پارس ناز پورتال

با پهپاد Disco 50 و فناوری آن آشنا شویم

با پهپاد Disco 50 و فناوری آن آشنا شویم

با پهپاد Disco 50 و فناوری آن آشنا شویم 

پهپاد  Disco 50 به تازگی معرفی شده است و همراه با فناوری های نوین و جالب عرضه می گردد.کنترل از راه دور این فناوری نقطه عطف ان است. در نمایشگاه CES 2016 کمپانی پروت از پهپادهای سری دیسکو خود رو نمایی کرد. حالا در رویدادایفا ۲۰۱۶ این برند محبوب از پهپاد Parrot Disco 50 خود به طور رسمی رونمایی کرده است

 

و خبرنگاران برای اولین بار توانسته‌اند لذت پرواز با این محصول بسیار قدرتمند و مدرن را در این نمایشگاه در برلین آلمان تجربه کنند.پهپاد پروت دیسکو ۵۰ دارای یک طراحی کاملا متفاوت با کوادکوپترهای رایج است و طراحی این محصول را شاید تنها در پرنده‌های نظامی و در ارتش‌های پیشرفته‌ی جهان دیده باشید.

 

پروت در ساخت پهپاد Disco 50 تصمیم گرفته است که از آن قالب تکراری به کار رفته و رایج در اکثر مدل‌های بازار دور شود و در عوض، یک پرنده‌ی کاملا مدرن دو باله با قابلیت‌های پروازی منحصر به فرد تولید کند.

با پهپاد Disco 50 و فناوری آن آشنا شویم

شاید کاربران نتوانند با پهپاد Disco 50 در فضای بسته و داخل خانه‌شان پرواز داشته باشند و احتمالا انجام حرکاتی نظیر چرخش ۳۶۰ درجه و حرکات آکروباتیک نمایشی نیز با استفاده از آن امکان‌پذیر نیست، اما دیسکو ۵۰ دارای قابلیت‌های ویژه‌ای است که مطمئنا تمام این محدودیت‌ها را از بین می‌برد. مهمترین این قابلیت‌ها، پرواز طولانی مدت و شارژدهی بسیار مناسب این محصول است.

 

در شرایطی که اکثر کوادکوپترها تنها در حد چند دقیقه می‌توانند پرواز داشته باشند، شما قادر هستید که با یک بار شارژ کامل، به مدت ۴۵ دقیقه با پهپاد Disco 50 پرواز داشته باشید. شاید نزدیک‌ترین رقیب این محصول، پهپاد Bebop 2 پروت باشد که توانایی ۲۵ دقیقه پرواز مداوم را داشته و باز هم فاصله‌ی زیادی تا استانداردهای دیسکو ۵۰ دارد.

 

پهپاد Disco 50 پروت ؛ نماد سرعت در دنیای پرنده‌های کنترلی

با پهپاد Disco 50 و فناوری آن آشنا شویم

یکی از ویژگی‌های شگفت انگیز مدل دیسکو ۵۰ این است که کاربران میتوانند در شرایط مساعد و در حداکثر سرعت، آن را با سرعت ۵۰ مایل بر ساعت (۸۰ کیلومتر بر ساعت) به پرواز در بیاورند که این موضوع در دنیای کوادکوپترها تقریبا یک موضوع غیر قابل انجام است.

 

سیستم فرود و بلند شدن از زمین پهپاد Disco 50 پروت کاملا به صورت خودکار انجام می‌گیرد و این قابلیت برای کاربران آماتور می‌تواند یک ویژگی مهم محسوب شود.در حال پیش‌فرض این پهپاد به یک سیستم هدایت خودکار و هاب کنترلی Parrot C.H.U.C.K مجهز است که انجام پرواز را بسیار آسان‌تر می‌کند،

 

اما کاربران حرفه‌ای‌تر که میخواهند حس کاملی از خلبانی را تجربه کنند، قابلیت اتصال آن به یک رادیو کنترلر دیگر را در اختیار خواهند داشت تا بتوانند به صورت کاملا دستی، تمام فاکتورهای پرواز را خودشان تغییر دهند.بدنه‌ی کامپکت و سبک این پهپاد از پلی پروپیلین گسترش یافته (EPP) ساخته شده است

 

و با استفاده از لوله‌های کربنی، سطح بیشتری از مقاومت در آن قرار داده شده است. بال‌های ثابت پهپاد Disco 50 پروت دارای ابعاد ۴۵ اینچ در ۲۱ اینچی هستند و طراحی آیرودینامیک آنها باعث ایجاد چالاکی و سرعت بسیار زیاد این پهپاد چه در زمان لیفت کردن از روی زمین و چه در حین پرواز در آسمان خواهد شد.

 

بر خلاف وزن بسیار پایین این پرنده (۱.۶ پوند معادل ۷۲۵ کیلوگرم)، دیسکو ۵۰ می‌تواند در برابر بادهایی با سرعت ۲۴ مایل بر ساعت (بیش از ۳۸ کیلومتر بر ساعت) پایداری خود را حفظ کند و به پرواز ادامه دهد. پروت در تولید این پهپاد مشابه مدل Bebop 2، از یک دوربین در نوک دماغه‌ی آن استفاده کرده است.

 

این دوربین ۱۴ مگاپیکسلی قابلیت پوشش زاویه‌ی دیدی معادل ۱۸۰ درجه در اطراف خود را دارد و می‌تواند تصاویر را با کیفیت فول اچ دی ۱۰۸۰ پیکسلی ضبط کند؛ این تصاویر و ویدیوها در یک حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی ذخیره خواهند شد.

 

امکان کنترل پهپاد دیسکو ۵۰ پروت با هدست واقعیت مجازی

با پهپاد Disco 50 و فناوری آن آشنا شویم

نکته‌ی جالب در تولید پهپاد دیسکو ۵۰ پروت این است که شما می‌توانید با قرار دادن یک هدست واقعیت مجازی، خودتان به صورت نمای اول شخص به کنترل آن بپردازید و یا این که از کنترلر‌های جدید و کامپکت Parrot Skycontroller 2 برای هدایت آن استفاده کنید. برای استفاده از هدست واقعیت مجازی کافی است

 

که اسمارت فون خود را داخل این هدست بگذارید و از یک نمای بسیار زیبا به همراه اطلاعات اضافه‌ای درباره‌ی وضعیت پرواز لذت ببرید.

 

کنترلر دستی پهپاد Disco 50 پروت نیز دارای بدنه‌ای کامپکت به همراه طراحی زیبا و سبکی است که به خلبان این امکان را می‌دهد که پهپاد را تا رنج ۱.۲ مایل (حدود ۱۹۳۱ متر) تحت کنترل خود داشته باشد. دارندگان این پهپاد همچنین قادر خواهند بود که اسمارت فون اندرویدی یا آی او اس خود در قسمت مخصوص بر روی این کنترلر قرار دهند

 

و با نصب اپلیکیشن FreeFlight Pro و وارد شدن به آن، تنظیماتی نظیر فضای ذخیره‌سازی، فنس گذاری جغرافیایی (برای محدود کردن پرواز در مناطق خاص)، محدود کردن فاصله و ارتفاع پروازی و دیگر موارد کنترلی دسترسی داشته باشند.

با پهپاد Disco 50 و فناوری آن آشنا شویم

البته لازم است بدانید که این امکانات فوق العاده و جذاب با قیمت نسبتا بالایی هم همراه است و اگر می‌خواهید که یک خلبان پهپاد Disco 50 لازم است که ۱۲۹۹ دلار بپردازید.