول سفرهای خود بیش از 60 عکس پاناروما و چندین ویدیو تهیه کرده است. عکس‌های پاناروما او کیفیت بالایی دارند و زاویه دید کروی را برای بیننده فراهم می‌کند.

 

پان می‌گوید که عکس‌ها را با دوربین DSLR خود گرفته و در مراحل پساتولید کارهای بعدی عکس را انجام داده است. او همچنین با استفاده از سیستم فیلم‌برداری “اِنتانیا 360” چندین دوربین را به هم متصل کرد تا بتواند به صورت پاناروما فیلم تهیه کند.

 

تجهیزات او البته خیلی سنگین می‌شد و فرودگاه‌های کره شمالی در این زمینه خیلی سخت‌گیر هستند. آن‌ها اجازه نمی‌دهند مسافری سقف بیش از 20 کیلوگرم را زیر پا بگذارد.

 

پان می‌گوید که یکی از افسران گمرکی فرودگاه به او گفت: “من کسانی که در رسانه‌ها کار می‌کنند را دیده‌ام، اما وسایل تو اندازه وسایل سه روزنامه‌نگار است. سنگین‌ترین وسیله من دوربین DSLR من بود که پنج لنز حرفه‌ای هم داشت.”

 

برخی از عکس‌های اخیر پان ارام را در ادامه خواهید دید. پان معتقد است عکس‌هایی که زیر نور مهتاب گرفته است با بقیه متفاوت است. او می‌گوید: “من در سنگاپور زندگی می‌کنم.

 

در آنجا در بعضی از روزهای سال شاهد آتش‌سوزی در جنگل‌ها هستیم. آلودگی نوری در شب‌ها نیز امری رایج در سنگاپور است. برای کسی مثل من، آرامش کره شمالی واقعا خوب است.”

 

پروژه عکاسی ارام پان به او این امکان را می‌دهد که از پیونگ‌یانگ هم خارج شود و از نقاط دیگر کره شمالی بازدید کند.

 

او توانست به بلندترین کوه کره شمالی “پکتو” سفر کند، کوهی که کیم جونگ اون، رهبر این کشور، اخیرا به آنجا رفت. ارام پان همچنین توانست از بازارهای محلی “راسون” نیز دیدن کند تا با سبک زندگی مردم این کشور بیشتر آشنا شود.

 

پان می‌گوید: “خاطره‌انگیزترین روزهای سفرم همان روزهایی بود که در راسون بودم. من توانستم لنگرگاه، کارخانه‌ها و بازار محلی را از نزدیک ببینم. بازار آن در فضای باز و در مساحتی به اندازه یک زمین فوتبال بود.

 

غرفه‌ها کنار هم بودند و از صفحه‌های آهنی به عنوان سقف آن استفاده شده بود. اما متاسفانه بردن دوربین به داخل آن ممنوع بود. افراد محلی به آنجا می‌آمدند. جای سوزن انداختن نبود.

 

هر نوع کالایی در آنجا فروخته می‌شد: گوشت، سبزی، ریمل و لوازم آرایشی دیگر. حتی قطعات یدکی خودرو نیز به فروش می‌رسید.”

 

در سفر آخر ارام پان، یک مرد استرالیایی راهنمای گردشگری او بود. پان در مورد او می‌گوید: “قد آن مرد دو متر بود. در کره شمالی او یک هرکول حساب می‌شد! به همین دلیل ما هر جا که می‌رفتیم مورد توجه بودیم. مردم به ما نزدیک می‌شدند و دوست داشتند با ما حرف بزنند.”

 

از برخی از عکس‌هایی که پان می‌گیرید برداشت سیاسی می‌کنند، اما پان می‌گوید که اصلا مایل نیست کسی از پروژه عکاسی او در کره شمالی بهره‌برداری سیاسی کند.

 

پان می‌گوید: “کسانی هستند که طرفدار سرسخت کمونیسم و سوسیالیسم هستند و از عکس‌های من به عنوان سلاحی برای حمله به کاپیتالیسم استفاده می‌کنند.

 

از طرف دیگر، افرادی هم وجود دارند که با عکس‌های من می‌خواهند ثابت کنند که کره شمالی شکست خورده است. هر دو انتهای این طیف من را آزار می‌دهند.”

