پارس ناز پورتال

برترین بازیگران زن مشهور فرانسوی را بشناسید

مجموعه : اخبار سینما
برترین بازیگران زن مشهور فرانسوی را بشناسید

برترین بازیگران زن مشهور فرانسوی را بشناسید 

برترین و زیباترین بازیگران زن مشهور هالیوود را به شما معرفی خواهیم کرد, کشور فرانسه ستاره هاي زیادی را به جهان معرفی کرده هست. برترین, جذاب ترین و مشهور ترین بازیگران زن فرانسوی چه کسانی بوده اند؟

 

فرانسه این شانس را داشته هست که شمار زیادی از خارق العاده ترین بازیگران را دارا بوده هست, بطوری که برخی از آن ها در خیل اسطوره هاي سینمای جهان قرار گرفته اند. روشن هست که این بازیگران, تنها به واسطۀ زیبایی شان به این جایگاه نرسیده اند, بلکه هنر بازیگری تحسین برانگیزشان نیز در این فرمایش سهیم بوده هست.

 

وقتی گفتگو از سینما در بین باشد, فرانسه را میتوان کالیفرنیای اروپا و کن را هالیوود کوچکی دانست که مکان برگزاری یکی از مهمترین و معتبر ترین جشنواره هاي سینمایی هست.جشنوارۀ کن شمار زیادی از ستاره هاي مشهور سینما را روی فرش قرمز خود دیده هست که در بین آن ها, شمار زیادی از انها, بازیگران زن فرانسوی میباشند. اکنون بینیم این بازیگران برتر چه کسانی میباشند.

 

1. ماریون کوتیار «Marion Cotillard», 41 ساله, یکی از برترین بازیگران زن اهل پاریس هست که برای بازی در سه گانۀ ‘راننده تاکسی’ در 1998, 2000 و 2003, به کارگردانی ژرار پیرس و دریافت اسکار برترین بازیگر زن در فیلم ‘زندگی گلگون’ ساخته الیویه داهان, نخستین اسکار یک فیلم فرانسوی زبان, شناخته میشود. از آخرین فیلمهای او می‌توان به ‘مکبث’ «2016», ‘متفقین’ «2016» وارواح اسماعیل’ «2017» اشاره کرد.

برترین بازیگران زن مشهور فرانسوی را بشناسید

2. ژولیت بینوش «Juliette Binoche», در 1964 در پاریس زاده شده و برترین بازیگر زن فرانسوی به شمار میرود. او در فیلمهای مشهور زیادی نقش بازی کرده هست, از جمله ‘شکلات’ «2002» به کارگردانی لاسه هالستروم و ‘مریض انگلیسی’ ساختۀ آنتونی مینگلا که اسکار برترین بازیگر زن نقش مکمل را برای او به همراه داشت.’شبح درون پوسته’ «2017» و ‘بگذار آفتاب به درون بتابد’ «2017» آخرین فیلمهای به نمایش در آمده از بینوش می باشند.

برترین بازیگران زن مشهور فرانسوی را بشناسید3. کاترین دنوو «Catherine Deneuve», در سال 1943 در پاریس به جهان آمد. وی در حرفۀ بازیگری 60 سال پیشینه دارد, چرا که بازی در کمدی را از 13 سالگی نخست کرده هست.او در سال هاي 1960, با بازی در فیلم ‘انزجار’ «1965» به کارگردانی رومن پولانسکی و دو سال بعد از آن فیلم ‘زیبای روز’ ساختۀ لوئیس بونیوئل,

 

به بحبوحه موفقیت رسید. از آخرین فیلمهای دنوو میتوان به ‘سربلند’ «2015» اشاره کرد که برای بازی در آن نامزد دریافت جایزۀ سزار بهترن بازیگر زن شد.

برترین بازیگران زن مشهور فرانسوی را بشناسید4. سوفی مارسو «Sophie Marceau», یا سوفی دنیل سیلوی موپو, زادۀ 1966 در پاریس, با ایفای نقش اصلی فیلم ‘مهمانی’ «1980» به شهرت رسید؛ ‘مهمانی’ ساختۀ کلود پینوتو در دو قسمت, به فیلمی رویایی برای نوجوان هاي دهۀ هشتاد تبدیل شد. وی در فیلم ‘دلیر دل’ «1995» مل گیبسون نیز نقش بازی کرده هست.وی بعد از ‘محکوم’ «2015» فیلم دیگری بازی نکرده هست.

