پارس ناز پورتال

بررسی بهترین لپتاپ های عرضه شده سال 2017

بررسی بهترین لپتاپ های عرضه شده سال 2017

بررسی بهترین لپتاپ های عرضه شده سال 2017 

بهترین لپتاپ هـای کاربردی و با کیفیت از برترین برندهای جهان کـه در سال 2017 روانه بازار شده اند را بـه شـما معرفی می‌کنیم. تنها چند سال پیش بود کـه با هجوم تبلت ها بـه بازار بـه دنبال عرضه ی Apple iPad در سال ۲۰۱۰، همگی داشتیم مرگ کامپیوتر هـای شخصی را اعلام می کردیم. اما در حالی‌کـه تعداد انگشت شماری از این تبلت ها شاهد موفقیت خود بودند، بسیاری نتوانستند

 

بـه آن برسند و باعث دوباره دمیده شدن علاقه بـه سوی لپ‎تاپ ها و دستگاه هـای هیبریدی شدند.لپ تاپ ها بـه خصوص توانسته اند احساس هدف تازه ای، با ورود دسته بندی هـای جدید از جمله دستگاه هـای ۲ در ۱ و اولترا بوک ها بـه بازار، پیدا نمایند. در نتیجه بازار لپ‎تاپ ها بـه قدری گسترده شده است کـه حتی اگر مشکلات باتری MacBook Pro جدید علاقه ی شـما از آن را کم کرده اند، مطمئنا خواهید توانست جایگزینی برای آن پیدا کنید کـه بـه نفع شـما خواهد بود.

 

کسی کـه علاقه مند بـه عمر باتری طولانی و طراحی بدون فن یک اولترابوک است ، برای مثال بـه HP Spectre جذب خواهد شد. همین طور از سویی دیگر کسانی کـه بـه دنبال قابلیت حمل راحت بدون از دست دادن قابلیت هـای مختلف بوده ، مطمئنا لپ‎تاپ با صفحه نمایش تاچ Samsung NoteBook 7 Spin آنها را وسوسه خواهد کرد.

 

با این وجود لپ‎تاپ هـای کلاسیک نیز همچنان باقی مانده اند. ویرایشگران ویدئوها و گیمر ها بیش تر بـه فکر قدرت و بازدهی بوده، کـه توسط Dell XPS 15 مجهز بـه پردازنده گرافیکی مجزا تولید میشود، تا طراحی هـای باریک و قابلیت حمل بالا بـه قیمت عمر باتری نصف روزه.

 

کافی است کـه بگوییم بـه رغم وجود انتخاب هـای بی شمار، پیدا کردن بهترین لپ‎تاپ مناسب نیاز هایتان نیازی ندارد کـه حتما کار سختی باشد. برای کمک کردن بـه شـما در این مسیر ، ما لیستی از ۱۵ لپ‎تاپ برتر در سال ۲۰۱۷ کـه میتوانید بخرید را برای شـما گرد آوری کرده ایم کـه در ادامه میتوانید آن را مشاهده نمایید.

 

Dell XPS 13

بررسی بهترین لپتاپ های عرضه شده سال 2017

همچنان درجه یک ، همین حالا بـه همراه پردازنده هـای Kaby Lake

 

مشخصات فنی :

پردازنده: Intel Core i3 – i7

گرافیک: Intel HD Graphics 620

صفحه نمایش: ۱۳٫۳-inch FHD «1,920 x 1,080» – QHD+ «3,200 x 1,800»

حافظه داخلی: ۱۲۸GB – ۵۱۲GB SSD

 

با عرضه ی مدل ۲۰۱۷ لپ تاپ Dell XPS 13 همچنان بـه عنوان بهترین لپ تاپی کـه میتوانید بخرید فرمانروایی میکند. باریک و سبک با عمر باتری کـه طبق تست هـای ما از ۷ ساعت فراتر میرود، لپ‎تاپ پرچمدار کمپانی Dell همین حالا پرچمدار دسته ی اولترابوک ها نیز هست. باری دیگر هم Dell موفق شده است

