پارس ناز پورتال

با 8 حقه شگفت انگیز شعبده بازها آشنا شوید

با 8 حقه شگفت انگیز شعبده بازها آشنا شوید

با 8 حقه شگفت انگیز شعبده بازها آشنا شوید 

شعبده بازی از دیرباز تا کنون طرفداران بسیاری داشته است،انگار مردم دوست دارند تا در برابر چشم آنها فریبشان دهیم. افراد زیادی خبر ندارند که شعبده بازانی که کارهای معجزه آسا انجام داده و باعث می‌شوند دهانمان از شگفتی باز بماند همه ی انسان هایي شکاک بوده و به ماوراء طبیعه اعتقاد زیادی ندارند.

 

گرچه آنها نیز انسان هایي عادی هستند اما با ترفندها و شعبده بازی هاي خود تماشاگران بسیاری رابه سالن هاي مخصوص اینکار کشانده و انها را برای ساعاتی سرگرم و البته متعجب می سازند. تعداد زیادی از این شعبده بازان کارهای اعجاب انگيز اي انجام میدهند؛

 

کارهایی از قبیل دو نیم کردن اشخاص یا زنده به گور کردن انها و البته کارهایی بسیار عجیب تر. بی شک همه ی این کارهای باور نکردنی با یک حقه انجام می‌گیرد ودر ادامه این مطلب نیت داریم راز این حقه ها رابه شما بگوییم.

 

۱- مبدل کردن یک شخص به شخص دیگر

با 8 حقه شگفت انگیز شعبده بازها آشنا شویددراین نمایش، شعبده باز در درون یک کیسه فرو می‌رود و دستیار او در آنرا می بندد.. سپس شعبده باز در درون یک صندوق قرار می‌گیرد و دستیار در آنرا قفل میکند. دستیار روی صندوق می‌ایستد ، شنل تیره اي را در برابر خود و صندوق قرار می‌دهد و ناگهان شنل افتاده و با شعبده باز مواجه می‌شویم. سپس او قفل صندوق را باز کرده، گره کیسه را باز کرده و همه ی میبینند که دستیار او طبق معمولً با یک لباس متمایز در درون کیسه قرار دارد.

 

راز این حقه چیست؟

در واقع در کیسه شعبده باز یک راه خروجی وجوددارد که طبق معمول یک زیپ است و می‌توان به سهولت آنرا از داخل باز کرد. دستیار روی لبه ي صندوق می‌ایستد اما پنل بالای صندوق به سهولت باز می‌شود. وقتی که دستیار شنل را بالا می‌گیرد شعبده باز از کیسه و صندوق بیرون آمده

 

و شنل را میگیرد و بجای او دستیار وارد کیسه می‌شود. او در آن جا لباس یا ظاهرش را عوض می‌کند. در واقع این دو هر چه میزان که اینکار رابا هماهنگی و سرعت بیشتر و بهتری انجام دهند نتیجه کار بهتر و شگفت انگيز تر خواهد بود.

 

۲- پرتاب کردن چاقو به سوی شخص

با 8 حقه شگفت انگیز شعبده بازها آشنا شویددر نگاه اول این بازی بسیار خطرناک بنظر می‌رسد اما باید بدانید شخصی که بعنوان هدف قرار گرفته همیشه در امان خواهد بود.

 

راز این حقه چیست؟

حقیقت این است که شعبده باز اصلاً پرتابی انجام نمی‌دهد بلکه آنها رابا سرعتی خیره کننده در جیبی که خود ساخته پنهان میکند.در واقع در پشت نشانه هدف گیری شخصی قرار دارد که با یک مکانیزم ناب چاقوها را از پشت هدف شلیک می‌کند. تنها چیزی که باعث مقبولیت این حقه شده هماهنگی و سرعت در انجام آن است بهمین علت است که فکر میکنید چاقوها واقعاً به سوی هدف شلیک میشوند.

 

۳- کشیدن دست و پا

با 8 حقه شگفت انگیز شعبده بازها آشنا شویددراین شعبده بازی طبق معمولً دستیار را در درون یک جعبه بسیار بزرگ قرار داده و تنها دست و پا و سر او بیرون باقی میماند و شعبده باز دست و پای وی را در جهات مختلف می چرخاند به نحوی که فکر میکنید اعضای بدن او از هم جدا شده اند.

 

راز این حقه چیست؟

در واقع وقتی که شعبه باز در جعبه بزرگ را باز و بسته میکند که ثابت کند چیزی در درون آن وجود ندارد، دو دستیار دیگر از در پشت جعبه وارد میشوند و دست و پاهای خودرا در سوراخ هایي که برای انها تعریف شده قرار میدهند. تمامی این دستیاران از لباس و آرایش مشترکی استفاده میکنند.

