پارس ناز پورتال

با هم مرغ ایتالیایی درست کنیم

مجموعه : آموزش آشپزی
با هم مرغ ایتالیایی درست کنیم

با هم مرغ ایتالیایی درست کنیم 

ایتالیا در زمینه آشپزی و غذاهای خوشمزه در جهان شهرت دارد و ما هم به سراغ مرغ ایتالیایی رفته ایم تا با هم آن را درست کنیم. در این مطلب یک غذای بین الملل خوشمزه از کشور ایتالیا رو معرفی می کنیم: مرغ ایتالیایی.

 

مواد لازم:

یک فنجان پنیر رنده شده پارمیسان
۲ قاشق غذاخوری پونه خشک
۱ قاشق غذاخوری جعفری خرد شده تازه و یا ۱ قاشق چای خوری جعفری خشک
۱/۲ قاشق چای خوری پودر سیر
۱/۴ قاشق چای خوری فلفل
۳ قاشق غذاخوری مارگارین آب شده
۴ عدد سینه مرغ نصفه بدون پوست

با هم مرغ ایتالیایی درست کنیمطرز تهیه:

1. در ظرفی مناسب ۵ مورد اول مواد غذایی لازم رو با هم ترکیب می کنیم . سپس تکه های مرغ رو با مخلوط ادویه و مارگارین آب شده ترکیب می کنیم .

 

2. تکه های مرغ و چاشنی مخلوط رو در یک ظرف روغن بریزید و مابقی مخلوط و مارگارین آب شده رو نیز اضافه کرده سپس در دمای ۴۲۵ درجه به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فر گذاشته .

با هم مرغ ایتالیایی درست کنیم

خواص مواد غذایی اصلی:

مرغ سرشار از پروتئین است و ۱۲۰ گرم آن حدود ۷۰ درصد نیاز بدن به پروتئین رو تامین می کند . در سالمندان برای پیشگیری از کاهش تراکم استخوان پروتئین مرغ بسیار مفید هست و باید در حد تعادل استفاده شود زیرا در رژیم های غذایی پرپروتئین سبب تشدید پوکی استخوان می شود . مرغ منبع بسیار خوبی از ویتامین B3 می باشد . این ویتامین ضد سرطان بوده .

 

مصرف مرغ از بروز آلزایمر نیز جلوگیری می کند . ۱۲۰ گرم گوشت مرغ حدود ۳۲ درصد نیاز انسان به ویتامین B6 رو تامین می کند . که در سلامت قلب و عروق بسیار مفید است . از مرغ به عنوان یک غذای خوب برای تامین انرژی سوخت و ساز بدن می توان نام برد .

 

مرغ را می توان جایگزینی ایده آل برای گوشت قرمز دانست . مرغ ترکیب مناسبی از ویتامین های مورد نیاز بدن است و در غذاهای زیادی می توان از آن استفاده کرد.