 

تا صفحه نمایشی ۱۳٫۳ اینچی را در بدنه ای ۱۱ اینچی قرار دهد و ثابت کند کـه صفحه نمایش بدون حاشیه ی Infinity Edge یک شگفتی در طراحی است. مجهز شده با آخرین نسل از پردازنده هـای Kaby Lake کمپانی اینتل و حافظه و رم فوق العاده سریع، Dell XPS 13 طراحی شده است تا شـما را تحت تاثیر قرار دهد

 

و اضافه شدن رنگ رز گلد بـه انتخاب هـای آن نیز مطمئنا بـه مزاق کاربران خوش خواهد آمد. با وجود همه ی ی ی این امکانات و قابلیت ها تعجبی وجود ندارد کـه ما همچنان Dell XPS 13 را بـه عنوان برترین اولترا بوک و لپ‎تاپ بازار انتخاب کنیم.

 

سریع تر از همیشه
همان طول عمر طولانی باتری
جایگاه دوربین وبکم کماکان خوب نیست
نبود قابلیت Windows Hello

 

Asus ZenBook UX305

بررسی بهترین لپتاپ های عرضه شده سال 2017

بهتر از MacBook با تنها کسری از قیمت آن

پردازنده: Intel Core Intel Core M3-6Y30 – M7-6Y75

گرافیک: Intel HD Graphics 515 | RAM: 8GB

صفحه نمایش: 13.3-inch, FHD «1,920 x 1,080» – QHD+ «3200 x 1800» IPS display

حافظه داخلی: 256GB – ۵۱۲GB SSD

 

اگر شـما بـه دنبال جایگزینی ویندوزی برای جدیدترین MacBook صورتی رنگ اپل هستید، ASUS ZenBook UX305 احتمالا بهترین انتخاب شـما خواهد بود. اگر چـه کـه این لپ‎تاپ شاید از هر زاویه ای شبیه بـه طراحی یک محصول کوپرتینویی باشد اما در واقع تقریبا از هر نظر از ساخته هـای اپل برتر است. از طراحی آلومینیومی آمیخته

 

بـه رنگ بنفش آن گرفته تا صفحه نمایش شفاف و با کیفیتش و حافظه داخلی فراوانش، ZenBooK UX305 با طراحی بدون فن و عمر باتری طولانی خود ویندوز را بـه رقابت با مک بوک باز می گرداند. در حالی‌کـه قیمت پایین و مناسب این دستگاه بـه شدن وسوسه کننده است اما اگر بـه دنبال قدرت بیش تری می باشید «و همچنین طراحی جمع و جور تر» نگاهی بـه دیگر محصول این خانواده، Asus ZenBook 3، نیز داشته باشید.

 

فوق العاده باریک و سبک
صفحه نمایش پویا و بدون بازتاب
گرافیک ضعیف
اسپیکر هـای کوچک و کم قدرت

 

HP ChromeBook 13

بررسی بهترین لپتاپ های عرضه شده سال 2017

زیبایی کرومی با برچسب قیمتی سنگین

پردازنده: Intel Pentium – Intel Core m7-6Y75

گرافیک: Intel HD Graphics 515 | RAM: 4GB – ۱۶GB

صفحه نمایش: 13.3-inch, FHD «1,920 x 1,080» – QHD+ «3,200 x 1,800» eDP UWVA WLED

حافظه داخلی: 32GB eMMC

 

اگر چـه اگر بخواهید بـه دنبال پردازنده ی سریع تر و یا صفحه نمایش با رزولوشن بالاتر بروید، قیمت آن کمی در کفه ی سنگین ترازو قرار خواهد گرفت اما HP ChromeBook 13 یکی از شیک ترین نوت بوک هایی است کـه میتوانید بخرید و مطمئنا در یک کافی شاپ پر از مک بوک هـای اپل و دیگر لپ‎تاپ هـای رده بالا خارج از سطح آن ها بـه نظر نخواهید آمد و کیف پولتان نیز از شـما بـه خاطر انتخاب کردن HP ChromeBook 13 تشکر خواهد کرد.

