پارس ناز پورتال

برترین جاذبه های گردشگری تبریز را بشناسید

برترین جاذبه های گردشگری تبریز را بشناسید

برترین جاذبه های گردشگری تبریز را بشناسید 

شهر تبریز یکی از دیدنی ترین مکان هاي گردشگری ایران هست که از طبیعت جذاب گرفته تا دیدنی هاي باستانی را در خود جای داده هست. تبریز، یکی از آن شهرهایی هست که رویدادها تاریخی زیادی را به چشم دیده هست، فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده و خلاصه اینکه این شهر یک تاریخ زنده هست.

 

تبریز هم چنان بعنوان یکی از زیباترین شهرهای ایران شناخته میشود که همین علتی شد برای اینکه این بار در این جا جاذبه هاي گردشگری تبریز را به شما معرفی کنیم تا اگر خواستید برای تعطیلات بعدی به تبریز سفر کنید بدانید که به چه مکان هاي دیدنی سر بزنید. این مقاله جذاب را از دست ندهید که به شما جاذبه هاي گردشگری اي را معرفی خواهیم کرد که کمتر نامشان را شنیده اید.

 

۱. کویر قوم تپه تبریز

آدرس: شمال شرقی تبریز، صوفیان

برترین جاذبه های گردشگری تبریز را بشناسید

احتمالا برای تان عجیب باشد اما تبریز که تقریباً همۀ معتقد میباشند جزو یکی از شهر هایي هست که مناطق سرسبز و طبیعتی جذاب دارد، دارای یکی از زیباترین کویرهای ایران به اسم کویر قوم تپه هست. بافت این منطقه با دیگر مناطق تبریز تفاوت زیادی دارد. این منطقه به صورت طبیعی

 

و به خاطر وزش بادهای منطقه و تجمیع خاک ها و گردو غبار منطقه به صورت تپه هاي شنی در آمده هست. کویر قره تپه یکی از جاذبه هاي گردشگری تبریز هست که حتماً باید از آن دیدن کنید.

 

۲. گورستان تاریخی پینه شلوار

آدرس: ۶ کیلومتری جنوب تبریز، روستای شادآباد مشایخ

برترین جاذبه های گردشگری تبریز را بشناسید

به نظر من که دیدن از این گورستان را از دست ندهید. این گورستان یکی از قدیمی ترین گورستان هایي هست که تقریباً قبل از اسلام به وجود آمده هست. وجود سه دوره سنگ قبر در این گورستان آن را به یکی از جاذبه هاي گردشگری پر طرفدار تبریز بدل کرده هست. دوره اول سنگ قبر هایي میباشند

 

که با سنگ قبر هاي گورستان خالد نبی چه از نظر دوره و چه از نظر شکل ظاهری یکی میباشند، دوره دوم سنگ هایي میباشند از جنس سنگ خارا و یک شکل با گورستان ننه مارلان و دوره سوم سنگ قبرهایی میباشند که با خط کوفی روی آنها تاریخ وفات فرد دفن شده ذکر شده هست.

 

۳. پارک ملی کنتال

آدرس: جاده جلفا به خدافرین بعد از شهر سیه رود

برترین جاذبه های گردشگری تبریز را بشناسید

پارک ملی کنتال یکی از جاذبه هاي گردشگری تبریز هست که در آن جا می‌توانید عناصر جذابی از قبیل بقایای آسیاب هاي سنگی را دیدن کنید. در اوایل بهار رویش لاله هاي رنگارنگ در دامنه هاي کنتال و قلعه علی بیگ به صورت کشتزار هاي لاله درمی آیند. برای دسترسی

 

به این منطقه پس از گذر از شهر سیه رود و در امتداد رودخانه مرزی ارس در موازات نوار مرزی ارمنستان و آذربایجان و در دره کنتال پاسگاه محیط بانی کنتال قابل دیدن هست.

 

۴. جنگل ارسباران

آدرس: شمال کوه هاي قوشا داغ

برترین جاذبه های گردشگری تبریز را بشناسید

جنگل ارسباران یکی از مناطق بکر و دست نخورده تبریز هست. جنگلی سرسبز که انواع گونه هاي جانوری و گیاهی را در دل خود جای داده هست. این جنگل به اسم هاي ارسبار یا آرازبار و قره داغ یا قراچه داغ هم شناخته میشود. جنگل هاي ارسباران با طبیعت خوشگل و چشم اندازهای دلنشین و وجود اماکن

 

و ابنیه تاریخی، توان بالقوه بالایی برای جذب توریست دارد در واقع این چنگل یکی از جاذبه هاي گردشگری تبریز هست که هواداران زیادی دارد. از جمله آثار تاریخی این منطقه میتوان به قلعه بابک، قلعه پشتو، قلعه جوشین، دژ قهقهه، بقعه شیخ شهاب الدین و بازار اهر اشاره کرد.

