پارس ناز پورتال

برترین برندهای تولید کننده موبایل در کشور چین

برترین برندهای تولید کننده موبایل در کشور چین

برترین برندهای تولید کننده موبایل در کشور چین 

کشور چین در اساس گوشی به طور تخصصی کار میکند در حالیکه اکنون برند هواوی در صدر همۀ انها بعنوان پرفروش ترین قرار گرفته هست. هواوی «Huawei» بار دیگر شرکت‌هاي اوپو «Oppo»، ویوو «Vivo»، اپل «Apple» و شیائومی «Xiaomi» را پشت سر گذاشت و در صدر پرفروش ترین برندهای گوشی چین قرار گرفت.

 

شرکت هواوی دوباره در صدر بزرگ‌ترین بازار گوشی هاي هوشمند جهان یعنی چین قرار گرفت. این شرکت در سه ماهه اولیه سال جاری، فروش خود را در کشور چین به 211 میلیون دستگاه افزایش داد که معادل 18 درصد از کل این بازار محسوب میشود. هواوی با این میزان فروش، شرکت Oppo را پشت سر گذاشت که با فروش 20 میلیون دستگاه به رتبه دوم سقوط کرد. این در حالیست که اوپو فروش خود را به صورت سالیانه 555 درصد افزایش داده هست.

 

همین طور شرکت ویوو «Vivo» نیز در سه ماهه اول سال 2017 به رتبه سوم پرفروش ترین برندهای تلفن همراه چین صعود کرده و با فروش 17 میلیون دستگاه، سهم 155 درصدی از این بازار را به خود اختصاص داده هست. با این حساب، سه شرکت هواوی، اوپو و ویوو در کنار هم بیش از 50 درصد بازار گوشی هاي هوشمند چین را در اختیار خود گرفته‌اند و به نوعی جای پای خود را در این بازار مستحکم کرده‌اند.

 

گفتنیست که اوپو و ویوو و گرچه وان پلاس «OnePlus» از شرکت‌هاي تابعه BBK Electronics میباشند و بنابراین اگر مجموع فروش BBKK را حساب کنیم، این شرکت مادر به پرفروش ‌ترین برند بازار گوشی هاي تلفن همراه چین تبدیل خواهد شد؛ اما همواره اوپو، ویوو و وان پلاس بعنوان شرکت‌هاي مفرد محسوب میشوند و نتایج و آمار فروش آن‌ها به صورت جداگانه به حساب می آید.

 

همین طور در سه ماهه اولیه سال 2017، برند اپل در رتبه چهارم قرار گرفته و شیائومی نیز با فروش 9 میلیون دستگاه، رده پنجم پرفروش ترین برندهای گوشی چین را از آن خود کرده هست.شیائومی «Xiaomi» در سه ماهه پایانی سال 20166 در رده سوم قرار داشت و اکنون با دو پله سقوط به رده پنجم رسیده هست. در مجموع طبق آمار به دست آمده، 1144 میلیون دستگاه گوشی گوشی هوشمند در سه ماهه ابتدایی سال در کشور چین به فروش رسیده هست.