برترین بازیگران زن مشهور فرانسوی را بشناسید5. لتیسیا کاستا «Laetitia Casta», معروفترین بازیگر زن فرانسوی هست که مدل مطرح و شناخته شده اي نیز هست. او که در سال 1978 در نورماندی به جهان آمده هست, با نخستین فیلم خود, ‘استریکس و اُبلیکس در مقابل سزار’ در سال 1999 به کارگردانی کلود زیدی, به شهرت رسید. در همان سال,

 

با اجرای جشنوارۀ سان رمو در ایتالیا به همراه فابیو فازیو, به سرعت طرفداران بسیاری در این کشور به دست آورد. وی در سال 2012, در نخستین فیلم آمریکایی خود, با اسم ‘داوری’ در کنار بازیگران بزرگی چون ریچارد گییِر و سوزان ساراندون نقش افرینی کرد.

برترین بازیگران زن مشهور فرانسوی را بشناسید6. بریژیت باردو «Brigitte Bardot», زادۀ سال 1943 در پاریس, در کنار مریلین مونرو, سمبل زیبایی و زنانگی در سال هاي 1950 و 60 هست. او به لطف بازی در فیلم ‘و خداوند زن را آفرید’ ساختۀ روژه وادیم به شهرت رسید و از آن پس حرفۀ بازیگری و فعالیت هاي اجتماعی او افزایش یافت. ویآخرین فیلمهای خود را در سال 1973 بازی کرد و بعد از آن از بازیگری کناره گرفت.

برترین بازیگران زن مشهور فرانسوی را بشناسید7. ژان مورو «Jeanne Moreau», بازیگر, کارگردان و خوانندۀ فرانسوی, زادۀ سال 1928 در پاریس, در سال هاي 195 به شهرت رسید و تا همین اواخر نیز ادامه داشت. بازی او در فیلم ‘محاکمه’ «1962» به کارگردانی اورسن ولز, که دوست نزدیک و هم بازی او در شمار زیادی از فیلم ها بود, به یاد ماندنی هست.

برترین بازیگران زن مشهور فرانسوی را بشناسید8. اُدره تُتو «Audrey Tautou», زادۀ 1976, یکی از جذاب ترین بازیگران زن فرانسوی هست؛ وی به خصوص برای بازی در نقش اصلی دو فیلم بسیار پیروز ‘سرنوشت حیرت آور املی پولن’ «2001», ساختل ژان پییر ژنه و فیلم پرفروش ‘رمز داوینچی’ «2006» به کارگردانی ران هاوارد و در کنار تام هنکس, مشهور هست.

 

از دیگر فیلمهای پیروز او میتوان ‘یکشنبۀ طولانی نامزدی’ «2004» و ‘کوکو گذشته از شَنل’ «2009» و ‘ادیسه’ «2016» را اسم برد که برای بازی در این فیلم ها نامزد دریافت جوایز گوناگون شده هست.

برترین بازیگران زن مشهور فرانسوی را بشناسید9. کارول بوکه «Carole Bouquet», یکی دیگر از بازیگران بین المللی فرانسه, زادۀ 1957, بازیگری را از سن 20 سالگی شروع کرد. از سال 1977 تا کنون, حدود چهل فیلم نقش بازی کرده که شمار زیادی از انها با کارگردان هاي ایتالیایی, از جمله کارلو وانزینا و دینو ریزی, بوده هست. از فیلمهای مشهور وی می‌توان به ‘فقط به دلیل چشمان تو’«1981» از سری فیلمهای جیمز باند اشاره کرد.

برترین بازیگران زن مشهور فرانسوی را بشناسید10. امانوئل بئار «Emmanuelle Béart», که در سال 1963 در پرووانس به جهان آمد, از 10 سالگی شروع به بازی کرد و در سال 1987, برای بازی در ‘مانون از چشمه ها’ ساختۀ کلود بِریبرندۀ جایزۀ سزار شد.اما شهرت بین المللی او در سال 1996, با بازی در فیلم برایان دی پالما, ‘مأموریت غیر ممکن’ نخست شد. از دیگر فیلمهای مهم او می‌توان ‘قلبی در زمستان’ «1993», ‘یک زن فرانسوی’ «1995» و ‘8 زن’ «2002» را اسم برد

برترین بازیگران زن مشهور فرانسوی را بشناسید

بازیگران زیبای فرانسوی،برترین بازیگران زن فرانسه،برترین بازیگران زن کشور فرانسه،ماریون کوتیار فرانسه