 

پرواز بعدی او به کره شمالی در ماه اکتبر اتفاق می‌افتد. او می‌گوید: “این بار برنامه‌های بزرگ‌تری برای کره شمالی در سر دارم.

 

یکی از برنامه‌های شجاعانه‌ای که در سر دارم این است که یک موسسه آموزشی بین‌المللی در پیونگ‌یانگ باز کنم. با این کار فرصت بیشتری برای بازدید از کره شمالی دارم، چرا که می‌توانم با ویزای تجاری وارد این کشور شوم و آموزش‌های مختلفی برای مردم کره شمالی ارائه کنم.”

با منزوی ترین کشور جهان ، کره شمالی آشنا شوید پرواز با هواپیمایی ایر کُریو

با منزوی ترین کشور جهان ، کره شمالی آشنا شوید پان به کوه پکتو نیز رفت. این کوه آتش‌فشانی غیرفعال و بلندترین کوه کره شمالی است

با منزوی ترین کشور جهان ، کره شمالی آشنا شوید

نوار مرزی “منطقه غیرنظامی کره” یا DMZ. دو کره در این منطقه از هم جدا می‌شوند. پان تصمیم داشت از آن عکس بگیرد، اما چون نمی‌توانست به آن‌ها درست توضیح داد، گوشی آیفون خود را درآورد و چند نمونه از کارهایش را به ماموران نشان داد. آن‌ها درنهایت به من اجازه دادند

با منزوی ترین کشور جهان ، کره شمالی آشنا شوید ستوان شگفت‌زده

با منزوی ترین کشور جهان ، کره شمالی آشنا شویدکهکشان راه شیری از داخل کره شمالی

با منزوی ترین کشور جهان ، کره شمالی آشنا شوید ارام پان، مهمان ناخوانده یک مراسم عروسی؛ پان در ابتدا از آن زوج خواست تا در مراسمشان شرکت کند، اما آن‌ها کاملا مودبانه قبول نکردند. او پس از نیم ساعت که از دور نظاره‌گر بود موفق شد نظر آن‌ها برای شرکت در مراسم عروسی را جلب کند

با منزوی ترین کشور جهان ، کره شمالی آشنا شوید شوخ‌طبعی ساقدوش‌های داماد – آن‌ها به شوخی می‌گفتند که او خیلی سنگین است و باید کمی وزن کم کند

با منزوی ترین کشور جهان ، کره شمالی آشنا شوید مترو پیونگ‌یانگ – یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های شهر

با منزوی ترین کشور جهان ، کره شمالی آشنا شوید پسری که به خودش افتخار می‌کرد – از این پسر خواستم با ارزشمندترین چیزی که دارد را نشانم دهد. او چند کتاب آورد که توسط کیم جونگ اون امضا شده بود

با منزوی ترین کشور جهان ، کره شمالی آشنا شویدپیتزا در کره شمالی – پیتزای ایتالیایی در سال در پیونگ‌یانگ 2009 افتتاح شد. یکی از چیزهایی بود که اصلا انتظارش را نداشتم

با منزوی ترین کشور جهان ، کره شمالی آشنا شویددوست استرالیایی دو متری من

با منزوی ترین کشور جهان ، کره شمالی آشنا شوید صخره‌های چونگ‌سون – جایی در مرز چین و کره شمالی. اگر از این مکان عبور کنید وارد خاک چین خواهید شد

با منزوی ترین کشور جهان ، کره شمالی آشنا شوید زندگی مردم کره شمالی

با منزوی ترین کشور جهان ، کره شمالی آشنا شوید دوازدهمین نمایشگاه مد پیونگ‌یانگ

با منزوی ترین کشور جهان ، کره شمالی آشنا شوید کلاس آشپزی

با منزوی ترین کشور جهان ، کره شمالی آشنا شوید بازار محلی، درب ورودی – عکاسی از داخل بازار ممنوع است

با منزوی ترین کشور جهان ، کره شمالی آشنا شویدارام پان در کره شمالی باید یک آرم آبی‌رنگ را به دست کند تا نشان دهد یک خبرنگار است