پارس ناز پورتال

برطرف کردن اختلال خواب با هیپنوتیزم

برطرف کردن اختلال خواب با هیپنوتیزم

برطرف کردن اختلال خواب با هیپنوتیزم 

اختلالات خواب در برخی افراد وجود دارد که اکثرا بوسیله دارو درمان می شوند اما راه بهتری نیز برای درمان وجود دارد و آن هیپنوتیزم است. هیپنوتیزم که همچنین به عنوان هیپنوتیزم‌ درمانی شناخته می‌شود به عنوان یک درمان طبیعی برای رفع اختلالات مزمن خواب به کار گرفته می‌شود؛ عارضه‌ای که گفته می‌شود سالانه میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

هیپنوتیزم که همچنین به عنوان هیپنوتیزم‌درمانی شناخته می‌شود به عنوان یک درمان طبیعی برای رفع اختلالات مزمن خواب به کار گرفته می‌شود؛ عارضه‌ای که گفته می‌شود سالانه میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تایید نقش هیپنوتیزم در درمان بی‌خوابی و سایر مشکلات مربوط به خواب مستلزم تحقیقات بیشتری است.

 

با این حال، گفته می‌شود این متد درمانی اثرات خوبی بر رفع اختلالات خواب داشته و شما را به یک خواب راحت مهمان می‌کند.

 

اثر هیپنوتیزم بر خواب

هیپنوتیزم یک حالت خلسه مانند ذهنی است که طی آن، فرد به آرامش، سکون و تمرکز بیشتری دست می‌یابد. همچنین، انعطاف بیشتری نسبت به پیشنهادات درمانگر از خود نشان می‌دهد. هیپنوتیزم دسترسی به ناخودآگاه فرد را امکان‌پذیر می‌سازد و در عین حال، فرد را از نگرانی‌های عینی و آگاهانه رها می‌کند.

 

هیپنوتیزم قابلیت بالایی در افزایش پاسخگویی انسان به محیط پیرامون خود دارد، به همین دلیل است که از این متد برای درمان مشکلات مزمن مانند بی‌خوابی و سایر اختلالات خواب کمک گرفته می‌شود.

 

هیپنوتیزم چگونه انجام می‌شود؟

هیپنوتیزم اغلب توسط یک درمانگر مجرب انجام می‌گیرد؛ با این حال، تکنیک‌های متعددی برای خود-هیپتونیزم وجود دارد که از آنها نیز برای درمان بی‌خوابی استفاده می‌شود. تحقیقات محققان نشان می‌دهد که خود-هیپنوتیزم ذهن بیمار را از استرس و اضطراب دور کرده و او را به آرامش بیشتری می‌رساند.

 

هیپنوتیزم از بسیاری جهات شبیه تجربه فراموش کردن زمان حین تماشای یک فیلم است. در حالت هیپنوتیزم،فرد دچار توهم نیست، اما در محیط فیزیکی پیرامونش حضور فعال ندارد. در این حالت، حقیقت درونی فرد است که بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.از این رو، خود-هیپنوتیزم آن چنان که از نامش بر می‌آید، مبهم نیست.

 

تخیلات هدایت‌شده یک روش آزمایش‌شده برای انجام خود-هیپنوتیزم هستند. شما می‌توانید از سی‌دی‌ها و مطالبآنلاین برای آشنایی بیشتر با این تکنیک استفاده کنید.

 

استفاده از هیپنوتیزم برای خوابیدن

اگر از مشکلات مزمن خواب رنج می‌برید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید یک بیماری خاص مانند آپنه ندارید. خوددرمانی و عدم رعایت یا به تاخیر انداختن پروسه درمان می‌تواند عواقب جدی به دنبال داشته باشند.

 

مزایای هیپنوتیزم برای خواب

با توجه به تحقیقات انجام‌شده در سال ۲۰۰۷، در صورتی که هیپنوتیزم با رعایت دستورالعمل‌های مشخص انجام گیرد، به درمان بی‌خوابی کمک خواهد کرد. این تحقیقات همچنین نشان دادند که هیپنوتیزم در درمان کابوس، شب ادراری و راه رفتن در خواب هم موثر است. با این حال، محققان هشدار داده‌اند که تایید بسیاری از ادعاهای صورت‌گرفته در این زمینه مستلزم تحقیقات بیشتری است.