پارس ناز پورتال

با کم مصرف ترین خودروهای بازار ایران آشنا شوید

با کم مصرف ترین خودروهای بازار ایران آشنا شوید

با کم مصرف ترین خودروهای بازار ایران آشنا شوید 

امروز شما رابا کم مصرف ترین خودرو های بازار ایران آشنا میکنیم که در بین تمام خودروها رکورددار بهینه مصرف کردن سوخت را دارند. مصرف سوخت یکی از مهمترین متغیرهایی است که در هنگام انتخاب خودرو تاثیر بسیاری روی نظر خریداران در بازارهای مختلف دارد.

 

این موضوع که مستقیما به تکنولوژی موتور، استفاده از مواد مناسب در ساخت پیشرانه، وزن، آیرودینامیک و نیز هماهنگی موتور و جعبه دنده خودرو ربط مستقیم دارد، بدلیل این‌که قیمت بنزین در ایران در پایین ترین میزان خود نسبت به بازار جهانی و منطقه اي قرار دارد چندان محلی از اعراب نداشته ودر انتخاب هاي خریداران وزن بالایی ندارد.

 

در عین حال بازار اروپا بدلیل قیمت بالای بنزین و نیز اهمیت سطح تکنولوژی خودرو در عوارض سالانه و مالیات هاي شهری که مستقیما روی مصرف سوخت و انتشار آلاینده تاثیر دارد، یکی از نقاطی است که خریداران باهم و غم خاصی در هنگام خرید ماشین به آن توجه می‌کنند. تلاش کردیم با توجه به لزوم ارتقا استانداردهای مصرف و تولید در ایران، نگاهی بیندازیم به پنج خودروی کم مصرف تولیدی و وارداتی بازار ایران که از قضا همگی طرفداران بسیاری دارند.

 

تویوتا پریوس

با کم مصرف ترین خودروهای بازار ایران آشنا شوید

مصرف سوخت این خودرو بی اندازه جالب است مخصوصا وقتی می فهمیم که هندلینگ و شتابی مشابه تویوتا کورولا را از خود بروز می‌دهد ودر عین حال مصرف سوختش در هر 100 کیلومتر کمتر از 3.5 لیتر است. این خودرو که جزو پاک ترین خودرو هاي بازار جهانی نیز هست، با تولید 99 گرم دی اکسید کربن در هر 100 کیلومتر به معنی واقعی کلمه یک سدان سبز و دوستدار محیط زیست است.

 

میتسوبیشی میراژ

با کم مصرف ترین خودروهای بازار ایران آشنا شوید

کم مصرف ترین هاچ بک بازار ایران که در هر 100 کیلومتر تنها چهار لیتر سوخت مصرف میکند و بهمین اندازه در زمینه انتشار آلاینده موفق و سبز است. این خودرو که از یک موتور 1200 سی سی مجهز به تکنولوژی می وک میتسوبیشی استفاده می‌کند، در هر 100 کیلومتر کمتر از 110 گرم مواد آلاینده تولید میکند ضمن این‌که قدرت موتور نیز کافی و به میزان 80 اسب بخار است که برای هاچ بکی دراین رده واقعا کافی بنظر می‌رسد.

 

هیوندای سوناتا هیبرید

با کم مصرف ترین خودروهای بازار ایران آشنا شوید

یک هیبریدی نسبتا لوکس و بزرگ و جادار که در نمونه 2017 بین 200 تا 210 میلیون تومان قیمت داشته و با داشتن یک موتور 56 کیلوواتی درکنار موتور بنزینی، مصرف سوختی کمتر از پنج لیتر را عاید راننده میکند. سوناتا هیبریدی که توانسته علی رغم قیمت بالا و تکنولوژی ناشناخته در ایران به خوبی در بازار سر و صدا کند، اخبرا در نسل جدیدش با بهای گزاف 270 میلیون تومان خرید و فروش میشود که در نوع خود واقعا گران است.

 

رنو ساندرو

با کم مصرف ترین خودروهای بازار ایران آشنا شوید

مصرف سوخت این خودرو کمتر از هفت لیتر است که در بین محصولات وطنی از همه ی رقمی بهتر است. ساندرو که در دو نمونه استپ وی و هاچ بک توانسته در بازار ایران حضوری به شدت موفقیت آمیز را تجربه کند، به مدد یک موتور نسبتا مدرن چهار سیلندر با کد کا4ام که 1598 سی سی حجم آن است و 107 اسب بخار قدرت دارد

 

علاوه بر ارائه یک سواری نرم و آرام به مالک خودرو، مصرف سوختی همپای استانداردهای اروپایی را عاید خریداران ایرانی میکند. خوشبختانه ساندرو در هر کیلومتر با میزان انتشار 164 گرم آلاینده یکی از خودرو های پاک بازار ایران است.

 

رنو کپچر

با کم مصرف ترین خودروهای بازار ایران آشنا شوید

موتور تی سی اي 120 رنو یکی از شاهکارهای گروه رنو- نیسان است که با حجم 1200 سی سی، 120 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور تولید میکند ضمن این‌که با مصرف سوختی کمتر از پنج لیتر در هر 100 کیلومتر، عنوان کم مصرف ترین کراس اوور بازار ایران رابه خود اختصاص داده است. کپچر در هر 100 کیلومتر 150 گرم دی اکسید کربن تولید کرده و از این نظر هم محصولی سبز به حساب می‌آید.