پارس ناز پورتال

برترین لوگوهای شرکت های خودروسازی

برترین لوگوهای شرکت های خودروسازی

برترین لوگوهای شرکت های خودروسازی 

در زمینه خودرو لوگوها واقعا خودنمایی می کنند. لوگوی بی ام دبلیو یا پورشه هرکدام در ذهن تمامی مردم جهان ثبت است. هر شرکت خودروسازی همانند محصولاتش لوگوی خاص خود را دارد اما در این میان برخی نشان‌ها بهتر و زیباتر از دیگران هستند و البته تاریخچه‌ای جذاب و بعضاً پر فراز و نشیب نیز پشت این نشان‌ها پنهان شده است.

برترین لوگوهای شرکت های خودروسازیتنها نگاهی به نشان تخم‌مرغی تویوتا بیندازید. این سمبل ساده خیلی الهام‌بخش نیست و یا نشان تیر اشکودا نیز همین‌طور است. درباره‌ی عجیب و خارق‌العاده بودن صحبت می‌کنیم! همانند این مثال‌ها، لوگوی جی‌ام‌سی نیز چیزی بیش از یک نام سه‌حرفی نیست. چقدر کلافه کننده! این نشان هیچ جایزه‌ی طراحی را برنده نشده است.

 

خوشبختانه هنوز هم تعداد زیادی از برندهای خودرو با لوگوهای جذاب و شیک و تاریخچه‌ای جالب وجود دارند. اینجا 10 نمونه‌ی برتر از این لوگوها را برای شما لیست کرده‌ایم.

 

میتسوبیشی

برترین لوگوهای شرکت های خودروسازیکار خود را با برند مشکل‌دار ژاپنی شروع می‌کنیم. حداقل در آمریکای شمالی میتسوبیشی چندین دهه است که در تقلا بوده و به خاطر مسائل کیفیتی سؤال‌برانگیز و محصولاتی با استانداردهای ضعیف زیر فشار بوده است. در حال حاضر این شرکت حتی سدانی میدسایز در سبد محصولات خود نداشته و نمی‌تواند در چنین بخش بزرگی از بازار رقابت نماید.

 

هنوز هم علیرغم عملکرد ضعیف نمایشگاهی، میتسوبیشی لوگویی جذاب داشته که از نظر گرافیکی ساده و بسیار واضح است. “میتسو” در زبان ژاپنی به معنی سه و “هیشی” به معنی شاه بلوط آبی و نشان دهنده‌ی شکل الماس است بنابراین این لوگو ترجمه تحت‌اللفظی نام میتسوبیشی است که معنی “سه الماس” را می‌دهد.

 

استون مارتین

برترین لوگوهای شرکت های خودروسازیدیگر خودروسازی که لوگوی جذابی دارد اهل انگلستان است. استون مارتین بی‌شک سازنده‌ی برخی از خودروهای استثنایی این صنعت بوده اما لوگوی آن نیز واقعاً جذاب بوده و از بال‌هایی شیک و کشیده به همراه درج نام شرکت در تقریباً مرکز خودرو تشکیل شده است. جالب آنکه استون مارتین این لوگو را در نمای عقبی برخی مدل‌ها بکار برده جایی که چراغ‌های عقب برخی مدل‌ها از این لوگو تقلید کرده‌اند.

 

سیتروئن

برترین لوگوهای شرکت های خودروسازینه‌تنها این شرکت استحقاق دریافت جایزه برای ادغام حرف در نام خود را دارد بلکه باید به خاطر داشتن لوگویی جذاب نیز تحسین شود. بله لوگوی هشت دوبل این خودرو نه‌تنها از نظر گرافیکی جذاب است بلکه به ریشه‌های شرکت نیز اشاره دارد. این نشان به الگوی چرخ‌دنده چپ و راست (هارینگ‌بون) مربوط است،

 

طراحی‌ای که قابل مقایسه با دنده‌های حلزونی شکل است. ظاهراً مؤسس سیتروئن آقای اندره سیتروئن این اختراع هوشمندانه را زمانی که در لهستان بود به ثبت رسانده است.

 

سوبارو

برترین لوگوهای شرکت های خودروسازیسوبارو بیشتر به خاطر تاریخ غنی مسابقات رالی و سیستم چهارچرخ محرک منحصربه‌فرد خود شناخته می‌شود اما علاوه بر این‌ها سوبارو دارای لوگوی زیبایی نیز هست. آیا می‌دانید که نشان چشمک‌زن سوبارو چه چیزی را نشان می‌دهد؟ خب اگر یک ستاره‌شناس آماتور باشید شاید سرنخی داشته باشید،

 

اگر این‌گونه نیستید احتمالاً هنوز هم از این لوگوی عالی لذت می‌برید. لوگوی سوبارو در واقع نشان دهنده‌ی خوشه‌ای از ستاره است که در برج ثور دیده می‌شود. چرا این دسته‌ی خاص از ستاره‌ها؟ سوبارو واژه‌ای ژاپنی برای دسته‌ای از ستاره‌های یافت شده در صورت فلکی است.

