پارس ناز پورتال

با وجود این عوامل ازدواج نکنید

با وجود این عوامل ازدواج نکنید

با وجود این عوامل ازدواج نکنید 

با وجود این عوامل ازدواج نکنید بهتر است چون راهی درست را انتخاب نکرده اید.ازدواج شرایط خاصی دارد و برای ازدواج کردن باید آمادگی لازم را داشت . این امادگی نیازمند داشتن شرایطی است که در اینجا بیان می کنیم . هیچ کس نیست که ازدواج را دوست نداشته باشد. بعضی ها در دهه بیست زندگی شان ازدواج می کنند در حالی که بعضی دیگر دهه سی را ترجیح می دهند.

 

اما در نهایت این بستگی به خود شما و احساس تان دارد. اگر می خواهید بدانید شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دیر ازدواج می کنند یا خیر، به نشانه های زیر دقت کنید. این ۷ علامت به شما می گوید که نباید ازدواج کنید.

 

دلیل اول برای ازدواج نکردن : هنوز خودتان را کاملا نمی شناسید

این که با گذشت زمان شما تغییر می کنید یا خیر، هیچ قطعیتی وجود ندارد اما ثابت شده افراد در سن ۲۰ سالگی هنوز به قدر کافی خودشان را نشناخته اند تا بتوانند برای زندگی آینده خود به درستی تصمیم بگیرند. پس اگر دیگران به شما می گویند که هنوز برای ازدواج بچه هستید، نگران نشوید.

 

در واقع آنها به شما توصیه می کنند که برای شناخت بیشتر خود، وقت بگذارید و زمانی که واقعا خودتان و اهداف زندگی تان را شناختید، برای ازدواج اقدام کنید.

 

دلیل دوم برای ازدواج نکردن : از نظر مالی تامین نیستید

مهم نیست چقدر شریک زندگی تان را دوست دارید، عشق شما هر چقدر هم که باشد، چیزی که در انتها اهمیت می یابد، پول است. درست است که شما شادی همسرتان را می خواهید اما مشکلات مالی می تواند سدی بین رابطه تان ایجاد کند.

 

شما بدون توانایی مالی قادر به حمایت از یک خانواده نخواهید بود. پس مجبورید تا آن زمان منتظر بمانید.

 

دلیل سوم برای ازدواج نکردن : احساس می کنید چیزهایی زیادی برای کشف کردن در جهان وجود دارد

دهه بیست زندگی اوج ماجراجویی است.

 

احتمالا شما دوست دارید تا جایی که می توانید کل جهان را کشف و تجربه کنید، بنابراین وقت کافی برای یک رابطه دائمی نخواهید داشت و حتی دوست ندارید در یک مکان ثابت مستقر شوید. اگر از نظر شما هیچ احساسی مهم تر از آزادی نیست، احتمال این که زود ازدواج کنید، صفر است.

 

دلیل چهارم برای ازدواج نکردن : زیاد به ازدواج فکر نمی کنید

اگر در مورد ازدواج تردید دارید و هیچ نکته مثبتی در آن نمی بینید یا فکر می کنید که تنها بودن بسیار جذاب تر است، احتمال این که دیر ازدواج کنید زیاد است. فکر این که باید باقی عمر خود را با یک نفر دیگر بگذرانید برایتان ترسناک است؟

 

هنوز چیزهای زیادی برای فکر کردن به آنها قبل از ازدواج وجود دارد. بهتر است گاهی خودتان را در موقعیت های مختلف قرار دهید و به این بیاندیشید که زندگی در تنهای برای شما بهتر است یا در کنار فردی دیگر.

 

دلیل پنجم برای ازدواج نکردن : نمی توانید به کسی اعتماد کنید

حتما برای شما هم پیش آمده که پس از یک تجربه تلخ، به سختی می توانید به دیگران اعتماد کنید. اگر در برقراری رابطه با اطرافیانتان همیشه محتاط عمل می کنید یا به سختی می توانید درباره خودتان با آنها صحبت کنید، یعنی هنوز آمادگی ازدواج را ندارید.

 

دلیل ششم برای ازدواج نکردن : به خلوت و تنهایی احتیاج دارید

همه ما گاهی به تنهایی احتیاج داریم اما اگر شما همیشه تنهایی را به بودن در کنار دیگری ترجیح می دهید، برایتان سخت خواهد بود که وارد یک رابطه جدی مانند ازدواج شوید. اگر دوست ندارید هنگام کار در منزل یا زمانی که با خود خلوت کرده اید کسی مزاحم شما شود، نشانه این است که هنوز برای داشتن یک رابطه شاد و موفق آماده نیستید.

 

دلیل هفتم برای ازدواج نکردن : آمادگی قرار ملاقات ندارید

قرار ملاقات احتیاج به آمادگی دارد. شما باید آنقدر احساس خوب و مثبتی نسبت به خود و رابطه با دیگری داشته باشید تا بتوانید طرف مقابل را تحت تاثیر قرار دهید. این کار از عهده هر کسی بر نمی آید. خجالتی بودن کاری از پیش نمی برد، برای این کار اعتماد به نفس و عزت نفس لازم است. تنها در این صورت است که می توانید از رابطه ای سالم لذت ببرید.

 

برگرفته از : مجله زندگی ایده آل