پارس ناز پورتال

برتری های رنگ موهای طبیعی بر شیمیایی

مجموعه : نکات سلامت مو
برتری های رنگ موهای طبیعی بر شیمیایی

برتری های رنگ موهای طبیعی بر شیمیایی

رنگ موهای طبیعی روی ریشه موها تاثیر ندارند و ماندگار بیشتری نیز دارند. در مقابل همیشه ترکیبات شیمیایی رنگ های صنعتی مورد انتقاد بوده است. طبق یکی از تحقیقات انجام شده در انگلستان ، خانم ها تقریبا ۱۵۰ بار در طول عمر خود مدل موهایشان را تغییر می دهند . تعداد آن مهم نیست اما رنگ مو همیشه بخشی از این تغییر می باشد .

 

نگرانی ها درباره ی رنگ موهای موجود در بازار

بنیاد جهانی مبارزه با سرطان معتقد است بیش از پنج هزار ماده ی مختلف شیمیایی در محصولات رنگ مو مورد استفاده قرار می گیرند که طی آزمایشات بر روی حیوانات ، برخی از آنها سرطان زا هستند . هر چند بسیاری از تولید کنندگان برای افزایش کیفیت رنگ موهای خود ، برای حذف این مواد تلاش کرده اند ، همچنان برخی از این مواد شیمیایی در رنگ موها یافت می شوند :

 

Quaternium-15 : ماده ای که فرمالدئید ، یعنی یکی از ترکیبات سرطان زا را آزاد می کند .

 

Alkylphenol ethoxylates (APEs) : اختلالات هورمونی را ایجاد می کند .

 

Phenylenediamine (PPD) : حساسیت های پوستی و تنفسی را ایجاد می کند و در دسته ی مواد سمی و مضربرای محیط زیست قرار می گیرد .

 

متاسفانه کارمندان سالن های زیبایی بیش از همه در خطر ابتلا به سرطان مثانه هستند و استفاده های فردی از رنگ موهای شیمیایی نیز خطر ابتلا به سرطان خون را افزایش می دهد .

 

چگونگی عملکرد رنگ موهای طبیعی

امروزه رنگ موهای طبیعی بسیاری شناخته شده اند که مواد برخی از آنها در آشپزخانه های ما وجود دارد . بستگی دارد چه رنگی را انتخاب می کنید و چه دوامی را از این رنگ انتظار دارید .بخاطر داشته باشید رنگ موهای طبیعی شبیه نمونه های شیمیایی خود نیستند و معمولا دوام چندانی ندارند .

 

همچنین نمی توانید به راحتی رنگ مو را تغییر دهید و این رنگ روی مو شاید کمی با تصور شما متفاوت باشد ( البته این اتفاق در سالن های زیبایی هم می افتد!)شاید به کمی زمان و تجربه نیاز باشد تا بتوانید رنگ دلخواه خود را بدست آورید ، اما قطعا با استفاده از رنگ موهای طبیعی شما به موهای خود لطف می کنید !

 

نکته : اگر فکر می کنید ممکن است از رنگی که با این مواد بدست می آید راضی نباشید ، کمی از موهای کوتاه شده خود را نگه دارید و این رنگ ها را روی خرده موها امتحان کنید .

 

نکته : همیشه برای شستن رنگ از روی موهای خود ، از سرکه سیب استفاده کنید تا رنگ مو دوام بیشتری داشته باشد . بهتر است سرکه را با آب ترکیب نمایید و یا یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک فنجان آب اضافه و روی مو اسپری کنید . آن را آب نکشید