پارس ناز پورتال

برترین رکوردهای ورزشی گینس را بشناسید

برترین رکوردهای ورزشی گینس را بشناسید

برترین رکوردهای ورزشی گینس را بشناسید 

گینس در زمینه ورزش رکورد هـای بسیار عجیبی در خود دارد که شاید با شنیدن انها باورتان نشود اما بـه وقوع پیوسته اند. امروزه وقتی نام رکورد بـه گوش می رسد، بیشتر مردم بـه نام رونالدو یا مسی نیز فکر می‌کنند. بله، درست است، رکورد هـای امروزی انها حيرت انگيز هستند، اما در آینده نزدیک احتمال شکستن انها وجوددارد.

 

در ادامه با 5 رکورد دست نیافتنی دنیای ورزش آشنا می شوید، آمارهایی که شکستن انها کار هر شخصی نیست، و سالیان سال طول می کشد.

 

1. 237 هفته متوالی برای راجر فدرر بـه عنوان تنیسور شماره یک دنیا
کارنامه راجر فدرر کلاً یک کتاب رکورد در تنیس است، اما انتخاب او در 237 هفته متوالی بـه عنوان بازیکن برتر WTA تاثیرگذارترین فاکتور فدرر است. فدرر در بیشتر سال هـای دهه اول قرن جدید بر ورزش تنیس مسلط بود. از دوم فبریه سال 2004 تا اول ژوئن سال 2010 رکورد هـای فدرر در دنیا حرف اول را می زد. رکورددار قبل از فدرر، جیمی کانرز افسانه اي بود. دوران رکورد او بـه 160 هفته رسید.

برترین رکوردهای ورزشی گینس را بشناسید2. 1281 گل حرفه اي پله
اگر همه ی ی ی گل هـای پله در بازی هـای بین المللی در باشگاه هـای نیویورک کاسموس، سانتوس، نیروهای مسلح برزیل و گل هـای ملی را ارزیابی کنیم، بـه شماره حيرت آور 1281 گل میرسیم. در کمیته بین المللی فوتبال بر سر این‌که پله دقیقا چند گل بـه ثمر رسانده است مجادلاتی وجوددارد اما می‌دانیم که این تعداد از هر فرد دیگری بیشتر است و برای همیشه هم همینطور خواهد ماند.

برترین رکوردهای ورزشی گینس را بشناسید3. 4256 پرتاب حرفه اي پیت رز
شاید پیت رز هیچگاه از صحنه شهرت در بیس بال کنار نرود اما بـه نظر می رسد تعداد پرتاب هـای او در زمینه بیس بال هیچ گاه تکرار نخواهد شد و بـه دست نخواهد آمد. ورزش حرفه اي رز 24 فصل بـه طول انجامید و 7 بار در لیگ حضور پیدا کرد و بیش از ده بار بالاتر از 200 پرتاب بـه ثمر رساند.

 

این نوع ماندگاری و سازگاری دیگر در ورزش بیس بال پیدا نمی‌شود، مگر در فردی با استعداد مانند ایچر سوزوکی با بیشتر از 20 فصل حضور حرفه اي! اما باید درنظر داشت که رز رکوردار واقعی این رشته در گذشته، حال و آینده خواهد بود.

برترین رکوردهای ورزشی گینس را بشناسید4. 131 مشت و ناک اوت آرچی مور
آرچی مور از نظر خیلی ها برترین بوکسر امتیاز گیرنده در تاریخ ورزش بوکس است. همینطور انکار این عقیده که آرچی مور بیشتر از هر بوکسور دیگری بـه حریفان خود مشت زده و آنها را ناک اوت کرده، دشوار است. مور برای بـه دست آوردن این رکورد در 218 مسابقه حرفه اي شرکت کرده است.

 

واضح است که تا بـه حال کسی بـه این رکورد دست نیافته است. در حقایق برای یک بوکسر غیر ممکن است که در 131 مسابقه شرکت کند. هیچ بوکسر فعالی در حال حاضر امتیاز قرن مسابقات بوکس را تغییر نداده است.

برترین رکوردهای ورزشی گینس را بشناسید5. ویلت چمبرلن دریک بازی 100 امتیاز بـه دست آورد
داشتن این قابلیت که دریک بازی 100 امتیاز بـه دست آورد، خود یک قابلیت دست نیافتنی است. همینطور چمبرلن روش هـای مشخصی برای دفاع کردن داشت. البته بلندی قد و قدرت بدنی هم کمک کننده بود. یکیدیگر از برترین امتیازات برای کوبی برایانت است که در کتاب رکورد ها در نزدیکی چمبرلین با 81 امتیاز در برابر تیم بسکتبال

 

تورنتو رپترز درسال 2006، قرار گرفته است. در حال حاضر کوبی بازنشسته شده است، و لبران جیمز خیلی سرزنده نشان میدهد و دوایت هاورد نیز توانایی بازی کردن مانند ویلت را ندارد. تنها کسی که شانس بـه دست آوردن رکورد 100 امتیاز دریک بازی را دارد، کوین دورانت است که این رخداد ممکن است سال ها و سال ها طول بکشد.

برترین رکوردهای ورزشی گینس را بشناسید