پارس ناز پورتال

برج خور دبی بلندترین ساختمان جهان خواهد شد

برج خور دبی بلندترین ساختمان جهان خواهد شد

برج خور دبی بلندترین ساختمان جهان خواهد شد 

کشور کشور امارات در حال فرآوری برجی هست که از خلیفه هم بلندتر خواهد بود و دو برج بلند جهان به زودی در دوبی تظاهر خواهند کرد. برج خور شهر دبی «Dubai Creek Tower» تازه ترین سازه فوق بلند شهر دبی خواهد بود که بعد از آخر فرآوری آن در سال 2020, بعنوان بلند ترین آسمان خراش جهان شناخته خواهد شد.

 

این برج عظیم که پیش‌تر با اسم برج نظاره شهر دبی «Dubai Observation Tower» شناخته می‌شد, در مرکز بخشی بزرگ‌تر به اسم خلیج خور شهر دبی «Dubai Creek Harbor» قرار گرفته که شامل اقامت‌گاه‌ها, فروشگاه‌ها و فضای اداری می شود. به علاوه, شرکت اعمار که در قبل مسئولیت تولید برج ولیعهد را بر عهده داشت, در تعاملی مشترک با شهر دبی هولدینگ در حال گسترش این آسمان خراش بزرگ هست.

 

برج خور شهر دبی
یکی از قابل دقت‌ترین موارد در ارتباط با برج خور یا برج نهره شهر دبی, بهره گیری از کابل‌هاي بزرگ برای نگه داشتن آن هست. هرچند, با شهرتی که سانتیاگو کالاتراوا «Santiago Calatrava» در این نوع طراحی دارد, چنین چیزی دور از ذهن نیست. موضوع دیگر, الهام‌گیری سازندگان از معماری سنتی اسلامی و شباهت این سازه به یک دارت بزرگ رو به آسمان هست

 

که زیبایی‌هاي آن را دوچندان می کند. بخش داخلی نیز شامل چندین عرشه گوناگون می شود که در نتیجه آن, چشم‌اندازی فوق‌العاده پیش روی بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.اگرچه هنوز زمان زیادی تا تکمیل شدن برج خور شهر دبی باقی باقیمانده, اما تا همین مرحله میلیون‌ها ساعت زمان صرف شده و مهندسان,

 

170 هزار متر مکعب خاک را برای فونداسیون یا شالوده ساختمان خارج کرده‌اند. هم‌چنین آن ها اضافه بر ریختن 211 هزار و 200 تن بتن, بیش از 145 شمع بتنی را نیز به منظور اطمینان از استقامت سازه, در گودی 72 متری «236 فوتی» آن قرار داده‌اند تا کار این بخش از پروژه به آخر رسد.

 

سانتیاگو کالاتراوا در ارتباط با تولید برج خور شهر دبی میگوید:

طراحی و خصوصیت‌هاي معماری این برج نیازمند رویکردهای ویژه مهندسی بود که هم‌حالا در حال پیاده‌سازی میباشند. مطالعات گسترده‌اي برای حاضر‌سازی این طرح عظیم انجام شده هست و آموزه‌هایي که ما از تجربه‌هاي خود به دست آورده‌ایم نیز به دانش بشر می‌افزایند.

 

با عدم وجود هیچ سازه نمونه و فوق ارتفاع در جهان, شرکت اعمار رویکردهای کاملا متفاوتی را در ارتباط مهندسی باد و آزمایش‌هاي لرزه‌اي در پیش گرفته که گرچه به آخر رسیده‌اند. تمام جنبه‌هاي این برج, از گزینه نوع مواد تا تکنولوژی مورد بهره گیری در تولید, بر مبنای بالاترین استانداردهای ایمنی در سطح جهان طراحی شده‌اند.

 

انتظار میرود تا سال 2020 و زمانی که کار فرآوری برج خور شهر دبی به آخر رسد, اطلاعات بیشتری از این شاهکار مهندسی هم چون ارتفاع آن در اختیارمان قرار گیرد. تمام چیزی که ما در این لحظه میدانیم, این هست که آسمان خراش پیش رو بلند ترین ساختمان جهان خواهد بود.

 

در این صورت, برج ولیعهد با ارتفاع 829.8 متر «2 هزار 723 فوت» و برج جده با ارتفاع هزار و 7 متر «3 هزار 303 فوت» که فرآوری آن سال 2019 به آخر خواهد رسید, دیگر بعنوان بلند ترین آسمان خراش جهان شناخته نخواهند شد.