 

فولکس‌واگن

برترین لوگوهای شرکت های خودروسازیبرای آن دسته از افرادی که با فولکس‌واگن آشنا نیستند تاریخ این شرکت کمی تیره‌وتار است و البته منظور ما اشاره به رسوایی دیزل گیت نیز نیست. ریشه‌ی برند خودروی مردم مستقیماً به آلمان نازی بازمی‌گردد. در اوایل دهه‌ی 30 میلادی هیتلر خواهان خودرویی مقرون‌به‌صرفه بود که بتواند مردم رایش را جابجا کند.

 

نهایتاً خودروی بیتل فولکس این کار را انجام داد حتی اگر درخشش آن پس از جنگ جهانی دوم تیره شده باشد.درهرحال، علیرغم گذشته‌ی پر فراز و نشیب، فولکس‌واگن یکی از جالب‌ترین لوگوها را داشته و این نشان از طراحی گرافیکی نیز بسیار دلپذیر است. نشان این شرکت از حرف بزرگ V و W تشکیل شده است. این لوگو واضح، ظریف و زیباست.

 

مزدا

برترین لوگوهای شرکت های خودروسازیپنجمین خودروساز دارای لوگویی زیبا باز هم از ژاپن است. لوگوی مزدا با حالت کرومی درخشان ساده و جذاب است. به‌طور واضح می‌توان نمای حرف M را در آن دید اما این ترکیب همچنین چیزی بیش از شباهت به حرف اول نام مزداست. افرادی که نگاه عمیقی دارند می‌توانند پرنده‌ای را در حال پرواز ببینند که بال‌های خود را باز کرده است.

 

پورشه

برترین لوگوهای شرکت های خودروسازیپورشه یکی از رؤیایی‌ترین برندهای دنیاست. خواه 911 باشد یا ماکان، پانامرا باشد یا کیمن کوپه، محصولات اسپورت این شرکت در قلب هر فرد دوستدار خودرویی جای دارند. در راستای همخوانی با چنین میراث و عملکرد درخشانی، پورشه سزاوار لوگویی بسیار زیباست و در واقع همین‌طور هم هست.

 

جالب اینکه نشان پورشه ترکیبی از بخش‌های مختلف است و نشان شهر اشتوتگارت با سمبل پادشاهی Württemberg مجموعه‌ای زیبا را ایجاد کرده‌اند. در هر رویدادی از این نشان جذاب و خودروهای جذاب‌تر لذت ببرید!

 

آلفارومئو

برترین لوگوهای شرکت های خودروسازیدیگر خودروساز کار بلد با لوگویی واقعاً زیبا آلفارومئو است. درست همانند پورشه، نشان این شرکت نیز از سمبل‌های نظامی مختلفی تشکیل شده است. بخش قرمز غالب این لوگو نشان دهنده‌ی شهر میلان و محل تولد شرکت است؛ اما بخش مار نشان این لوگو به خانه‌ی Visconti (خانواده‌ی اصیل ایتالیایی) اشاره دارد.

 

آئودی

برترین لوگوهای شرکت های خودروسازییکی از زیباترین لوگوهای صنعت خودروسازی به آئودی تعلق دارد که آن هم به تاریخ پرسروصدای شرکت بازمی‌گردد که توضیح دادن آن بسیار سخت است. به‌طور خلاصه نشان این شرکت از چهار حلقه‌ی به‌هم‌پیوسته تشکیل شده که هر یک نشانگر برندی است که به سه تای دیگر پیوسته

 

و اتحاد آئودی را ایجاد کرده است. 4 حلقه‌ی یاد شده نشان دهنده‌ی چهار شرکت قدیمی Horch،Wanderer،DKW و آئودی است. توضیح تاریخ این شرکت سخت بوده اما نتیجه‌ی آن منجر به شکل‌گیری یکی از بهترین لوگوها شده است.

 

ب‌ام‌و

برترین لوگوهای شرکت های خودروسازیدر نهایت می‌رسیم به ب‌ام‌و! بی هیچ سؤالی این خودروساز لوکس آلمانی یکی از بهترین نشان‌های تاریخ خودرو را دارد. نشان کروی این شرکت نشان دهنده‌ی چندین موضوع است. ابتدا این لوگو به پروانه‌ی هواپیما که در سرعت‌های بالا می‌چرخد اشاره دارد.

 

دومین موضوع بخش آبی و سفید نشان است که نشان دهنده‌ی پرچم باواریا می‌باشد. به یاد داشته باشید که مرکز اصلی این شرکت در مونیخ قرار دارد. سادگی گرافیکی، ظرافت کلی و تاریخی غنی باعث شده تا شکست دادن ب‌ام‌و امری نشدنی به نظر آید.

 

سایت پدال