 

۵. بازار فرش تبریز

آدرس: خیابان امام تبریز

برترین جاذبه های گردشگری تبریز را بشناسید

بازار تبریز را به هیچ عنوان نباید از دست بدهید. راسته هاي این بازار یکی از ریشه هاي تاریخی کشورمون هست. بوی اصالت و حفظ هنر قبل در حجره حجره این بازار به مشام میرسد. هر بخش از بازار سنتی تبریز با دقت به کسب و کاری که در آن جریان دارد، به شکل خاصی ساخته شده

 

و باعث شده تا «راسته بازار»، «سرا»، «تیمچه»، «دالان» و «گذر» به وجود بیایند تا هم کسبه و هم مردم به راحتی و با اطمینان به فعالیت و کسب و کار و خرید و فروش اقدام نمایند. تیمچه مظفریه بی حدس زیباترین بخش بازار تاریخی تبریز هست، تیمچه اي با سقفی بلند، پنجره هاي کوچک و بزرگ سفید و رنگی در حاشیه ها و وسط سقف و ردیف هاي منظم حجره ها.

 

۶. منزل علی مسیو

آدرس: تبریز.خیابان ارتش جنوبی، کوچه صدر، پلاک ۵۰

برترین جاذبه های گردشگری تبریز را بشناسید

کربلایی علی مسیو دومین شهردار شهر تبریز هست. در باره زندگی علی مسیو، کمترین اطلاعات نسبت به دیگر چهره‌هاي تاریخی وجود دارد. علی مسیو یکی از برجسته‌ترین انقلابیون ایران در یک‌صد سال قبل‌هست. مبارز و متفکری خردمند و فداکار، که به حق پیشوای گمنام انقلاب مشروطه؛

 

که یکی از مهم ترین رویدادها تاریخ کشور هست به تعداد می آید. اکنون منزل او تبدیل به موزه اي دیدنی شده هست. موزه اي که میتوان تک تک ردپاهای تاریخ را زندگی کرد.

 

۷. منزل مشروطه

آدرس: بازار تبریز، راسته کوچه

برترین جاذبه های گردشگری تبریز را بشناسید

اکنون که گفتگو از مشروطه و یکی از سردمداران مشروطه شد، بد نیست که همین جا یکی دیگر از جاذبه هاي گردشگری تبریز به اسم منزل مشروطه را نیز به شما معرفی کنیم. منزلٔ مشروطه در یکی از محله هاي قدیمی شهر تبریز به اسم راسته کوچه و در غرب بازار تبریز قرار گرفته . این بنا به سبک معماری دورهٔ قاجار ساخته شده و ملک شخصی حاج مهدی کوزه کنانی بوده.

 

۸. کلیسای کاتولیک ها

آدرس: تبریز، محله میارمیار

برترین جاذبه های گردشگری تبریز را بشناسید

کلیسای کاتولیک ها «عذرای توانا» متعلق به مسیحیان کاتولیک ایران هست. این بنا در سال ۱۲۹۱ خورشیدی احداث شده و نمای آن آجری میباشد. طول کلیسای کاتولیک ها ۳۰ متر و عرض آن ۱۵ متر هست و برج ناقوس کلیسا در بالای ایوان کوچکی قرار گرفته هست. این کلیسا برای اجرای مراسم و جشن هاي کاتولیک ها مورداستفاده قرار میگیرد.

 

۹. ائل گلی تبریز

آدرس: بلوار ملکی، پارک ائل گلی

برترین جاذبه های گردشگری تبریز را بشناسید

مگر می‌شود به تبریز سفر کرد و شاه گلی یا همان ائل گلی را ندید؟ شاه گلی یکی از مهم ترین گردشگاه و جاذبه هاي گردشگری شهر تبریز هست که در جنوب شرق تبریز و در ۷ کیلومتری مرکزشهر واقع شده هست. این مکان در زمان آق قویونلوها ایجاد شده و در دوره صفویان ترویج یافته .

 

گودی دریاچه شاه گلی ۱۲ متر بوده و در محوطه آن قایقرانی انجام می‌شود. همین طور شهربازی «لوناپارک» و مسافرخانه هاي متعددی در داخل این گردشگاه وجود داره. با احداث هتل ۵ ستاره و بین المللی شاه گلی در مرکز این دریاچه، این گردشگاه جنبه جهانی پیدا کرده هست.

 

۱۰. کندوان

آدرس: ۱۸ کیلومتری جنوب اسکو

برترین جاذبه های گردشگری تبریز را بشناسید

کندوان هم که گفتن ندارد، اصلا یکی از اصلی ترین مکان هایي که در تبریز باید به دیدن آن بروید، روستای صخره اي کندوان میباشد. معماری روستای کندوان و جاری بودن زندگی مردم در قالب بافت قدیمی آن یک استثنا در جهان به حساب می آید. چرا که دیگر در کاپادوکیه ترکیه و داکوتا کشور آمریکا

 

«که هر دو دارای معماری صخره‌اي میباشند» کسی زندگی نمی کند. منزل هاي این روستا به مثل کندوی عسل در دل کوه کنده شده اند و دیدنی اینجاست که عسل یکی از مهم ترین محصولات این روستا میباشد و وجه تسمیه این روستا نیز همین منزل ي کندو مثل هست.