پارس ناز پورتال

با این کارها همیشه جوان تر از سن تان به نظر برسید

با این کارها همیشه جوان تر از سن تان به نظر برسید

با این کارها همیشه جوان تر از سن تان به نظر برسید 

برخی از افراد هستند که گویا معجون جوانی نوشیده اند و خیال پیر شدن ندارند. راز جوان و زیبا ماندن این افراد چیست؟ ما به شما می گوییم. امروزه جوان ماندن دغدغه خیلی هاست. کرم های ضد چروک، انواع جراحی زیبایی، کرم های آرایشی و خیلی چیزهای دیگر که می توانند ظاهری جوانتر از ما بسازند. اما باید بگویم که نه این کرم ها تاثیر واقعی دارند و نه جراحی ها بدون عوارض به شما زیبایی و جوانی طبیعی می دهند. آیا راه دیگری هم وجود دارد که بتوانیم خودمان را جوانتر از سنی که داریم نشان دهیم؟ بله وجود دارد اما راهی کاملا متفاوت با چیزهایی که شما در ذهن تان دارید.

 

در این جا ۸ روش ثابت شده برای جوان ماندن آمده است:

از سنتان راضی باشید

هیچ چیزی بدتر از این نیست که شخصی که همه می توانند سنش را حدس بزنند سعی کند مثل نوجوان ها به نظر برسد. اگر دوست دارید جوان به نظر برسید باید حواس تان به سن تان باشد! مثل نوجوان ها لباس پوشیدن و آرایش غلیظ سن تان را بیشتر از آنچه هستید نشان می دهد. آن چه که هستید را بپذیرید، از سنتان راضی باشید

 

و خودتان را دوست داشته باشید تا بدون هیچ تلاشی جوان تر به نظر برسید. کسانی که نگرش مثبتی نسبت به سنشان دارند بیشتر از کسانی که از سنشان رضایت ندارند عمر می کنند.

 

ادویه جات مصرف کنید

جوان به نظر رسیدن چیزی نیست که فقط با ظاهر سر و کار داشته باشد. جوان و هشیار نگه داشتن ذهن نیز مهم است. کسانی که ادویه مصرف می کنند عملکرد شناختی بهتری نسبت به دیگران دارند. توانایی ذهن در عملکردهای شناختی نقش مهمی در جوان ماندن و جوان به نظر رسیدن دارد. برای این که واقعا جوان بمانید باید به سلامت ذهن نیز به اندازه بدن و صورت اهمیت دهید و آن هشیار نگه دارید.

 

زندگی را همانگونه که هست بپذیرید

 به گزارش پارس ناز وقتی در مقابل پستی بلندی های زندگی اعتماد به نفس و قدرت کافی داشته باشید جوان تر از سن واقعی تان نشان داده می شوید. وقتی شرایط به آسانی شما را پریشان و به هم ریخته نکند به راحتی می توانید با چین و چروک ها مقابله کنید. برای رسیدن به این سطح باید بدانید که شرایط هویت شما را تعیین نمی کند

 

و هیچ چیزی نمی تواند هویت شما را تغییر دهد. شرایط همیشه تغییر می کند و هیچ چیزی برای همیشه ثابت نمی ماند پس مسائل کوچک و حتی بزرگ را زیاد جدی نگیرید.

 

آواز بخوانید

شاید صدای شما به زیبایی صدای خواننده ها نباشد اما آواز خواندن می تواند جلوی حرف زدن شما را بگیرد. نمی توان دلیلی بر این که چرا آواز خواندن باعث جوان ماندن می شود آورد اما چه آواز خواندن و چه گوش دادن به آواز به جوان ماندن شما کمک می کند.

 

استراحت کنید

خواب هم برای سلامت مغز و هم برای جسم بسیار مهم است و محققان دریافته اند که با بالا رفتن سن نیاز شما به خواب کمتر نمی شود. مقدار خواب تان به نیازتان بستگی دارد. برای این که جوان بمانید سعی کنید در روز ۸ ساعت بخوابید.

 

عبادت کنید

برخی مطالعات نشان داده اند که عبادت و رفتن به مسجد یا کلیسا چند سال به عمر شما اضافه می کند زیرا وقتی ایمان داشته باشید چیزهایی مثل ناامیدبودن، رنجیدن و نبخشیدن جایی در قلب شما نخواهند داشت. کینه ورزی و نبخشیدن باعث بیماری می شود و کسانی که بخشش بالایی دارند عمر بیشتری هم خواهند داشت. ایمان استرس و نگرانی را از بین می برد و باعث می شود جوان تر از آن چه هستید به نظر برسید.