 

اما علاوه بر اینها استفاده از آن نیز راحت تر است. صفجه کلید لپ‎تاپ حس محکم بودن دارد اما جمع و جور است و در عین حال گزینه ی صفحه نمایش QHD+ بـه کاربران فضا و شفافیت کافی را برای بـه انجام رساندن هر کاری بدون فشار و خستگی غیر ضروری کـه توسط صفحه نمایش هـای اقتصادی تر جایگزین وارد میشود را می‌دهد.

 

طراحی فوق العاده باریک و جذاب
کیبورد عالی
نبود صفحه نمایش لمسی
افزایش قیمت زیاد نسخه ی صفحه نمایش QHD+

 

Razer Blade Stealth

بررسی بهترین لپتاپ های عرضه شده سال 2017

اولترا بوک گیمینگی کـه منتظر آن بوده اید

پردازنده: Intel Core i7

گرافیک: Intel HD Graphics 620 | RAM: 8GB – ۱۶GB

صفحه نمایش: 12.5-inch, QHD+ «2,560 x 1,440» – ۴K «3,840 x 2,160» IGZO LED-backlit multi-touch

حافظه داخلی: 128GB – ۱TB SSD

 

Razer Blade Stealth اولترابوکی استثنایی است کـه تنها توسط تلاش هایش برای یک لپ‎تاپ گیمینگ بودن پاگیر شده است. از نظر قیمتی این لپ‎تاپ دست بالا را در مقابل بسیاری از رقیبان کلیدی خود دارد اما گول نخورید، با وجود پردازنده ی نسل هفتمی کیبی لیک Core i7 اینتل، جدیدترین Razer Blade Stealth همین حالا قدرت مند تر و بهینه تر و کم مصرف تر از همیشه است.

 

اما بهتر از اینها، این لپ‎تاپ می تواند روشنایی هر کدام از دکمه هـای صفحه کلید خود را تغییر دهد، با بیش از ۱۶٫۸ میلیون رنگ مختلف برای انتخاب. علاوه بر این، اگر گرافیک یکپارچه ی اینتل استفاده شده در لپ‎تاپ بـه مزاق شـما خوش نمی آید ، میتوانید Razer Core، گرافیک خارجی و البته گران قیمت ریزر، را زمانی کـه در جایی ساکن هستید بـه دستگاه متصل نمایید و از آن برای عملکرد قوی تر استفاده نمایید.

 

صفحه نمایش رنگارنگ و جشم نواز
عمر باتری ارتقا یافته
شارژر سنگین
صفحه کلید بـه عمق حرکت بیش تری نیاز دارد

 

Samsung NoteBook 9

بررسی بهترین لپتاپ های عرضه شده سال 2017

عالی بودن نیازی بـه خالی کردن جیبتان ندارد

پردازنده: 2.3GHz Intel Core i5-6200U

گرافیک: Intel HD Graphics 520 | RAM: 8GB

صفحه نمایش: 13.3-inch, FHD «1,920 x 1,080» LED anti-reflective display

حافظه داخلی: 256GB

 

Samsung NoteBook 9 شاید زرق و برق دار ترین دستگاه موجود در لیست ما نباشد، اما با برچسب قیمت ۹۴۹ دلاری خود مطمئنا امکاناتی بـه شـما ارائه می دهد کـه بیش تر از آن چیزی است کـه در اکثر لپ‎تاپ ها میبینید. این بـه این خاطر بوده کـه بر خلاف اکثر رقیبان کنونی خود در بازار، اولترا بوکی با پردازنده ی پر قدرت Core i5 نسل اسکای لیک کمپانی اینتل بوده

 

کـه همین بـه تنهایی آن را قدرت مند تر از یک MacBook Air میکند ،البته با صفحه نمایشی با رزولوشن بالا تر و برچسب قیمتی پایین تر برای رقابت با آن. اما از معایب آن، در نتیجه ی پردازنده ی قدرت مند تر، طول دوام آوردن باتری لپ تاپ است کـه ضربه می‌بیند.

