پارس ناز پورتال

برایاین هفته شما پیشنهاد برنامه فرهنگی داریم

مجموعه : اخبار سینما
برایاین هفته شما پیشنهاد برنامه فرهنگی داریم

برایاین هفته شما پیشنهاد برنامه فرهنگی داریم

آیا میخواهید برای آخر هفته خود به انجام کارهای فرهنگی بپردازید؟ما برای شما پیشنهادهای عالی با رنگ و بوی فرهنگی داریم.با ما همراه باشید. 

 

نمایش «کبوتری ناگهان» نوشته ی محمد چرمشیر و به کارگردانی نگین ضیایی با بازی بازیگرانی نظیر: الهه جعفری، هدیه حسینی نژاد و..پرفورمنس هوشمندانه ای که البته همه فهم نیست و برای درکش باید کمی انرژی بگذارید و اصلا همین مساله این نمایش را در سطحی بالاتر نسبت به خیلی از آثار در حال اجرای تماشخانه ها قرار می دهد، این که زندگی زنان قاجار را روی صحنه بیاوری،

 

کار تازه ای نیست، طی همین چند سال اخیر این تکنیک چندین بار استفاده شده، تفاوت «کبوتری ناگهان» این است که خشونت و محرومیت زندگی زنانه را عریان نشان می دهد و آن باور همیشگی را نسبت به لطافت دنیای زنانه عوض می کند، نمایش متین و موقر و البته سنگینی که دیدنش می ارزد.

برایاین هفته شما پیشنهاد برنامه فرهنگی داریماکران: در سینماها خبر تازه ای نیست، نه «دراکولا» خیلی موفق بوده، نه « زاپاس»، دراکولا به اصطلاح سینمایی ها درنیامده، زاپاس هم که خیلی تلویزیونی است، با خودت می گویی چه کاریست؟

 

وقتی مشابه اش در آی فیلم دیده می شود، «بارکد» اما به نسبت موفق تر بوده ، اما خب موفقیت اصلی از آن «دختر» است که یک میلیاردی شده و همین طور روند افزایشی مخاطبانش ادامه دارد، «دختر» دیدنی ترین فیلم روی پرده است همچنان، حالا که اکران گرد و خاک گرفته و خبر خاصی نیست، شاید بد نباشد «هنر و تجربه» را امتحان کنید، تا حالا خیلی روی این بخش مانور نداده ام،

 

حالا که خبر خوشحال کننده افتتاح هنر و تجربه در شهر هایی مثل: بابل و تبریز می آید، در هفته های آینده بیشتر خواهم نوشت.

برایاین هفته شما پیشنهاد برنامه فرهنگی داریمنمایش خانگی: «شیفت شب» به کارگردانی نیکی کریمی و بازیگرانی نظیر : محمدرضا فروتن، ایده یک خطی فیلم همان طور که خود نیکی کریمی هم گفته، در مورد آدم هایی است که به یکباره به زیر می روند و …

 

پس قصد فیلمساز ساخت فیلمی با مایه های روانی بوده، همان مساله ی خلا گفتمان و دور شدن تدرجی آدم ها از یکدیگر، پس چنین داستانی شخصیت هایی به شدت عمیق می خواهد که روند تحولی قابل باور و واقعی داشته باشند که البته این طور نیست ، فیلم در جاهایی لنگ می زند، شخصیت پردازی هایی که خیلی عمیق نشده و ..

 

اما در مجموع برای تماشا در منزل پیشنهاد بدی نیست و اصلا این قوی ترین و داستان گوترین کار کارنامه نیکی کریمی است.

برایاین هفته شما پیشنهاد برنامه فرهنگی داریمکیوسک: «تماشاگران امروز» هفته نامه ای پاپیولار است، هفته نامه ای که با بهره گیری از نویسندگانی خوش ذوق نظیر: هیوا یوسفی و سیامک رحمانی و با طرح جلد های آن چنانی مشتری خاص خودش را دارد، تمشاگران برای ورود به دنیای جدی تری شروع خوبی است و دریچه های جدیدی برای آن هایی که از مطالعه دورند باز می کند،

 

شاید آرمین و تتلو را تیتر کند اما راه خودش را هم برای باز کردن کانال های ذهنی تازه در فکر مخاطب باز می کند، اگر اهل مطالعه نیستید، با تماشاگران شروع کنید و پس از چند ماه با نشریاتی جدی تر ادامه بدهید.
برایاین هفته شما پیشنهاد برنامه فرهنگی داریمکنسرت: سینا حجازی، زانیار خسروی ، محسن یگانه ، محمد علیزاده و امید حاجیلی و…از یک مرداد تا نیمه ی مرداد، کنسرت ها سالن میلاد تهران را تصرف می کنند، بزم کنسرت ها تا قبل از شروع محرم و صفر داغ است، اگر علاقه مند به کنسرت رفتن هستید، مرداد وقتش است از دست ندهید.
برایاین هفته شما پیشنهاد برنامه فرهنگی داریمکتاب: کریستین بوبن نویسنده ی فرانسوی نثر خاصی دارد، خاص و البته دلچسب، از این رو پیشنهاد دادنش کار دشواری نیست. بوبن آهنگین و آوا گونه می نویسد، گاهی مرزهای شعر و متن را جا به جا می کند. اما جالب است که این گونه نوشتن باعث نمی شود به ورطه ی لوس بازی های ادبی بیفتد.

 

یعنی داستانهای او در عین اینکه روح نواز است، اما سرشار از معانی و مفاهیم فلسفی است و ذهن را درگیر می کند، مگر چند نویسنده داریم که این گونه فلسفه را عرضه کنند و نگاه جزئی نگر به ما هدیه بدهند، در ضمن آثار او معمولا حجم کمی دارد.
برایاین هفته شما پیشنهاد برنامه فرهنگی داریمزن آینده، ایزابل بروژ، همه گرفتارند، دلباختگی و… از جمله آثار بوبن است که به قلم مهوش قویمی ترجمه شده است در انتشارات آشیان، بریده ای از رمان ایزابل بروژ: « خوشبختی، خوشبختی هجده سالگی است و هجده سالگی به تنهایی روی پرتگاهی رشد می کند، در خلا شکوفا می شود و خدا می داند چطور پا برجا بماند»