پارس ناز پورتال

برترین ورزش ها برای بالا بردن آمادگی جسمانی

برترین ورزش ها برای بالا بردن آمادگی جسمانی

برترین ورزش ها برای بالا بردن آمادگی جسمانی 

برترین ورزش ها را برای افزایش آمادگی جسمانی شما معرفی می کنیم که می توانند معجزه کنند و به سرعت توان شما را بالا ببرند. انجام ورزش‌های رزمی می‌تواند فواید زیادی برای ورزشکاران داشته باشد. این نوع ورزش‌ها ضربان قلب را افزایش می‌دهد و باعث افزایش آمادگی جسمانی می‌شود. شش ورزش رزمی که باعث افزایش آمادگی جسمانی و تناسب اندام می‌شوند، عبارتند از:

 

1. تکواندو 

این ورزش رزمی کره‌یی دو دهه است که در المپیک حضور دارد. تکواندو بر پایه ضربه زدن با پاست و نیز تکواندوکاران حرکات قدرتی بر روی پا انجام می‌دهند. آن‌ها نیاز دارند که زیاد بدوند و حرکت اسکات انجام دهند.این ورزش برای سوزاندن کالری مفید است و به عضله‌سازی کمک می‌کند. انجام تکواندو سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد.

 

2. کاپویرا: 

این ورزش ریشه در کشور برزیل دارد. برای انجام این ورزش باید تعادل و انعطاف‌پذیری را افزایش دهید. ورزشکاران این رشته ورزشی بر پاها و بدنه تمرکز دارند. معمولا ورزشکارانی که ژیمناستیک و یوگا انجام می‌دهند به این ورزش رزمی گرایش پیدا می‌کنند.

 

3. جوجیتسو: 

این ورزش در آمریکای جنوبی طرفداران زیادی دارد. در این ورزش از وزن بدن استفاده می‌شود. برای رسیدن به آمادگی در جوجیتسو باید ورزش‌های قلبی – عروقی انجام داد و قدرت بدن را بالا برد. استقامت نیز در این ورزش بسیار مهم است.

 

4. تایچی: 

تایچی ورزش رزمی آرام و نمایشی است. با این حال این ورزش به افزایش قدرت جسم و ذهن کمک می‌کند. این ورزش تعادل را افزایش می‌دهد. افراد با انجام این ورزش تنش و اضطراب را دور می‌کنند و قدرت تمرکز را افزایش می‌دهد. اگر می خواهید وزن کم کنید بهتر است در کنار این ورزش فعالیت‌های دیگری نیز داشته باشید.

 

5. مویی تای: 

مویی تای ورزش تایلندی است. تمرینات این ورزش سنگین است و زمان زیادی لازم است تا در آن حرفه‌یی شوید. با انجام مویی تای آمادگی جسمانی و استقامت افزایش می‌یابد.

 

6. جودو: 

این ورزش انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهد و بر آمادگی جسمانی و ذهنی تمرکز دارد. افرادی که جودو انجام می‌دهند باید بر تغذیه، طرز فکر و تنفس خود کار کنند. بنابراین این ورزش تاثیر زیادی بر نوع زندگی دارد.