 

قیمت گذاری رقابتی
صفحه نمایش تقریبا بدون عیب و کامل
پورت هـای ویدئویی سایز میکرو
طول عمر باتری کوتاه

 

Micrsoft Surface Book

بررسی بهترین لپتاپ های عرضه شده سال 2017

لپ‎تاپ هیبریدی ویندوز ۱۰ کامل

پردازنده: Intel Core i5 – i7

گرافیک: Intel HD graphics 520 – Nvidia GeForce graphics | RAM: 8GB – ۱۶GB

صفحه نمایش: 13.5-inch, 3,000 x 2,000 PixelSense Display

حافظه داخلی: 128GB – ۲۵۶GB PCIe3.0 SSD

 

اگر بـه دنبال لپ تاپی سنتی تر هستید، مایکروسافت با اولین لپ‎تاپ خود، Surface Book، تمامی نیازهای شـما را بهتر از رقیبان برطرف میکند. اگر چـه کـه این دستگاه دارای صفحه نمایش با نسبت عجیب ۳:۲ و سایز ۱۳٫۵ اینچی است کـه برای اکثر اولترا بوک ها غیر معمول است ، اما طراحی آن یکی از بهترین لپ تاپ هـای تبدیل شونده ی

 

ساخته شده تا بـه حال است. بـه عنوان یک تبلت مستقل، کـه بـه عنوان ClipBoard نیز شناخته میشود، این دستگاه یکی از قدرت مند ترین و باریک ترین کامپیوتر هـای ویندوز ۱۰ در دنیا است و با وصل کردن صفحه نمایش بـه پایه ی کیبورد، با استفاده از یک کارت گرافیک مجزا دارای قدرت مضاعف نیز میشود.

 

طراحی آینده نگرانه
تبلت جدا شونده ی راحت
عمر باتری بـه خوبی میزان وعده داده شده عمل نمی کند
آپدیت هـای بزرگ و اصلی هنوز در راهند

 

HP Spectre
بررسی بهترین لپتاپ های عرضه شده سال 2017

باریک ، قدرت مند و شیک

پردازنده: Intel Core i5 – i7

گرافیک: Intel HD Graphics 520 | RAM: 8GB LPDDR3 SDRAM

صفحه نمایش: 13.3-inch FHD «1,920 x 1,080» IPS UWVA WLED

حافظه داخلی: 256GB – ۵۱۲GB SSD

 

یک نگاه کوتاه بـه HP Spectre کافی است تا فکر کنید کـه این لپ تاپ بـه یک عمارت تعلق دارد. اما چیزی کـه شاید شـما را متعجب کند این است کـه نه تنها این لپ‎تاپ دارای ظاهری شیک و گران قیمت است بلکه در واقع قدرت مند تر از جدیدترین MacBook با قیمتی کم تر از آن نیز می‌باشد. از لولای طلایی بـه زیبایی طراحی شده

 

تا قابلیت انتخاب پردازنده ی Core i7 و سه پورت USB Type-C نه تنها بـه نظر می رسد کـه شـما یکی از توانا ترین لپ‎تاپ هـای بازار را دارید «و البته آینده نگرانه»، بلکه بر خلاف برخی دیگر از اولترابوک ها، واقعا دارای این قدرت و توانایی می باشید. اگر چـه این لپ‎تاپ از صفحه نمایشی با رزولوشن تنها ۱۰۸۰p بهره می برد، اما طراحی صنعتی فوق العاده ی آن کافی است تا این انتقادها را ساکت نماید.

