پارس ناز پورتال

برترین خودروهای برف روب در جهان را بشناسید

برترین خودروهای برف روب در جهان را بشناسید

برترین خودروهای برف روب در جهان را بشناسید 

کولاک و برف سنگین می تواند اوضاع معابر و جاده ها رابا بحران مواجه کند که خودرو هـای برف روب میتوانند بهترین راه حل باشند. خودرو هـای برف روب در تعداد زیادی از کشور هـای دنیا در حال نوسازی هستند. در این جا شما با 10 خودروی برف روب فوق پیشرفته که در دنیا مشغول برف روبی هستند آشنا خواهید شد. برف ازآن دسته نعمت‌‌هـای خدادادی است که زمستان‌ها چهره زمین را سفید می کند،

 

قدم زدن در برف بسیار دلنشین و لذت‌بخش است به شرط آنکه پوشش گرم و نرمی داشته باشید، اما رانندگی در برف چیز دیگری است و حتی اگر خودروی شما به تجهیزات لازم نیز مجهز باشد بازهم احتمال بروز حادثه وجوددارد.

 

به همین دلیل در کشور هـای مختلف پس از بارش برف خودرو هـای برف روب به خیابان‌هـای پرتردد آمده و سطح خیابان را از برف پاک می کنند. شاید برای شما جالب باشد بدانید خودرو هـای برف روب پیشرفته‌اي وجوددارد که دریک چشم به‌هم زدن برف تمام سطح یک خیابان را پاک میکند. در ادامه مطلب پارس ناز قصد داریم بارش برف زیبایی که اکثر قسمت‌هـای کشور را سفید پوش کرده است را به فال نیک بگیریم و باهم نگاهی به پیشرفته‌ترین خودرو هـای برف روب خواهیم داشت.

 

1. خودروی برف روب اُوِر آسِرن آر اس ۲۰۰ «Overaasern RS200»

برترین خودروهای برف روب در جهان را بشناسید

این ماشین با هدف پاک سازی برف در برزگراه‌ها و جاده‌هایي که ترافیک سنگینی دارند ساخته شده است. این ماشین طراحی هوشمندانه و ماژولار دارد تا در شرایط مختلف بتواند به اسانی برف را از سطح خیابان و معابر پاک کند. دراین ماشین از مواد پیشرفته فایبرگلاس استفاده شده و اصول طراحی آیرودینامیک در آن رعایت شده است.

 

برس‌ و فن‌هـای بزرگ با ظرفیت بالا، به همراه ویژگی تنظیم خودکار برس‌هایي که برف را جابه‌جا می‌کنند از ویژگی‌هـای مهم این خودروی برف روب است. تعامل با این ماشین نیز بسیار آسان است و بر خلاف ابعاد بزرگی که دارد هزینه‌هـای تعمیر و نگه داری آن بسیار کم است.

 

2. خودروی برف روب اشمیت سوپرا «Shmidt Supra»

برترین خودروهای برف روب در جهان را بشناسید

این ماشین برای مناطقی طراحی شده که بارش برف زیادی دارند، این برف روب از طراحی ویژه‌اي برخوردار است ودر آن خبری از محور محرک مانند سایر خودروها نیست، در نتیجه رانندگی بسیار دقیقی را در مسیرهای برفی در اختیار راننده قرار میدهد. از طرف دیگر خودرو هـای برف روب نیرومند به مخزنی با ظرفیت بسیار بالا مجهز است و به اسانی میتواند چیزی حدود ۸ ساعت، برف سنگین را از سطح جاده‌‌ها پاک کند.

 

این برف‌روب،‌ برف‌ها را تا فاصله ۴۰ متر دورتر پرت میکند. ویژگی‌هـای خودرو هـای برف روب اشمیت سوپرا به همین‌جا ختم نمیشود و این ماشین مصرف بسیار کمی دارد و برخلاف تصور در حین برف‌روبی، هیچ صدایی به داخل کابین نفوذ نمیکند. شیشه‌هـای جلو و آینه‌ها این خودروی برف روب نیز دارای سیستم گرمایش داخلی هستند.

 

3. خودروی برف روب MDOT TOW PLOW

برترین خودروهای برف روب در جهان را بشناسید

این ماشین برف روب نیرومند برای پاک‌سازی برف بزرگراه‌ها و جاده‌هایي طراحی شده است که همه ی ساله برف سنگینی را تجربه می کنند. به این ترتیب شهری که به این خودروی برف روب مجهز باشد نگرانی برای بارش سنگینترین برف‌ها هم ندارد.

 

4. خودروی برف روب SnowBlast SnowBlower

برترین خودروهای برف روب در جهان را بشناسید

این خودروی برف روب نیرومند برای جاده‌هایي است که سایر برف‌روب‌ها نمی‌توانند برف این جاده‌‌ها را پاک ‌کنند. به عبارت دیگر می‌توان گفت بعید به نظر می‌رسد این خودروی برف روب در پاک‌ کردن برف یک خیابان ناتوان باشد. این خودروی برف روب به دو پره بسیار بزرگ در جلو مجهز است تا برف به داخل مخزن کشیده شود و همانند یک چاقو که پنیر را به اسانی می برد

 

این ماشین برف روب در بین برف‌ سنگین زمستانی مسیر را پاک میکند. برف‌هایي که از سطح جاده پاک میشوند توسط این بر‌ف‌روب به کنار جاده پرتاب خواهند شد.