 

در واقع دو دستیار اضافی دست و پاهای خودرا نشان میدهند و دستیار اصلی که در ابتدا تماشاگران وی را دیده اند تنها سر خودرا در سوراخ مربوطه نگه داشته و روی یک صندلی می‌نشیند.

 

۴- مبدل کردن آب به یخ

با 8 حقه شگفت انگیز شعبده بازها آشنا شویددراین نمایش، شعبده باز در داخل یک لیوان آب می ریزد اما ناگهان بجای آب، تکه هاي یخ ازآن خارج میشوند. البته باید بدانید که در این جا هیچ چیزی بر خلاف قوانین فیزیک رخ نمیدهد.

 

راز این حقه چیست؟

در داخل این لیوان یک تکه اسفنج وجوددارد که آب رابه خود جذب می‌کند و یک تکه یخ نیز در درون آن پنهان شده است. اینکار بسیار ساده است و میتوانید آنرا در منزل نیز انجام دهید.

 

۵- غیب شدن کبوترها

با 8 حقه شگفت انگیز شعبده بازها آشنا شویددراین نمایش، شعبده باز یک یا دو کبوتر را در داخل یک جعبه قرار میدهد اما وقتی جعبه را باز می‌کند هیچ کدام از کبوترها در داخل جعبه نیستند.

 

راز این حقه چیست؟

جای این کبوترها کاملاً امن بوده و جای نگرانی نیست. در واقع در داخل دراین جعبه یک فضای خالی سری وجوددارد که کوچک و غیر قابل دیدن است اما کبوترهای می‌توانند برای مدتی در داخل آن باقی بمانند.

 

۶- زنده به گور کردن

با 8 حقه شگفت انگیز شعبده بازها آشنا شویددراین نمایش، که همواره دریک فضای باز انجام میشود، شعبده باز در درون یک جعبه قرار داده شده و دستیارش وی را در زیر زمین خاک می‌کند و دقایقی بعد او از این تله خطرناک زنده و سلامت بیرون می اید. البته هر شعبده بازی این نمایش را انجام نمیدهد زیرا بسیار خطرناک است. اما اگر همه ی مراحل به خوبی و به درستی انجام شوند، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد و تماشاگران متعجب خواهند شد.

 

راز این حقه چیست؟

در واقع جعبه شبیه تابوت یک در پنهان دارد که با استفاده ازآن، شعبده باز به یک اتاق خالی زیرزمینی که درکنار قبر کنده شده وجوددارد و پر از اکسیژن و دارای نور کافی است وارد می شودو سپس از طریق قفسه هایي مخصوص و نگه داشتن نفس خود برای چند ثانیه از زیر زمین خارج میشود

 

۷- فرو کردن سوزن در پوست

با 8 حقه شگفت انگیز شعبده بازها آشنا شویددراین نمایش، شعبده باز با استفاده از یک سوزن پوست دست خودرا سوراخ می‌کند. اما لازم نیست که برای این شعبده بازی حيرت انگيز وی خودرا گرفتار درد و مجروح شدن کند. حقه بسیار ساده تری وجوددارد.

 

راز این حقه چیست؟

در واقع شعبده باز پوست خودرا سوراخ نمیکند. او لایه اي از یک ماده آرایشی ساخته شده از چسب لاستیکی را روی دست خود می ریزد و مقداری نیز خون در سوزنی که در واقع توخالی است ریخته میشود و پس از فرو کردن سوزن در داخل لایه چسب خشک شده از سوراخ هاي ریزی که در آن تعبیه شده خون بیرون می ریزد.

 

۸- بلعیدن شمشیر

با 8 حقه شگفت انگیز شعبده بازها آشنا شویداین شعبده بازی حيرت آور کمی با بقیه متمایز بوده و به مهارت شعبده باز بستگی دارد. دراین نمایش، شعبده باز یک شمشیر را در حلقوم خود فرو برده و می بلعد.

 

راز این حقه چیست؟

در واقع دراین شعبده بازی تمرکز اصلی و کامل بر روی این مضمون است که شمشیر در مسیری ناب پیش رفته تا به ارگان هاي داخلی آسیبی وارد نکند. حلق و نای باید دریک خط راست قرار گیرند و بدین ترتیب شمشیر در مری فرو می‌رود. شعبده باز برای مهارت دراین نمایش باید تمرینات زیادی انجام دهد.