 

ظاهر شیک و مدرن و چشم نواز
صفحه کلید عالی
عمر باتری پایین تر از حد متوسط
ترک پد اسفنجی

 

Samsung NoteBook 7 Spin
بررسی بهترین لپتاپ های عرضه شده سال 2017

کیفیت ساخت عالی، برچسب قیمتی مقرون بـه صرفه

پردازنده: 2.5GHz Intel Core i7-6500U

گرافیک: Nvidia GeForce 940MX «2GB DDR3L»; Intel HD Graphics 520 | RAM: 12GB – ۱۶GB

صفحه نمایش: 15.6-inch Full HD «1,920 x 1,080» LED with touch panel

حافظه داخلی: 1 TB HDD – ۱TB HDD; 128GB SSD

 

اگر تا بـه حال دلتان MacBook Pro بدون اجبار بـه فروختن کلیه برای تهیه آن خواسته است، Samsung NoteBook 7 Spin نه تنها زرق و برق و استایل لپ تاپ هـای حرفه ای کمپانی اپل را برای شـما بـه ارمغان می آورد، بلکه حتی یک صفحه نمایش لمسی را نیز بـه لیست امکانات خود با وجود قیمتی مناسب اضافه می نماید.

 

برای یک دستگاه هیبریدی ۲ در ۱ سنگین با پردازنده ی Core i7 ، حافظه ی رم ۱۲ گیگابایتی و حتی یک کارت گرافیک Nvidia مجزا ، NoteBook 7 Spin با توجه بـه قیمت و ارزشش مشخصاتی در بالا ترین رده را ارائه می دهد. اما فقط همین نیست.سامسونگ حتی پا فرا تر از این گذاشته و یک آپشن صفحه نمایش HDR ،

 

حتی با وجود رزولوشن تنها ۱۰۸۰p، نیز عرضه کرده است. اگر چـه کـه هنوز سرویس هـای زیادی نیستند کـه از این قابلیت پشتیبانی می کنند اما برخی داشتن قابلیت HDR را ضروری تر از رزولوشن بالا تر می‌دانند. مشکی هـای عمیق تر و رنگ هـای پویا و زنده تر.

 

ارزش فوق العاده بالا
صفحه نمایش HDR
وزن سنگین
گرافیک دستگاه بـه اندازه ی کافی قدرت مند نبوده

 

HP Spectre X360
بررسی بهترین لپتاپ های عرضه شده سال 2017

باریک تر، جذاب تر و سریع تر از همیشه

پردازنده: Intel Core i5 – i7

گرافیک: Intel HD Graphics 620 | RAM: 4GB – ۱۶GB

صفحه نمایش: 13.3-inch, FHD «1,920 x 1,080» – UHD «3,840 x 2,160» IPS UWVA-backlit multi-touch

حافظه داخلی: 128GB – ۵۱۲GB SSD

 

نسخه ی ۲۰۱۶ لپ‎تاپ Spectre X360 کمپانی HP بـه خوبی هر چـه تمام تر از آب درآمد و با تشکر از نسل هفتم «Kaby Lake» پردازنده هـای اینتل، این لپ‎تاپ لیست کاملی از قابلیت هـای جدید را بـه ارمغان می آورد کـه پیش از این در آن یافت نمی شدند. طول عمر باتری برای مثال همین حالا از مرز ۸ ساعت فرا تر میرود ،

 

در حالی‌کـه پردازش چند هسته ای و گرافیک پایین و میان رده ی آن نیز شاهد ارتقا و بهبود بوده اند. نه تنها طول عمر باتری بهبود یافته است ، بلکه حتی زمان مورد نیاز برای شارژ کردن دستگاه. شارژ سریع با استفاده از USB Type-C باعث شده است تا HP Spectre X360 شاهد شارژ از ۰ تا ۹۰ درصدی در تنها ۹۰ دقیقه باشد.

