پارس ناز پورتال

با این 7 عادت روزمره به راحتی کاهش وزن داشته باشید

مجموعه : رژیم و تغذیه
با این 7 عادت روزمره به راحتی کاهش وزن داشته باشید

با این 7 عادت روزمره به راحتی کاهش وزن داشته باشید 

کاهش وزن برای تعداد زیادی از افراد کار سختی هست،اما باید بدانید که میتوان با بهره گیری از روشها و اصول صحیح به راحتی وزن کم کرد. تغییرات بزرگ از عادت هاي کوچک، اما هوشمندانه سر بر می‌آورند. کاهش وزن نیز از این قاعده مستثنی نیست. انجمن تحقیقات سرطان در کشور آمریکا « AICR »، اخیرا برترین نکات را برای کاهش وزن سالم

 

در اختیار همگان قرار داده هست و ما شاهد موفقیت افراد بسیاری بوده ایم که این نکته ها و عادتها را در زندگی خود پیاده کرده اند. در این جا به این نکته ها و نحوه‌ي پیاده سازی آن ها در زندگی اشاره خواهیم داشت.

 

۱. برای خود اهداف کوچک تنظیم کنید
لي جوردن، ۱۳۶ کیلوگرم وزن را با گفتن این که “من می خواهم ۱۳۶ کیلو وزن کم کنم”، از دست نداد. نخستین هدف اوپایین رفتن از۲ طبقه پله، به مدت ۳۰ ثانیه بود. زمانی که ۲۰۴ کیلو وزن داشت، یک پیاده روی کوتاه برای او به منزله‌ المپیک بود. با تنظیم اهداف کوچک، تدریجی به موفقیتی حیرت آور در کاهش وزن دست یافت و زندگی خود را نجات داد.

 

AICR در یکی از روزنامه ها مینویسد: اگر راه‌حل هاي شما بلند پروازانه و مبهم باشد، خیلی زود دست و پای خود را گم خواهید کرد و تسلیم خواهید شد. به جای این کار، اهداف عینی و قابل دستیابی برای خود در نظر بگیرید و فعالیت هاي هرروز‌ خود را معطوف به دستیابی به آن ها کنید.

 

خانمی به نام بکا، که پیروز به ۴۵ کیلو کاهش وزن شد، میگفت که اگر سالها گذشته به او می گفتید که او یک دونده‌ي نیمه ماراتن « ۲۱ کیلومتر» خواهد شد، به شما می‌خندید. او در ابتدا هدفش را بر این بنا نهاد که بتواند برای تهیه‌ یک پیام بازرگانی تلویزیونی اندکی بدود. سپس، هر زمان یک دقیقه را به زمان دویدن خود اضافه میکرد تا به یک دونده‌ نیمه ماراتن تبدیل شد.

 

برای خود در طول روز اهدافی تنظیم کنید که می دانید قابل دسترسی میباشند. این اهداف میتواند : اضافه کردن یک یا چند دقیقه به زمان دویدن یا تمرین و یا درست کردن یک غذای سالم باشد. یک اقدام کوچک و مثبت، اقدامی دیگر را برمی‌انگیزد.

 

۲. سبزیجات بخورید
خانم دیگری نیز توانست از راه تنظیم اهداف کوچک، ۴۵ کیلو وزن کم کند. خانم بروک سبزیجات را به هر یک از وعده‌هاي غذایش در طول روز اضافه کرد. پایداری او در این اساس تاثیر قابل ملاحظه اي بر عادتهای کلی و سلامتی او داشت.ما متوجه شدیم که اضافه کردن سبزیجات به رژیم خوراکی تقریبا عادت مشترک اکثر افرادی بود

 

که در مورد کاهش وزن با آن ها صحبت کردیم؛ متخصصان همین طور بر این باورند که بهره گیری از سبزیجات برترین راه برای کاهش وزن هست. بعضی از افراد‌ي که با آن ها گفت و گو کردیم اعتراف کردند که گذشته از شروع برنامه‌ کاهش وزن، هرگز از سبزیجات بهره گیری نکرده بودند. خانم ساناز که ۴۰ کیلو وزن کم کرده بود گفت:” قبلاً هرگز کلم براکلی نخورده بودم،

 

اما به این نتیجه رسیدم که عاشق این سبزی هستم. تعجب میکنم که چگونه تا همین حالا توانسته ام بدون کلم براکلی زندگی کنم”.AICR می‌گوید : به جای محروم کردن خود از غذاهایی که عاشق انها هستید، روی جایگزین کردن انها با غذا هاي سالم و مغذی تمرکز کنید. سبزیجات کالری کمی دارند، با این وجود بدن را بطور کامل تغذیه میکنند.

