پارس ناز پورتال

برترین و زیباترین شهرهای جزیره ای جهان را بشناسید

برترین و زیباترین شهرهای جزیره ای جهان را بشناسید

برترین و زیباترین شهرهای جزیره ای جهان را بشناسید 

تقریبا همۀ شهرهای جزیره ای در دنیا توریستی میباشند و جاذبه هاي طبیعی بسیار جالب را برای بازدید کنندگان فراهم میکنند. در این مقاله, جزایری را به شما معرفی می‌کنیم که زمانی بدون سکنه بودند ولی بعدا به حدی شهرنشینی در آنها رواج پیدا کرد که مناطق ساخته شده تمام جزیره را در بر گرفت, و شهرهای جزیره اي را تشکیل داد.

 

10. لینداو «Lindau»

برترین و زیباترین شهرهای جزیره ای جهان را بشناسید

شهر تاریخی لینداو نزدیک نقطه تقاطع اتریش و مرزهای سوئیس در قسمت شرقی دریاچه کنستانس واقع شده هست. این شهر با نواحی خشکی از طریق پل و خط آهن در رابطه هست و حدود 3000 نفر در آن سکونت دارند. این شهر پر از ساختمان هاي سبک قرون وسطی و نیمه چوبی هست, و مقصد جذابی برای گردشگران به شمار می‌آید.

 

9. سانتا کروز دل ایسلوته «Santa Cruz del Islote»

برترین و زیباترین شهرهای جزیره ای جهان را بشناسید

جزیره سانتا کروز نزدیک ساحل کارائیب کلمبیا واقع شده و به طور غیر رسمی پر تراکم ترین جزیره دنیا هست. این جزیره 90 منزل و جمعیتی نزدیک به 1200 نفر دارد که در این جزیره حدوداً 1 هکتاری جای گرفته اند. ساکنان این جزیره مردگان خود را در جزیره اي نزدیک دفن میکنند چون که هیچ فضایی برای گورستان وجود ندارد. انها در جزیره اي به اسم موکورا فوتبال بازی می‌کنند, چرا که تنها فضای عمومی در سانتا کروز تقریبا نصف زمین تنیس هست.

 

8. ایسولا دی پسکاتوری «Isola dei Pescatori»

برترین و زیباترین شهرهای جزیره ای جهان را بشناسید

ایسولا دی پسکاتوری «به معنی جزیره ماهیگیران» شمالی ترین جزیره از سه جزیره اصلی بورومئان در دریاچه ماجوره ایتالیا هست. با جمعیتی حدود 50 نفر, این تنها جزیره از بین آن سه جزیره هست که در تمام طول سال ساکنانی در آن اقامت دارند. خیابانی باریک در مسیر اصلی آن به کوچه هایي سنگ فرش شده

 

و از آنجا به تفرجگاهی متصل هست که جزیره را در بر گرفته هست. تفرجگاه همه ي وقت پر از آدم هست و منزل ها طوری ساخته شده اند که اجازه این فرمایش را بدهند. با این که حرفه سنتی ماهیگیری هنوز هم وجود دارد, زیبایی هاي اعجاب انگیز آن گردشگری را تبدیل به مهم‌ترین منبع درآمد ساکنان جزیره کرده هست.

 

7. مکسکالتیتان «Mexcaltitan

برترین و زیباترین شهرهای جزیره ای جهان را بشناسید

مکسکالتیتان جزیره مصنوعی کوچکی هست که در ساحل کشور مکزیک در اقیانوس آرام قرار دارد. در ماه هاي ژوئن تا فصل بارانی اکتبر, آب خیابانها را در بر میگیرد و همۀ با بهره گیری از قایق از جایی به جای دیگر پارو میزنند.برخی کارشناسان معتقدند که مکسکالتیتان در واقع همان سرزمین افسانه اي آزتلان, منزل مردم باستانی آزتک هست. امروزه این شهر اکثر شهر میگوهاست, چرا که در هر جای شهر میتوان انها را دیدن کرد.

 

6. تروگیر «Trogir»

برترین و زیباترین شهرهای جزیره ای جهان را بشناسید

تروگیر در نزدیکی شهر اشپلیت کرواسی واقع شده و یکی از شهرهای قرون وسطی در اروپاست که به برترین شکل از آن محافظت شده هست. خیابان هاي کوچک قرون وسطایی در این جزیره مسحورکننده در برگیرنده رستوران هاي مخفی و گالری هاي خیره کننده اي هست.

 

تفرجگاه عریضی کنار دریا وجود دارد که به بندری خوشگل پر از قایق هاي بادبانی ختم می‌شود. با ترکیبی جذاب از معماری رومی و گوتیک, کلیسای جامع سنت لارنس, تالار شهر و قلعه مربوط به دوران قرون وسطا از زیبایی هاي تروگیر میباشند.