 

با این وجود انتظار دیدن بیش تر از یک پورت USB استاندارد بر روی این دستگاه را نداشته باشید و این بار نیز شاهد تلاش دیگری بـه سمت USB Type-C هستیم، اما این بار با نسبت دو بـه یکش، طرفداران تکنولوپی عاشق آن خواهند بود اما ممکن است باعث ناراحتی برای مردم عادی شود.

 

صفحه کلید خوب
باتری با طول عمر بالا و زمان شارژ کوتاه
نبود کارت خوان «SD Card Reader»
حاشیه پایینی ضخیم

 

MacBook 2016
بررسی بهترین لپتاپ های عرضه شده سال 2017

زیبا، باریک و سبک

پردازنده: Intel Core m3 – m5

گرافیک: Intel HD Graphics 515 | RAM: 8GB

صفحه نمایش: 12-inch, 2304 x 1,440 LED-backlit IPS display

حافظه داخلی: 256GB – ۵۱۲GB SSD

 

کمپانی اپل جذاب ترین لپ‎تاپ حال حاضر خود را با پردازنده ی Core M سری اسکای لیک اینتل بـه روز رسانی کرده است. البته با قدرت کلاک شروع ۱٫۱ گیگا هرتزی ، مک بوک ۲۰۱۶ همچنان کسانی را هدف گرفته است کـه بـه قدرت بـه اندازه ی قابل حمل بودن دستگاه نیاز ندارند. طراحی شیک و آلومینیومی و یکپارچه ی بدنه ی دستگاه

 

و صفحه نمایش رتینا هم همگی بازگشته اند. جدا از جک ۳٫۵ میلی متری هدفون، تنها پورت اتصال باقی مانده ی لپ‎تاپ USB Type-C است ، البته پس از اولین نمایش خود بر روی نسخه ی سال پیش مک بوک، این پورت دو طرفه شاهد دریافت توجه هـای زیادی بوده است. اگر شـما مشکلی با حمل آداپتور هـای کابل ها و پورت هـای مختلف، و عملکرد ضعیف بـه اسم طراحی درخشان ندارید، شاید این لپ‎تاپ MacBook 2016 اپل مناسب شـما باشد.

 

طراحی بی نظیر
بلند گو هـای عالی و فرا تر از حد انتظار
پردازنده هنوز کند است
قیمت بالا برای عملکرد پایین

 

Lenovo Yoga 900
بررسی بهترین لپتاپ های عرضه شده سال 2017

لپ‎تاپ تبدیل پذیر ۲ در ۱ بـه خوبی فکر شده

پردازنده: 2.5GHz Intel Core i7-6560U

گرافیک: Intel Iris Graphics 540 | RAM: 8GB – ۱۶GB

صفحه نمایش: 13.3-inch QHD+ 3,200 x 1,800 IPS display

حافظه داخلی: 512GB – ۱TB SSD

لپ‎تاپ Lenovo Yoga Pro 3 طراحی برنده و عملکردی پایین تر از سطح انتظار داشت، اما Lenovo Yoga 900 دارای پکیج کامل است. با استفاده از پردازنده هـای قدرت مند تر سری Core i کمپانی اینتل و باتری بزرگ تر، جدیدترین دستگاه هیبریدی پرچم دار لنوو میتواند در مقابل بسیاری از اولترا بوک ها و حتی جدیدترین Surface Book کمپانی مایکروسافت بـه رقابت بپردازد.

 

تمام این قدرت اضافه تنها Lenovo Yoga 900 را کمی ضخیم تر و سنگین تر کرده است، اگر چـه کـه این دستگاه همچنان فریم باریک و انعطاف پذیر خود برای تبدیل شدن بـه یک تبلت را حفظ کرده است. همچنین برای کسانی کـه بـه دنبال باریک ترین و سبک ترین دستگاه تبدیل پذیر بوده، لنوو یک نسخه ی حتی جمع و جور تر و سبک تر بـه نام Lenovo Yoga 900s نیز عرضه کرده است.

