پارس ناز پورتال

برای برطرف کردن آکنه بخور صورت بدهید

برای برطرف کردن آکنه بخور صورت بدهید

برای برطرف کردن آکنه بخور صورت بدهید 

بخور دادن صورت نکات مثبت بسیاری دارد که یکی از آن ها برطرف کردن آکنه یا جوش های جوانی است. پس سعی کنید در حالت کلی هر چند وقت یکبار صورت خود را بخور دهید. بخار گرم می‌تواند پوستی را که حاوی سلول‌های مرده، مواد آرایشی باقی مانده، چربی‌ها و باکتری‌هایی که منافذ را مسدود کرده‌اند، دانه‌های سر سیاه، سرسفید، و جوش‌ها هست را نرم کند.

 

اگرچه بخور دادن صورت، به خودی خود منافذ شما را باز نخواهد کرد، اما موادی که در داخل آنها گیر افتاده‌اند را گرم کرده و نرم می‌کند. این کار، خارج کردن مواد زائد و تمیز کردن منافذتان را آسان‌تر می‌کند. به این ترتیب، بخور دادن، اولین قدم صحیح برای پاکسازی عمیق پوست (چیزی که اگر پوستتان چرب یا مستعد آکنه است، باید بخشی ازبرنامه‌ی مراقبت از پوستتان باشد) به حساب می‌آید.

 

بخور دادن در خانه

یک قابلمه‌ی دو لیتری را با آب پر کنید و آن را جوش بیاورید. حرارت را کم کنید و بگذارید آهسته بجوشد. توجه داشته باشید در حالت ایده‌آل، قابلمه‌ای که برای بخور دادن صورتتان استفاده می‌کنید، نباید برای آماده کردن غذا نیز بکار رود. اگر قصد دارید که بخور دادن صورتتان را به بخشی از روال معمول مراقبت از پوستتان تبدیل کنید، شاید بهتر باشد یک دستگاه بخور صورت بخرید.

 

گیاهان را اضافه کنید

مخلوطی از بخار و گیاهان، حواس و پوست شما را بسیار آرام می‌کند. حرارت آب جوش را تا حداقل مقداری که برای تولید بخار نیاز است، پایین بیاورید و یک مشت گیاه به آن اضافه کنید. به گزارش پارس نازاین گیاهان برای پوست‌های چرب و آکنه‌ای مناسب هستند: گل‌های بومادران، برگ‌های نعناع، علف لیمو، برگ‌ها یا شاخه‌های عنبر سائل،

 

غنچه‌های رز، گل‌های اسطوخودوس، مریم گلی، گل آقطی و پوست لیمو. این داروها بخاطر داشتن خواص قابض و ضد باکتری‌شان معروف هستند.

 

آماده سازی پوست قبل از بخور

قبل از بخور دادن، پوستتان را تمیز کنید و تمام آرایش و مواد زائد باقی مانده از صورتتان را پاک کنید. از یک لایه بردار ملایم برای حذف سلول‌های مرده، آرایش، و مواد زائد باقی مانده از روی پوست استفاده کنید. برای جلوگیری از تحریک پوستتان، اینکار را با ملایمت انجام دهید. وقتی کارتان تمام شد، صورتتان را با یک حوله تمیز و به آرامی خشک کنید.

 

پوستتان را بخور دهید

یک حوله یا پارچه روی سرتان بگذارید تا یک روپوش بخار تشکیل شود، سپس حدود ۱۵ دقیقه روی آب پر بخار خم شوید. اگر از طریق اجاق گاز بخور می‌دهید، برای جلوگیری از سوختن پوستتان توسط بخار، صورتتان را حدود ۳۰ سانتیمتر از بالای قابلمه فاصله دهید. نفس عمیق بکشید، بخار را استنشاق کنید و عضلات صورتتان را شل کنید.

 

بعد از بخور دادن، پوستتان را به آرامی با یک حوله‌ی تمیز خشک کنید. هر چند بخور دادن صورت، یک اقدام اضافی و عالی در روال مراقبت از پوست چرب یا آکنه‌ای شماست، اما بیش از دو بار در هفته، صورتتان را بخور ندهید.

 

تونر بزنید

یک پنبه‌ی توپی خالص را در تونر فرو ببرید و آن را به پوستتان بزنید. اینکار را تکرار کنید. پنبه‌ها را عوض کنید، تا هنگامی مالیده شدن پنبه به پوستتان، تمیز باشد. از قابض‌های الکلی اجتناب کنید، زیرا تمام پوشش روی پوست شما را از بین می‌برند. در واقع چرب‌ترین پوست‌ها به چیزی قوی‌تر از عنبر سائل نیاز ندارند.

 

اگر شما وسوسه شده‌اید که برای از بین بردن آکنه مستقیما از الکل در این نواحی استفاده کنید، دوباره فکر کنید. الکل حتی برای چرب‌ترین پوست‌ها، یک قابض فوق العاده قوی است و معمولا باعث می‌شود که در یک واکنش دفاعی چربی بیشتری به این ناحیه فرستاده شود.