 

خوردن سبزیجات اشتهای شما را مهار کرده و بهتر میتوانید مراقب وزن خود باشید.اهداف کوچک به شما کمک می کند تا به اهداف بزرگتر در کاهش وزن دست پیدا خواهید کرد.

 

۳. تحرک داشته باشید
بر هیچ کس پوشیده نیست که تحرک اکثر، به کاهش وزن اکثر منتهی می شود. بر اساس AICR : فعالیت‌هاي فیزیکی منظم، یک عنصر کلیدی در کاهش و یا حفظ وزن هست. تحرک داشتن ضرورتاً به معنای رفتن به باشگاه نیست.خانم بروک به غیر از مواظبت در خوردن، ۱۰۰۰ قدم در روزو پایبندی به آن، به هدف بزرگ خود در کاهش وزن دست یافت.

 

اگر برای چیزی بیش از کاهش وزن آماده هستید، و در پی عضلانی کردن ماهیچه هاي خود و قدرت اکثر هستید، انواع مختلفی از ورزشها را امتحان کنید.

 

۴.میزان وعده غذای هرروز را نظارت کنید
این عادت هرروز به ما در ارتباط با خوردن آگاهی و تمرکز حواس می دهد. در ایران وعده هاي خوراکی بزرگ میباشند. یک بشقاب کوه مثل از برنج سفید به همراه چندین قاشق پر از خورشت چرب. اگر بتوانید اندازه وعده خوراکی خود را بازرسی کنید، گام بزرگی در جهت کاهش وزن برداشته اید. مطالعات جدید نشان داده هست که استراتژی هاي متعدد آگاهی از سهم و بازرسی آن، به نتایجی قابل دقت در ارتباط با کاهش وزن در طول سال منتهی شود.

 

به آرامی غذا بخورید؛ و بدانید که چه مقدار غذا می خورید. بین لقمه ها، چنگال خود را زمین بگذارید و اجازه ندهید گرسنگی چشم بر شما غلبه کند!

 

۵.نوشیدنی هاي کالری دار ننوشید
آیا نوشیدنی‌هاي مورد علاقه‌ي شما نوشابه هاي شیرین و مشروبات الکلی هست؟ زمان آن رسیده از آن ها دست بکشید. بر اساس AICR، نوشابه هاي شیرین و نوشیدنی هاي الکلی کالری اکثر را – که هیچ ارزش خوراکی ندارند – وارد بدن می کنند. در ازای هر نوشیدنی شیرین که به جای آب و یا یک نوشیدنی بدون کالری دیگر مینوشید،

 

۱۰۰ الی ۳۰۰ کالری را در بدن ذخیره خواهید کرد. علاوه براین، الکل به تنهایی با خطر ابتلا به سرطان، از جمله سرطان سینه و کلورکتال، در ارتباط هست.

 

۶.میان وعده اي مغذی تری مصرف کنید
افرادی که در صدد کاهش وزن میباشند، لزومی ندارد میان وعده‌اي خود را حذف کنند. بلکه تنها کافیست از اسنک‌هاي مغذی در بین وعده‌هاي خود بهره گیری کنند. مربیان ورزش، میان وعده‌هاي سالم را یکی از راه‌هاي اجتناب از شکر میدانند و می گویند اگر پایبندی به این گزینش ها را در خود تبدیل به عادت کنید، در دام میان وعده هاي شکردار و غذا هاي فریبنده نخواهید افتاد.

 

۷. انجام ورزشهای قلبی عروقی « کاردیو – Cardio » همراه با تمرینات با وزنه
 به گزارش پارس ناز ترکیبی از ورزشهای مقاومتی قلبی عروقی و تمرین با وزنه، مؤثرترین راه برای کاهش وزن از راه ورزش هست. بر اساس AICR، گنجاندن تمرینات قدرتی در برنامه‌ ورزشی تنها چند بار در هفته، در تولید عضله و سوزاندن کالری به شما کم میکند. ترکیب ورزشهای تناسب اندام و جلوگیري از آسیب ها می تواند راهی مناسب برای کاهش وزن باشد.