 

صفحه نمایش زیبا
طراحی باریک
صفحه کلید کم عمق
مشکلات درایوری صفحه نمایش

 

HP ChromeBook 14
بررسی بهترین لپتاپ های عرضه شده سال 2017

کروم بوک جالب، شفاف و مقرون بـه صرفه

پردازنده: 1.83GHz Intel Celeron N2940 processor

گرافیک: Intel HD Graphics | RAM: 4GB DDR3

صفحه نمایش: 14-inch 1,920 x 1,080 display

حافظه داخلی : 16GB eMMC

 

با صفجه نمایشی ۱۴ اینچی، این کروم بوک مطمئنا سبک ترین یا کوچک ترین دستگاه با سیستم عامل Chrome موجود در بازار نبوده ، اگر چـه کـه این لپ‎تاپ توانسته بـه تعادلی مناسب میان فضای صفحه نمایش کافی برای کار و قابل حمل بودن دست یابد. صفحه کلید و تاچ پد عالی بـه همراه صفحه نمایشی بسیار خوب، ChromeBook 14 را بـه دستگاهی لذت بخش

 

برای نوشتن و گردش در اینترنت تنها برای مقدار کمی پول تبدیل کرده اند. اما از سوی دیگر اگر قصد دارید کـه پول بیش تری برای طراحی آلمینیومی و عملکرد ارتقا یافته پرداخت کنید، HP ChromeBook 13 کوچک تر احتمالا برای شـما مناسب تر باشد.

 

صفحه کلید و ترک پد عالی
صفحه نمایش پویا و شفاف
بـه قدرت مندی عده ای از کروم بوک هـای بالا رده تر نبوده
طول عمر باتری متوسط

 

MacBook Pro 2016 15inch
بررسی بهترین لپتاپ های عرضه شده سال 2017

بزرگتر همیشه بهتر نیست، اما برای مک بوک پرو چرا

پردازنده: Intel Core i7

گرافیک: AMD Radeon Pro 450 – ۴۶۰ | RAM: 16GB

صفحه نمایش: 15.4-inch Retina «2,880 x 1,800» LED-backlit IPS

حافظه داخلی: 256GB – ۲TB PCIe SSD

 

برای ساخت محتوا هـای چند رسانه ای، MacBook Pro با صفحه نمایش ۱۵ اینچی سال هاست کـه بـه عنوان گزینه ی اول بوده. تغییرات کوچک طراحی بـه صورت سالانه بـه همراه ارتقا پردازنده وجود داشته اند و MacBook Pro جدید هر سال باز نویسی دقیقی از نسخه ی پیشین خود بوده است. امسال اما اپل تغییراتی را انجام داده است «چـه خوب چـه بد» کـه بـه صورت قابل محسوسی طرز استفاده ی MacBook Pro را تغییر خواهد داد.

 

برای بیگانگان با اپل، تصمیم مبنی بر حذف همه ی ی ی پورت هـای استاندارد USB و درگاه کارت SD و قرار دادن ۴ پورت USB Type-C بـه جای آن، گیج کننده است. برای طرفداران اپل اما این یک حرکت استراتژیک آینده نگرانه بوده. بدون در نظر گرفتن حس و نظر شـما در مورد تغییرات صورت گرفته ، جذاب ترین اختراع مک بوک پرو تاچ بار آن بوده

 

کـه جایگزین دکمه هـای عملکرد «Function» سنتی شده است و بـه همراه خود لایه ی جدیدی از قابلیت هـای مختلفی را بـه ارمغان آورده است کـه تنها در مک بوک پرو جدید قابل دسترس می باشد.