 

5. خودروی برف روب اتوبوس «School Bus SnowBlower»

برترین خودروهای برف روب در جهان را بشناسید

ممکن است این خودروی برف روب با خودروهایی که تا کنون به آن‌ها اشاره کردیم تفاوت داشته باشد اما اجازه ندهید ظاهر این خودروی برف روب شما را فریب دهد چرا که با یک خودروی برف روب نیرومند و کارآمد طرف هستیم. این خودروی برف روب در‌واقع برف سطح خیابان‌ها را پاک نمی کند و برای پاک‌کردن برفی که روی اتوبوس‌هـای مدرسه‌ها نشسته طراحی شده است.

 

6. خودروی برف روب CN Jet SnowBlower

برترین خودروهای برف روب در جهان را بشناسید

تا این قسمت به برف‌روب‌هایي اشاره کردیم که برای پاک کردن برف خیابان‌ها و برزگراه‌ها طراحی شده‌اند اما اگر برای شما این پرسش مطرح شده که برف خطوط راه‌آهن را چگونه پاک می‌کنند باید بگوییم خودروی برف روب CN Jet SnowBlower برای اینکار ساخته شده است.

 

جالب است بدانید با یک خودروی برف روب عادی طرف نیستیم و خلاقیت ویژه‌اي در ساخت این خودروی برف روب به خدمت گرفته شده است تا برف و یخ را به اسانی از ریل راه‌آهن پاک کند. برای رسیدن به این هدف یک موتور هواپیمای جت در قسمت جلوی این خودروی برف روب نصب شده است. وظیفه این موتور جت آب کردن برف و کنار زدن آن از روی ریل است.

 

7. خودروی برف روب اُوِر آسِرن آر اس ۴۰۰ «Overaasern RS400»

برترین خودروهای برف روب در جهان را بشناسید

خودروی برف روب برادر بزرگ تر برف روب اُوِِر آرسِن آر اس ۲۰۰ است که در بالا به آن اشاره کردیم. جالب است بدانید برند اُور آرسن متخصص ساخت برف‌روب‌هـای مختلف است و محصولات ويژه‌‌اي را دراین زمینه معرفی کرده است. بر‌ف‌روب اُور آرسن آر اس ۴۰۰ با هدف پاک کردن برف از سطح باند فرودگاه‌ها طراحی شده است و برس‌هایي دراین خودروی برف روب تعبیه شده تا بادقت بسیار بالا برف را از تمامی سطح باند فرودگاه پاک کنند.

 

این خودروی برف روب بزرگ دارای قسمت‌هـای مختلفی است که در حین کار باز میشوند تا سطح بیشتری از باند را پاک کند اما در زمانی که نیازی به آن نیست به اسانی این قسمت‌ها درکنار هم قرار می گیرند تا فضای پارک کمتری اشغال شود. از آنجایی که پرواز‌هـای فرودگاه نباید تأخیر داشته باشد، این خودروی برف روب سرعت بسیار بالایی در پاک کردن برف دارد و با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت برف را از روی باند فروشگاه پاک میکند.

 

8. خودروی برف روب Prinoth SW4S

برترین خودروهای برف روب در جهان را بشناسید

زمانی که برف سنگین می‌بارد، پاک کردن برف خیابان‌ها در اولویت قرار میگیرد اما برف معابر نیز باید پاک شود در غیر این صورت احتمال سرخوردن عابرهای پیاده و آسیب دیدن آن‌ها زیاد است، در چنین مواردی میتوانید روی خودروی برف روب Prinoth SW4S حساب باز کنید. این خودروی برف روب به صورت اختصاصی برای پاک کردن برف معابر طراحی شده و به اسانی می‌توان آن را در پیاده‌روهای باریک به پیش‌ برد.

 

دراین خودروی برف روب شاهد حضور قسمتی در جلو هستیم که برف را به داخل کشیده و با ریختن نمک بر روی یخی که در زیر برف قرار دارد آن را آب میکند. برفی که به داخل کشیده شده است نیز در فاصله‌اي چند متری پرتاب میشود.

 

9. خودروی برف روب BNSF Rotary Snowplow

برترین خودروهای برف روب در جهان را بشناسید

همان‌گونه که اشاره کردیم پاک کردن برف در مسیر ریل راه‌آهن اهمیت زیادی دارد، به همین دلیل برف روب BNSF Rotary Snowplow به عنوان بزرگ ترین خودروی برف روب خط‌ راه‌آهن در تمام دنیا به حساب می آید. این برف روب به اسانی می‌توان در کوه‌ها و قسمت‌هایي که چندین متر برف بر روی ریل قطار نشسته است نفوذ کرده و مسیر را باز کند. حتی اگر برف به ارتفاع خود قطار هم باشد بازهم این خودروی برف روب مسیر خودرا باز کرده و تونلی در بین برف ایجاد می کند.

 

10. خودروی برف روب زاگ پایپ‌ مانستر «Zaugg Pipe Monster»

برترین خودروهای برف روب در جهان را بشناسید

خودروی برف روب که با آن چه تا کنون دیده‌اید تفاوت‌هـای زیادی به لحاظ ظاهر و عمل‌کرد دارد. شرکت Zaugg تخصص ویژه‌اي در ساخت خودروی برف روب دارد و این خودروی برف روب وظیفه‌اي برای پاک کردن برف معابر یا بزرگ‌راه‌ها ندارد ودر عوض برای ساخت پیست‌هـای اسکی طراحی شده است. این برف‌روب، برف را به داخل کشیده و به مکانی که راننده تشخیص می دهد هدایت می کند و بزرگ ترین پیست‌هـای اسکی دنیا که برای مسابقات ورزشی و المپیک استفاده می شوند.

 

از این خودروی برف روب استفاده می کنند. دراین قسمت به پایان لیست مجهزترین خودرو هـای برف روب دنیا در رسیدیم، پیشنهاد میکنیم اگر شما هم تجربه‌اي خوش از رانندگی در خیابان‌هـای برفی دارید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را از تجربه‌هـای خود باخبر سازید.