پارس ناز پورتال

از خودتان در برابر امواج تلفن همراه مراقبت کنید

از خودتان در برابر امواج تلفن همراه مراقبت کنید

از خودتان در برابر امواج تلفن همراه مراقبت کنید 

امواج تلفن همراه می‌تواند برای انسان زیان آور باشد، امواجی که مدام در اطراف ما میباشند و با ابتلا به سرطان ارتباط مستقیم دارند. با دقت به این که فناوری بی سیم با دنیای امروز ما عجین شده و نمی‌توانیم آن ها را از زندگی خود کاملا دور کنیم، پس بهتر هست به بعضی از نکات ایمنی دقت نشان دهیم

 

اگرچه تمام محققان نسبت به زیان آور بودن تشعشعات ناشی از تلفن هاي همراه و ابزارهای بی سیم هم عقیده نیستند و معتقدند که در اساس خطرناک بودن این فناوری باید تحقیقات بسیار دیگری انجام داد، اما محققانی که در تحقیقات خود به شواهدی مبنی به زیان آور بودن امواج متصاعد از این وسایل دست یافته اند، مردم را به مراقبت از خود تشویق میکنند.

 

در این مطلب به بعضی از راهکارهای محافظت از خود در برابر تشعشعات الکترومغناطیسی متصاعد از این ابزارها اشاره شده هست:

 

1- حفظ فاصله
تلفن همراه تان را کنار خود یا در لباس تان قرار ندهید. هرگز تلفن تان را درون جیب تان نگذارید مگر این که آن را در حالت “هواپیما، airplane” گذاشته باشید.بنابر تحقیقاتی مشخص شده که زنان اگر تلفن همراه را درون لباس خود بگذارند، احتمال ابتلا به سرطان پستان در آن ها افزایش می یابد.

 

همین طور آویزان کردن تلفن به کمربند، میتواند منجر به عقیمی در مردان شود. زیرا ساخت اسپرم و حرکت اسپرم ها کم میشود.

 

2- بهره گیری از بلندگو
به جای قرار دادن تلفن همراه کنار گوش خود، که ممکن هست به غدد بزاقی تان صدمه بزند و احتمال ابتلا به سرطان غده پاراتیروئید را تا 4 برابر افزایش دهد، از بلندگوی تلفن بهره گیری کنید.

 

3- خاموش کردن تلفن همراه
اکثر مواقع دستگاه تلفن همراه تان را خاموش کنید.بدین ترتیب از تشعشعات الکترومغناطیسی مدتی در امان خواهید بود.

 

4- گزینه جایگزین
با بهره گیری از اینترنت کابلی میتوانید از تلفن همراه و «گرچه وای-فای» در نتیجه تشعشعات الکترومغناطیسی دور بمانید و در عین حال ارتباط خود با دیگران را حفظ کنید.

 

5- بهره گیری از ابزارهای محافظتی
یک سری جلدهای محافظتی در برابر امواج تلفن همراه وجود دارد که مدعی اند میتوانند اثر این امواج را به حداقل برسانند.می‌توانید از این سپرهای محافظتی بهره گیری کنید.

 

6- بهره گیری از گردن بند شونژیت «Shungite»
 به گزارش پارس ناز نوعی سنگ معدنی غیربلوری و سیاه هست که بیش از 98 درصد آن از کربن می باشد.تحقیقات نشان داده که این سنگ می‌تواند افراد را از تشعشعات الکترومغناطیسی دور نگهدارد.

 

7- نوشتن پیامک در فاصله اي دور از خود
اگر می‌خواهید با بهره گیری از تلفن همراه پیامک بفرستید، تلفن تان را 30- 40 سانتی متر از خود دور نگهدارید تا هنگام نوشتن پیامک، کمتر در معرض تشعشعات قرار بگیرید.

 

8- بهره گیری از هدفون سیمی
با بهره گیری از هدفون سیمی میتوانید تلفن همراه تان را از خود دور نگهدارید و از تشعشعات دور بمانید.

 

9- دسترسی آسان
تلفن هاي همراه با آنتن دهی مفید، شما را در نیروی کمتری از تشعشعات الکترومغناطیسی قرار می‌دهند.بنابراین مراقب باشید، گیرنده تلفن همراه تان در اوضاع خوبی باشد.

 

10- محدود کردن بلوتوث
تا جایی که می‌توانید بهره گیری از بلوتوث را به حداقل برسانید و از ابزارهای سیمی بهره گیری کنید.بهره گیری از مواد غذایی برای مقاوم کردن بدنبا مصرف غذایی هایي مثل دانه انار، رزماری، زغال اخته، گردو، دارچین، بروکلی، گردو، مارچوبه، آلوبخارا، گشنیز، ریحان، اسیدهای چرب امگا3، ویتامین D3، توت میتوانید بدن تان را در برابر امواج الکترومغناطیسی حفظ کنید.