 

صفحه نمایش درخشان
بلندگو هـای بلند و شفاف
قابلیت هـای تاچ بار بـه خوبی شناخته نشده اند
ترک پد کمی بزرگ می‌باشد

 

Asus ZenBook Flip UX360
بررسی بهترین لپتاپ های عرضه شده سال 2017

سرعت برابر مک بوک، با پورت هـای بیشتر و قیمت پایین تر

پردازنده: Intel Core m3 – Core m7

گرافیک: Intel HD Graphics 515 | RAM: 4GB

صفحه نمایش: 13.3-inch, FHD «1,920 x 1,080» LED-backlit glare touchscreen

حافظه داخلی: 128GB – ۵۱۲GB SSD

 

زمانی کـه صحبت از ساخت لپ‎تاپ ویندوزی مقرون بـه صرفه با کیفیت بالا میشود، Asus ممطئنا برنده ی این حوزه است. لپ تاپ Asus ZenBook Flip UX360 بـه خصوص ، برچسب قیمتی میان رده را با بدنه ای تبدیل پذیر، صفحه کلید و ترک پد سایز کامل و گروهی کامل از پورت ها ترکیب کرده است

 

کـه این پورت ها شامل USB Type-C، Mini HDMI، Micro SDXC و البته پورت هـای استاندارد USB و حتی یک جک ۳٫۵ میلی متری هدفون میشود. پیش از دوران مک بوک هـای سال ۲۰۱۵، این پورت ها از هر لپ تاپی انتظار می رفت اما با توجه بـه تلاش آینده نگرانه ی لپ‎تاپ هـای کنونی، بـه قابلیت هایی کمیاب و خلاف قاعده تبدیل شده اند.

 

اما تصور نکنید کـه Asus ZenBook Flip UX360 لپ تاپی قدیمی و از مد افتاده بوده ، بلکه همانگونه کـه از اسمش پیداست ، این نوت بوکی است بـه قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه ای خود و تبدیل شدن بـه یک تبلت افتخار میکند.

 

عمر باتری طولانی بـه اندازه طول روز
صفحه کلید و ترک پد با فضای زیاد
نبود عملکرد مولتی تسکینگ
بازتاب صفحه نمایش زیاد

 

Lenovo ThinkPad X1 Yoga
بررسی بهترین لپتاپ های عرضه شده سال 2017

لپ‎تاپ ۲ در ۱ ساخته شده برای شرکت ها

پردازنده: Intel Core i5 – i7

گرافیک: Intel HD Graphics 520 RAM: 8GB

صفحه نمایش: 14-inch, FHD «1,920 x 1,080» – WQHD «2560 x 1440» IPS touchscreen

حافظه داخلی: 180GB – ۵۱۲GB NVMe SSD

 

در سال هـای گذشته کمپانی Lenovo خود را بـه عنوان سازنده ی لپ‎تاپ هـای مدیریتی رده بالا و با کیفیت معرفی کرده است و امسال نیز روند خود را با Lenovo ThinkPad X1 Yoga ادامه داده است. لپ‎تاپ قدرت مند ۲ در ۱ با صفحه نمایش ۱۴۴۰*۲۵۶۰ پیکسلی «صفحه نمایش OLED نیز قابل انتخاب بوده» کـه گرفتن نگاه از آن بسیار سخت می باشد.

 

اگر چـه نبود پورت USB Type-C سوال بر انگیز می‌باشد ، همان طور کـه انتخاب Windows 10 Home بـه جای Windows 10 Pro نیز جای سوال دارد، اما صفحه نمایش ۱۴ اینچی آن بـه اندازه کافی غیر معمول بوده تا کاربران حرفه ای ها را مشتاق نگه دارد. اما متاسفانه عمر باتری ، میزان ناچیز ۳ ساعت و ۲۹ دقیقه طبق تست هـای PCMark 8 ما ،

 

نگران کننده ترین فاکتور این دستگاه بوده ، اما اگر پریز برق نزدیک و در دسترس خود دارید دیگری نیازی بـه نگرانی نیست و ThinkPad X1 Yoga انتخابی مناسب برای شـما خواهد بود.

 

صفحه نمایش QHD
عملکرد شگفت انگيز
قیمت بالا
طول عمر باتری نا امید کننده