 

5. نسبار «Nesebar»

برترین و زیباترین شهرهای جزیره ای جهان را بشناسید

نسبار که از آن بعنوان “مروارید دریای سیاه” یاد میشود, شهری جزیره اي در بلغارستان هست که تاریخ سه هزاره همواره در حال تغییری را به خود دیده هست. بخش باستانی این شهر در جزیره اي متصل به ناحیه خشکی واقع شده, و شواهد حضور تمدن هاي مختلف در دوره وجود این جزیره را در آنجا میتوان یافت. گاهی اوقات گفته میشود که بیشترین شمار کلیسا به ازای هر نفر در نسبار وجود دارد و نمایانگر میراث معماری غنی ارتدکس اروپای شرقی هست.

 

4. فلورس «Flores»

برترین و زیباترین شهرهای جزیره ای جهان را بشناسید

فلورس جزیره اي هست که در دریاچه پتن ایتزا واقع شده و توسط گذرگاهی به خشکی متصل می‌شود, و در سمت دیگر آن شهرهای دوقلوی سانتا النا و سن بنیتو قرار دارند. در همین جزیره فلورس بود که آخرین حکومت مستقل مایا در برابر فاتحان اسپانیایی پایداری کرد. شهر انها به اسم نوه پتن «به معنی شهر جزیره» بالاخره در سال 1697 با حمله اسپانیایی ها با قایق نابود شد.

 

برای شمار زیادی از گردشگران, علت اصلی بازدید از فلورس نزدیکی آن به خرابه هاي مایا از تیکال هست. ولی خود جزیره هم مقصد بسیار زیبایی پر از ساختمان هاي مسقف قرمز, خیابان هاي باریک سنگ فرش شده, کلیسایی تاریخی و انواع هتل ها و رستوران ها هست. برای شمار زیادی از گردشگر ها این شهر جزیره اي چیزی اکثر از فقط یک توقف در طول سفر و بلکه یک مقصد به یادماندنی هست.

 

3. ماله «Malé»

برترین و زیباترین شهرهای جزیره ای جهان را بشناسید

ماله پایتخت و پرجمعیت ترین شهر مالدیو هست. بیش از 100 هزار نفر در این جزیره کوچک جای گرفته اند. از آنجایی که هیچ حومه شهری در اطراف آن وجود ندارد, تمام زیرساخت ها در خود شهر واقع شده هست. آب از آب هاي شیرین زیرزمینی تأمین میشود و برق نیز در داخل شهر با بهره گیری از ژنراتورهای دیزلی فرآوری می‌شود.

 

مواد زائد جامد به جزیره هاي نزدیک انتقال پیدا می‌کند و به منظور پر کردن تالاب ها بهره گیری میشود. فرودگاه بزرگ نزدیک جزیره از این روش ساخته شده هست.

 

2. منهتن «Manhattan»

برترین و زیباترین شهرهای جزیره ای جهان را بشناسید

منهتن یکی از پنج شهر خودمختار نیویورک هست و وقتی مردم نیویورک سیتی را تصور میکنند, این شهر به ذهن شان می‌آید. منهتن در واقع جزیره اي شهری و شامل شناخته شده ترین جاذبه هاي نیویورک هست. کلمه “منهتن” از مردم بومی لنیپ می‌آید که پیش از اروپایی ها در این منطقه سکونت داشتند

 

و به معنای “جزیره تپه هاي بسیار” ترجمه میشود. در سال 1625 هلندی ها قلعه اي در جزیره منهتن ساختند, که تولد نیویورک سیتی را رقم زد. امروز منهتن یکی از پرتراکم ترین شهر هاي جزیره اي در دنیا هست, و طبق آمار سال 2008 شمار 1634795 نفر در مساحت 59.47 کیلومتر مربع زندگی می‌کردند.

 

1. ونیز «Venice»

برترین و زیباترین شهرهای جزیره ای جهان را بشناسید

ونیز که به دلیل آبراهه هایش در دنیا سرشناس هست, روی مجمع الجزایری از 117 جزیره ساخته شده که به وسیله 455 پل به یکدیگر متصل میباشند. در مرکز قدیم, آبراهه ها بعنوان جاده عمل می‌کنند, و تقریبا هر شکلی از حمل و نقل روی آب و یا با پای پیاده هست.

 

گرچه این شهر جزیره اي به آرامی در حال غرق شدن هست و در حین جزر و مد هاي بالا در پاییز و زمستان, پیاتزا سن مارکو که پایین ترین سطح جزیره هست به طور کامل در آب فرو میرود. در طول 1000 سال قبل, این جزیره به اندازه 7 سانتی متر در هر قرن به زیر آب رفته, و گزارش ها جدید نشان داده

 

که فقط در قرن جدید, شهر ونیز حدود 24 سانتی متر پایین رفته هست. این احتمالا اکثر مربوط به بالا آمدن سطح آب در دریای آدریاتیک باشد. یک راه حلی که توصیه شده این هست که شهر را از طریق پمپاژ آب به خاک هاي زیر جزیره, به بلندی بالاتری از سطح دریا انتقال دهند.